Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvon tuonti Ruotsista..

  • 224 Vastauksia
  • 127465 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #30 : 30.07.2016, 23:58:05 »
Ruotsalaiset osaa kyllä puhua pääsääntöisesti hyvin englantia, jos se nyt sua mitenkään lohduttaa.

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #31 : 02.08.2016, 07:55:59 »
Mä oon jo pitemmän aikaa katellu S60 T5 mk2 korimallin omaavaa hyvillä varusteilla Suomesta joka ois kohtuu kilometreillä ajettu mutta ei oo löytyny. Nyt on ruvennu entisestään kiinnostaan tuo Volvon haku ruotsista mutta mulla on "kieli muuri" ku en osaa ruotsin kieltä juuri ollenkaan että vois myyjien kans olla yhteydessä. Onko Suomessa paljo nuita välitys firmoja jotka vois jeesata siinä hommaamisessa ja tietääkö joku paljoko niille pitää köyhtyä siitä??

Saksasta saa auton ostatettua ja tuotettua 2000 eurolla, tai vähän allekin, Suomeen. Ruotsista tuovia jobbareita ei kai ihan niin paljoa ole, mutta onhan matkakin vähän lyhyempi.

Googlella löytyi mm. seuraavia välitysliikkeitä:
www.autotalli.se
www.autoagent.fi
www.kk-import.fi
Siitä sitten vaan kyselemään. Periaatteessa itseäkin kiinnostaa tämä aika paljon, kun Ruotsin tarjonta on hyvää ja auto-ostosloman järjestäminen on keskimäärin aika vaikeaa. Toisaalta, vielä auton vaihto ei ole äärimmäisen ajankohtainen, mutta bytbiliä pitää kuitenkin selata...

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6134
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #32 : 02.08.2016, 09:24:08 »
Saksasta saa tuotatettua joo, saa Ruotsistakin. Esim Kamux varmaan tuo mistä vaan. Mutta tosiaan itse ihan "turistina" Suomella, hei moi Ruotsin kielentaidolla ja Ralli englannilla ostin Ruotsista, liikkeestä auton. Ei oo raketti tiedettä. Lähinnä jännintä oli se kun soitti sinne ja mongersi tuota SuomenRuotsin siansaksaa jossa Englantiakin joukossa niin oli kokemus mutta siitä ekojen sanojen jälkeen saatiin vaihdettua englantiin tuo puhe kieli niin kaikki toimi ongelmitta. Tuosta nyt 2 vuotta aikaa kun ärrän sieltä hain. Nyt kesällä myin sen takaisin Ruotsiin ja sama juttu. Rallienglantia puolintoisin, mun suomalais aksentilla ja ostajalla ruotsalais aksentti rallienglantia ja hyvin sujuu. :) Ei siellä ammuta :) Itteään niskasta kiinni ja kaupoille!
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa msikkila

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #33 : 12.08.2016, 15:28:57 »
Lähes uutta XC70 D4:sta(15/16) kaikilla herkuilla ostattelemassa Kamuxin kautta. Tarjous kohta tulossa.
Ruotsissa pyynti liikkeessä aika lailla 40 tonnia. Tähän vero jotain 13 tonnin luokkaa ja Kamuxin raha pari tonnia.
Katsotaan miten käy ja tuleeko kaupat

Poissa JiiPeePee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #34 : 21.08.2016, 23:20:14 »
Miten kävi? Itsellä tuli kanssa Kamuxin kautta ja ei kyllä heidän kulu ollut paria tonnia, itseasiassa muutama satanen.

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #35 : 23.08.2016, 15:09:38 »
Miten kävi? Itsellä tuli kanssa Kamuxin kautta ja ei kyllä heidän kulu ollut paria tonnia, itseasiassa muutama satanen.

Noin halvalla saat mahdollisesti, jos ostat heillä Ruotsissa myynnissä olevan auton, itse asiassa joskus on jopa ollut kannattavampaa ostaa Ruotsissa myynnissä oleva auto Kamuxin liikkeestä Suomesta, kuin että kävisi itse Ruotsissa ostamassa auton käteisalennuksineen ja maksaa verot jne. En tiedä mikä logiikka noissa on..

MUTTA jos teet erillisen toimeksiannon jostain tietystä autosta Kamuxille, niin hintaa tulee kyllä vähintään pari tonnia, yleensä sitäkin enemmän.

Tämä laskelma oli aiemmin heidän sivuillaan:
Esimerkkilaskelma tuontiautosta
Hinta (EUR)
Arvonlisäverollinen Saksan hinta (sis. alv 19%) 14,850.00
Arvonlisäveroton Saksan hinta (alv 0%) 12,478.99
Kuljetus Kamux-liikkeeseen (alv 0%) 1540
Palvelusisältö (alv 0%): 630.00
Ajoneuvon katsastus
Ajoneuvon rekisteröinti
Tekninen tarkastus (TÜV)
Ulkopesu ja sisäpuhdistus
Välityspalkkio (alv 0%) 1,559.25
Kulut yhteensä (alv 0%)16,208.24
Suomen arvonlisävero 23% 3,727.90
Arvonlisäverollinen (alv. 23%) autoveroton hinta 19,936.14
Esimerkkilaskelmassa käytetty autovero 4,400.00
Tuontiauton kokonaishinta (sis.alv 23%) 24,336.14

Eli tässäkin tapauksessa tulee n. 5000e hintaa tuolle haulle..Aika kovilla palkoilla saa olla tai aika kova luottamus Kamuxiin, että on valmis maksamaan 5000e ylimääräistä siitä ilosta, ettei itse tarvitse matkustaa Saksaan.  ::) Kukin tavallaan tietysti..

itse hain viime kuussa viimeksi yhden Saabin Ruotsista, helppoa kuin heinänteko, ja Ruotsissa hakiessa selviää helposti päivässä. Viime syksynä lensin aamulennolla Köpikseen, sieltä junalla Hässleholmiin, ja sieltä Tukholmaan ja iltalaiva Turkuun, josta aamulla sitten Helsinkiin töihin, ja töissä jo ennen yhdeksää... Kustannuksia ollut about se 200e per hakureissu (laiva 75e, lento 50-100e, ja jotain syömistä päivän aikana 25e, bensat ei maksa, koska tottakai pitää tinkiä täysi tankki kaupanteon yhteydessä)
« Viimeksi muokattu: 23.08.2016, 15:13:35 kirjoittanut rommitommi »
Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa JiiPeePee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #36 : 24.08.2016, 20:16:55 »
Noin halvalla saat mahdollisesti, jos ostat heillä Ruotsissa myynnissä olevan auton, itse asiassa joskus on jopa ollut kannattavampaa ostaa Ruotsissa myynnissä oleva auto Kamuxin liikkeestä Suomesta, kuin että kävisi itse Ruotsissa ostamassa auton käteisalennuksineen ja maksaa verot jne. En tiedä mikä logiikka noissa on..

MUTTA jos teet erillisen toimeksiannon jostain tietystä autosta Kamuxille, niin hintaa tulee kyllä vähintään pari tonnia, yleensä sitäkin enemmän.

Tämä laskelma oli aiemmin heidän sivuillaan:
Esimerkkilaskelma tuontiautosta
Hinta (EUR)
Arvonlisäverollinen Saksan hinta (sis. alv 19%) 14,850.00
Arvonlisäveroton Saksan hinta (alv 0%) 12,478.99
Kuljetus Kamux-liikkeeseen (alv 0%) 1540
Palvelusisältö (alv 0%): 630.00
Ajoneuvon katsastus
Ajoneuvon rekisteröinti
Tekninen tarkastus (TÜV)
Ulkopesu ja sisäpuhdistus
Välityspalkkio (alv 0%) 1,559.25
Kulut yhteensä (alv 0%)16,208.24
Suomen arvonlisävero 23% 3,727.90
Arvonlisäverollinen (alv. 23%) autoveroton hinta 19,936.14
Esimerkkilaskelmassa käytetty autovero 4,400.00
Tuontiauton kokonaishinta (sis.alv 23%) 24,336.14

Eli tässäkin tapauksessa tulee n. 5000e hintaa tuolle haulle..Aika kovilla palkoilla saa olla tai aika kova luottamus Kamuxiin, että on valmis maksamaan 5000e ylimääräistä siitä ilosta, ettei itse tarvitse matkustaa Saksaan.  ::) Kukin tavallaan tietysti..

itse hain viime kuussa viimeksi yhden Saabin Ruotsista, helppoa kuin heinänteko, ja Ruotsissa hakiessa selviää helposti päivässä. Viime syksynä lensin aamulennolla Köpikseen, sieltä junalla Hässleholmiin, ja sieltä Tukholmaan ja iltalaiva Turkuun, josta aamulla sitten Helsinkiin töihin, ja töissä jo ennen yhdeksää... Kustannuksia ollut about se 200e per hakureissu (laiva 75e, lento 50-100e, ja jotain syömistä päivän aikana 25e, bensat ei maksa, koska tottakai pitää tinkiä täysi tankki kaupanteon yhteydessä)

Joo siis itse kyttäsin Kamux.se sivuja ja kun sopiva tuli sinne niin iskin kiinni.

Poissa SkipiT

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Volvo V60 D5
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #37 : 24.08.2016, 21:38:38 »
Vuosi sitten toin oman autoni Ruotsista ja käytin tätä yritystä: http://www.rfcimports.com/  ;) Omalla kohdalla homma toimi niin kuin piti ja auto tuli toimitettuna Turun satamaan muutamassa päivässä.  :) Pitkään mietin auton hakua Ruotsista itse, mutta päädyin lopulta tähän vaihtoehtoon hyvien kokemusten perusteella.  8)
Volvo V60 D4 AWD aut Business Inscription, 2019
Ex: Volvo V60 D5, 2013
Ex: Volvo s60 2.4d, 2006, Ex Volvo s40 2.0, 2000

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #38 : 25.08.2016, 18:38:17 »
Vuosi sitten toin oman autoni Ruotsista ja käytin tätä yritystä: http://www.rfcimports.com/  ;) Omalla kohdalla homma toimi niin kuin piti ja auto tuli toimitettuna Turun satamaan muutamassa päivässä.  :) Pitkään mietin auton hakua Ruotsista itse, mutta päädyin lopulta tähän vaihtoehtoon hyvien kokemusten perusteella.  8)
Laskit varmaan että mitä luokkaa oli säästö, vai oliko perusteena ainoastaan parempi tarjonta? Meikäläistä kiinnostaisi jo tuon jälkimmäisenkin puolesta. Nuo hinnat ei vaikuttaneet älyttömiltä, pysyikö kulut sovituissa vai tuliko jotain yllättävää? Itse en ole oikeastaan aiemmin tuontihommaan tutustunut mutta voisi olla varteen otettava vaihtoehto kun seuraavaa autoa tässä pikku hiljaa suunnittelee.

Edit. Onnistuuko ko. firman kanssa asioiminen tällä pääasiallisella kotimaisella?
« Viimeksi muokattu: 25.08.2016, 18:41:48 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa SkipiT

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Volvo V60 D5
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #39 : 25.08.2016, 22:26:18 »
Laskit varmaan että mitä luokkaa oli säästö, vai oliko perusteena ainoastaan parempi tarjonta? Meikäläistä kiinnostaisi jo tuon jälkimmäisenkin puolesta. Nuo hinnat ei vaikuttaneet älyttömiltä, pysyikö kulut sovituissa vai tuliko jotain yllättävää? Itse en ole oikeastaan aiemmin tuontihommaan tutustunut mutta voisi olla varteen otettava vaihtoehto kun seuraavaa autoa tässä pikku hiljaa suunnittelee.

Edit. Onnistuuko ko. firman kanssa asioiminen tällä pääasiallisella kotimaisella?

Omalla kohdalla hinta oli pienempi kuin vastaavat Suomessa. Lisäksi varusteet oli paremmat ja kilometrit pienemmät kuin vastaavissa Suomi autoissa. Tukholmassa oli sama tarjonta kuin Suomessa yhteensä.  :)

Omalla kohdalla malli oli valikoitunut tarkasti: V60 D5 215 hv + manuaali laatikko. Päästöt ovat tässä mallissa matalat 120 g/km, joka pienentää autoveron määrää.  ;)

Kyseessä on suomea puhuva kaveri eli onnistuu asiointi omalla kielellä. Ensimmäisen yhteyden jälkeen sovimme, että odotamme sopivaa autoa. Seurasin tarjontaa itse ja ilmoitin, kun sopiva yksilö tuli myyntiin. Seuraavana päivänä Stefan soitti, kun oli koeajamassa autoa. Hän kertoi kaikki virheet mitä autosta löysi ja lähetti naarmuista kuvat. Teimme yhdessä ostopäätöksen ja saimme vielä tingittyä hieman hinnassa.  ::) Seuraavana päivänä tehtiin kauppakirjat. Tämän jälkeen tuli ilmoitus, että autolle saatiin paikka seuraavan päivän lautasta. Auton hain Turun satamasta.  :)

Omat kulut mitä auton hakuun tuli:
Tuonitkulut 900 € (sis. alv)
Maahantuontikatsastus: 240 € (sisältää määräaikaiskatsastuksen)
Siirtolupa: 16,6 €
VOC ohjelmointi: 50 €
Suomi softa: 250 €
Volvo V60 D4 AWD aut Business Inscription, 2019
Ex: Volvo V60 D5, 2013
Ex: Volvo s60 2.4d, 2006, Ex Volvo s40 2.0, 2000

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6134
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #40 : 26.08.2016, 10:39:08 »
Omalla kohdalla hinta oli pienempi kuin vastaavat Suomessa. Lisäksi varusteet oli paremmat ja kilometrit pienemmät kuin vastaavissa Suomi autoissa. Tukholmassa oli sama tarjonta kuin Suomessa yhteensä.  :)

Omalla kohdalla malli oli valikoitunut tarkasti: V60 D5 215 hv + manuaali laatikko. Päästöt ovat tässä mallissa matalat 120 g/km, joka pienentää autoveron määrää.  ;)

Kyseessä on suomea puhuva kaveri eli onnistuu asiointi omalla kielellä. Ensimmäisen yhteyden jälkeen sovimme, että odotamme sopivaa autoa. Seurasin tarjontaa itse ja ilmoitin, kun sopiva yksilö tuli myyntiin. Seuraavana päivänä Stefan soitti, kun oli koeajamassa autoa. Hän kertoi kaikki virheet mitä autosta löysi ja lähetti naarmuista kuvat. Teimme yhdessä ostopäätöksen ja saimme vielä tingittyä hieman hinnassa.  ::) Seuraavana päivänä tehtiin kauppakirjat. Tämän jälkeen tuli ilmoitus, että autolle saatiin paikka seuraavan päivän lautasta. Auton hain Turun satamasta.  :)

Omat kulut mitä auton hakuun tuli:
Tuonitkulut 900 € (sis. alv)
Maahantuontikatsastus: 240 € (sisältää määräaikaiskatsastuksen)
Siirtolupa: 16,6 €
VOC ohjelmointi: 50 €
Suomi softa: 250 €

Ei paha mutta jos olisit itse kaupat tehnyt olisit säästänyt tuontikuluissa 750€
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #41 : 26.08.2016, 20:02:15 »
Omalla kohdalla hinta oli pienempi kuin vastaavat Suomessa. Lisäksi varusteet oli paremmat ja kilometrit pienemmät kuin vastaavissa Suomi autoissa. Tukholmassa oli sama tarjonta kuin Suomessa yhteensä.  :)

Omalla kohdalla malli oli valikoitunut tarkasti: V60 D5 215 hv + manuaali laatikko. Päästöt ovat tässä mallissa matalat 120 g/km, joka pienentää autoveron määrää.  ;)

Kyseessä on suomea puhuva kaveri eli onnistuu asiointi omalla kielellä. Ensimmäisen yhteyden jälkeen sovimme, että odotamme sopivaa autoa. Seurasin tarjontaa itse ja ilmoitin, kun sopiva yksilö tuli myyntiin. Seuraavana päivänä Stefan soitti, kun oli koeajamassa autoa. Hän kertoi kaikki virheet mitä autosta löysi ja lähetti naarmuista kuvat. Teimme yhdessä ostopäätöksen ja saimme vielä tingittyä hieman hinnassa.  ::) Seuraavana päivänä tehtiin kauppakirjat. Tämän jälkeen tuli ilmoitus, että autolle saatiin paikka seuraavan päivän lautasta. Auton hain Turun satamasta.  :)

Omat kulut mitä auton hakuun tuli:
Tuonitkulut 900 € (sis. alv)
Maahantuontikatsastus: 240 € (sisältää määräaikaiskatsastuksen)
Siirtolupa: 16,6 €
VOC ohjelmointi: 50 €
Suomi softa: 250 €
Jes kiitoksia! Tämä antaa hyvää osviittaa kuluista. Itse en lähtis hakemaan lähinnä sen takia ettei ole kielitaitoa + että jos sopivaa yksilöä ei tulekaan heti vastaan niin ajan käyttö tulee ongelmaksi. Tuon summan voisin hyvin maksaa noista palveluista.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #42 : 30.08.2016, 11:52:40 »
Vuosi sitten toin oman autoni Ruotsista ja käytin tätä yritystä: http://www.rfcimports.com/  ;) Omalla kohdalla homma toimi niin kuin piti ja auto tuli toimitettuna Turun satamaan muutamassa päivässä.  :) Pitkään mietin auton hakua Ruotsista itse, mutta päädyin lopulta tähän vaihtoehtoon hyvien kokemusten perusteella.  8)

Täällä kanssa komppaan edellistä. RFC-importsin Stefan Hanssonin kanssa hommat hoitui hienosti (nimestä huolimatta suomalainen kaveri). Ja nuo kulut ovat kokonaisuuteen niin "minimaaliset", että enpä jaksa seuraavaakaan autoa lähteä itse hakemaan. XC90 ja XC60 nyt ovat sen 3000-5000 euroa edullisempia Ruotsissa kuin Suomessa, joten niitä sieltä kannattaa tuoda. Itse säästin aikanaan (omien laskujeni mukaan) noin 4000 euroa.
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D4 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

Poissa msikkila

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #43 : 06.09.2016, 09:19:41 »
Auton tuonti on edelleen työn alla.
Kamuxin pojilla kusi hommat niin sanotusti.
3 eri autoa yritetty ja eivät myy Kamuxille.
Bilia ja Rejmes ainakin Ruotsin liikkeistä sanoivat ei. Näkevät ilmeisesti markkinauhkana.

Vittumainen vain kun kaupat sovittiin ja Kamuxi lupasi auton.
Sitten soitellaan perässä ja voivotellaan että eivät saa autoa. Mitä He******
Ei ole minun ongelma. Varausrahan maksoin vielä heille etukäteen...

Joko haen nyt itse tai käytän jotain toista puljua, ehkä yllä mainittua.

..tuttaa kuin pientä jänistä, kaksi huippuehdokasta myytiin ruotsissa tämän pelleilyn aikana

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 895
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: Volvon tuonti Ruotsista..
« Vastaus #44 : 09.09.2016, 01:39:47 »
Olisiko Kamuxilla mennyt hintaneuvottelut *ituiksi.
Mitä merkitystä myyjäliikkeelle on kuka auton ostaa, jos siitä latoo rahaa tiskiin?

Itse olen odottanut 3kk jos Kamux löytäisi ruotsista sopivan auton, vielä ei ole löytynyt...  :2funny:



Auton tuonti on edelleen työn alla.
Kamuxin pojilla kusi hommat niin sanotusti.
3 eri autoa yritetty ja eivät myy Kamuxille.
Bilia ja Rejmes ainakin Ruotsin liikkeistä sanoivat ei. Näkevät ilmeisesti markkinauhkana.

Vittumainen vain kun kaupat sovittiin ja Kamuxi lupasi auton.
Sitten soitellaan perässä ja voivotellaan että eivät saa autoa. Mitä He******
Ei ole minun ongelma. Varausrahan maksoin vielä heille etukäteen...

Joko haen nyt itse tai käytän jotain toista puljua, ehkä yllä mainittua.

..tuttaa kuin pientä jänistä, kaksi huippuehdokasta myytiin ruotsissa tämän pelleilyn aikana
« Viimeksi muokattu: 09.09.2016, 02:03:32 kirjoittanut X70R »

 

Kulkukoira  Proturbo