Lainaan hieman tätä ketjua.
Eli oma 940 -91 b230ft molemmat lastut 0,8bar käy aikas paksulla tällä hetkellä. Kylmänä käynnistäessä käy alkuun vähän paremmin, mutta lämmettyä alkaa pöhöttämään mustaa pakoputkesta ja käymään ontuen. Vikakoodiksi antaa 113 (ennen antoi myös nämä: 121, 232 ja 311 mutta nyt ei ole antanut hetkeen)
Kiihdyttäessä saattaa myös päästää mustaa haikua ja maantieajossa nypyttää matalilla kierroksilla.
Olen kokeillut toista immua, vakio bensalastua (auton mukana ei tullut vakio sytkälastua), bensanpaineensäädintä, toista lämpöanturia ja puolaa. Halkosarja on halki lohkon puolelta. Olen myös tehnyt ohivuotomittauksen, etsinyt mahdollisia imuvuotoja, säätänyt tps-anturin uusiksi ja mittaillut immua sekä lambdaa.
Lambda maadoittuu ok ja lämmityksen pitäis olla ok. Tyhjäkäynnillä mustasta piuhasta mitattuna antaa jännitettä vain 0,1-0,2V välillä.. Voisiko lambda antaa noin alhaista jännitettä jos joku pytyistä ei polttaisikaan seosta ja palamaton happi-bensa seos kulkisi lambdan ohi ja lambda tulkitsisi seoksen laihaksi? Vai onko se vain sökö?
Suutintukissa oli paineet tallella vielä kuuden tunnin jälkeen eli suutinten ei ainakaan luulisi vuotavan..?
Auton nopeusmittari ei toimi, mutta kilsoja kertyy matkamittariin. Kolvailin mittariston juotokset uudestaan ilman vaikutusta. Mittaristoa irrottaessa huomasin, että kaksoisapikossa ei ollut johtoa paikoillaan. Löysin johtoviidakosta kaksi apikoon sopivaa johtoa. Toisessa kaksi liilaa johtoa yhdessä liittimessä ja toisessa yksi johto, jossa kaksi liitintä (uros- ja naarasapiko). Laitoin liilat kiinni mittaristoon, ei vaikutusta..
Apuja tarvittaisiin