En tiedä laatikon mallia muuten kuin että se on 5-vaihteinen jossa pakki on vaihdekepistä vasemmalle eteen ja vitonen on oikealle eteen.
R-1-3-5
--2-4--
Tuo taitaa tarkoittaa että M47.
Öljynä on ehkä ollut tavallinen 80W90 vaihteistoöljy GL-5 kun sitä on tynnyrikaupalla käytettävissä. Kannattasko vaihtaa oikeesti moottoriöljyihin?
Siinäpä se synkronointiongelma sitten tulikin. Tuollainen peräöljy, GL-4 tai GL-5 tekee synkroista liukkaat eikä ne oikein tahdo enää tarttua toisiinsa eli vaihde ei mene sisään.
Toki jos ongelmia ei käytössä tunnu niin eipä siinä muuten mitään, kyllä se voitelee sinänsä paikat.
Ainakin perään olen laittanut tuota mainitsemaani öljyä.
Vaihteet on kyllä toimineet ihan hyvin talvellakin. Pitänee vaihtaa öljyt sinne mutta että moottoriöljytkö olis parhaat.
Peräänhän tuo yllämainittu kuuluukin. Moottoriöljy on yleinen suositus M47:aan, eli lootaan jossa 5-vaihde on oma pykälänsä eikä ylivaihdenappina.