Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Synkronoinnin parannusta öljyvalinnalla?

  • 22 Vastauksia
  • 4411 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1618
  • It's Hip To Be Square
Vs: Synkronoinnin parannusta öljyvalinnalla?
« Vastaus #15 : 16.06.2018, 21:22:27 »
Itellä on M47 pelannut hitokseen notkeammin kun vaihtoi ATF:t ja "erityiset vaihteistoöljyt" normi 5W40:iin...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Paikalla laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5051
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Synkronoinnin parannusta öljyvalinnalla?
« Vastaus #16 : 17.06.2018, 11:33:14 »
Niinpä.
Moottoriöljy toimii myös talvella, vaihteistoöljy ei.
Se ATF ei myöskään ole erityisen hyvin suunniteltu voiteluun joten..
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa kestosippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 275
  • www.vrcf.fi
Vs: Synkronoinnin parannusta öljyvalinnalla?
« Vastaus #17 : 27.06.2018, 22:41:59 »
Nyt varmistui että en ole laittanut GL-5 peräöljyä vaihteistoon vaan olen ostanut Motonetista Motox GL-4 puolisynteettistä vaihteistoöljyä sinne.
Mutta pitänee vaihtaa moottoriöljyihin kunhan kesäloma on poltettu.
V70 2,4d automaatti  vm.2010 (D5244T14)

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1618
  • It's Hip To Be Square
Vs: Synkronoinnin parannusta öljyvalinnalla?
« Vastaus #18 : 19.10.2018, 11:57:58 »
Tein kummallekin puolelle nivelen nailonholkkien alle 1mm paksuiset prikat (reikä 16mm ja ulkohalkaisija 23).

Löytysköhän tämän kaliiperin prikkoja jostain valmiina? Muuten tekis vaikka 8 tai 10 mm prikoista muttei ole kunnollista välineistöä 16 mm reiän kairaamiseen. Ja kilopulttihyllyjen 16 mm prikat on tyyliin 2,5 x 50 mm...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Synkronoinnin parannusta öljyvalinnalla?
« Vastaus #19 : 19.10.2018, 13:02:00 »
Prikkojen ja nailonvirityksien kanssa saman asian ajaa kun ottaa putkitongit käteen ja puristaa haarukkaa abaut millin tiukemmaksi.

Kuinka moni täällä muuten käyttää tai on edes kokeillut, laatikossa sinne valmistajan suosittelemaa öljyä?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1618
  • It's Hip To Be Square
Vs: Synkronoinnin parannusta öljyvalinnalla?
« Vastaus #20 : 19.10.2018, 13:46:56 »
Mikähän mahtaa olla valmistajan suositus tänä päivänä vaikkapa nyt M47:lle?

Sitä ATF:ää (olkoon sitten type F:ää tai mitä tahansa) olen käyttänyt enkä enää käytä niin kauan kun toimivampia vaihtoehtojakin on. ::)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Synkronoinnin parannusta öljyvalinnalla?
« Vastaus #21 : 19.10.2018, 14:14:02 »
Mikähän mahtaa olla valmistajan suositus tänä päivänä vaikkapa nyt M47:lle?

Sitä ATF:ää (olkoon sitten type F:ää tai mitä tahansa) olen käyttänyt enkä enää käytä niin kauan kun toimivampia vaihtoehtojakin on. ::)
Tätä alkuperäistä type f/g tarkoitin.

Omiin laitteisiin tyrkkäsin viimeisimpänä Liqui molyn type f/g ja ihan oikealta öljyltä tuntuisi, olisko 10tkm nyt siellä myllännyt.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1618
  • It's Hip To Be Square
Vs: Synkronoinnin parannusta öljyvalinnalla?
« Vastaus #22 : 19.10.2018, 14:39:11 »
Kun topikki koskee alunperin synkronoinnin parantamista, niin voisi kysyä myös moniko kokee oikeasti sen automaattiöljyn tämän suhteen parhaaksi, varsinkin pitkässä juoksussa ja ympärivuotisissa olosuhteissa?

Tuntuu että joskus 80-luvulla sitä ATF:ää "suositeltiin" vähän joka askiin, oisko Volvonkin logiikka ollut että laitetaan sama öljy joka vaihteistoon niin on yksinkertaisempaa...

Kovassa askissa kun sen öljyn funktio on ainoastaan voidella kaikissa olosuhteissa eikä toimia "hydrauliöljynä" kuten tomaatissa tai ylivaihdelootassa.

Mutta kuten sanottu, vaihtoranne kertoo aika hyvin toimivuuden, ja synkrot on laatikoissa vain korjaamassa kuljettajien vaihtovirheitä. :)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

 

Samppasport  Futurez