Carcom Oy  Ateho

Volvo XC60

  • 1534 Vastauksia
  • 565840 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1185 : 24.09.2017, 18:35:16 »
Jos autossa on webasto ja sitä käytetään niin ei silloin tarvitse enää käyttää penkinlämmitimiä, lasinlämmitimiä, ratinlämmittimiä ja ym. sähköä kuluttavia laitteita. Jos nuo kaikki aina päällä ja ajot webaston lämmityksen jälkeen lyhyitä niin silloin tulee akun kanssa ongelmaa mutta jos lämmittää auton kunnolla webastolla n. 1/2 h ja sitten ajelee sen n. 10 min  niin ei tule ongelmia tai näin toimi ainakin minun aiempi XC60 Volvo. Ikinä ei ollut ongelmia virran riittävyydessä auton 3 historian aikaan.  Niin ja nuo webastot muuten toimii sitten varmemmin kun niiden annetaan lämmitä kunnolla eli käyttetään reilusti eikä vain 5 -10 min kerrallaan.

Kyllä meillä käytetään istuinlämmittimiä vaikka on webastolla esilämmitetty. Ei webasto pakkasella saa kabiinia niin lämpimäksi että nahkapenkeillä olisi mukava istua. Ainakin naisväki meillä tökkää aina grillit päälle ja olenkin asettanut kuskin jakkaraan oletukseksi "ON". Nyt kun tuossa xc:ssä on takapenkilläkin grillit niin kahta kauheampaa käryytystä. Lisäksi kuskin jakkara säätyy avaimen mukaan (heti kun oven avaa) ja on jos mitä saattovaloa, voc:ta jne niin on siinä akku ihmeissään. Mutta ylläpitolaturia en ole saanu vielä hommattua. V70 pärjäsi ilman ja aina kun yritti ladata niin heti kohta oli jo täynnä. Niinpä en ladannut sitä juuri koskaan ja hyvin kesti akku vaikka webastoa käytettiin todella paljon ja yleensä ajastaen jolloin poltot oli 45min tyypillisesti.. Akku tosin oli AGM. Edelleen epäselvää että voiko moisen asentaa myös XC60.
« Viimeksi muokattu: 24.09.2017, 18:42:21 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1186 : 24.09.2017, 19:35:51 »
Eikö kaikissa S&T malleissa pitäisi olla jo AGM vakiona ?

Poissa teepee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1187 : 24.09.2017, 21:42:43 »
Ainakin XC60 2018 manuaali kertoo kahdesta AGM-akusta, käynnistysakku 80 Ah ja apuakku 10 Ah. Oli myös hyvä kuva mihin laturin johdot kiinnitetään.

Eiköhän näillä pärjäile ilman kiinteää laturiakin. Töistä pääsen lähtemään puolilämpimästä hallista, joten Webasto-startteja vain kotoa lähtiessä. Työmatka 30min suuntaansa, joten ainakin paluumatkalla ehtinee lämmennyt akku(t) latautua.
XC60 D4 MY18

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1188 : 25.09.2017, 06:24:05 »
Ainakin XC60 2018 manuaali kertoo kahdesta AGM-akusta, käynnistysakku 80 Ah ja apuakku 10 Ah. Oli myös hyvä kuva mihin laturin johdot kiinnitetään.

Eiköhän näillä pärjäile ilman kiinteää laturiakin. Töistä pääsen lähtemään puolilämpimästä hallista, joten Webasto-startteja vain kotoa lähtiessä. Työmatka 30min suuntaansa, joten ainakin paluumatkalla ehtinee lämmennyt akku(t) latautua.
Toimii ilman ylimääräistä latausta tuolla matkaa 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1189 : 26.09.2017, 09:13:38 »
Eikö kaikissa S&T malleissa pitäisi olla jo AGM vakiona ?

No ehkä uusimmassa mallissa on noin mutta vanhemmassa taitaa olla aika harvassa. Itsellä 2014 D5 eikä ole S&T
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1190 : 26.09.2017, 09:16:02 »
No ehkä uusimmassa mallissa on noin mutta vanhemmassa taitaa olla aika harvassa. Itsellä 2014 D5 eikä ole S&T
2015 mallin tuli S/S, niin saivat automaatilla ilmoitetun päästön 149g 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1191 : 27.09.2017, 18:54:54 »
Jepulis, mutta minulla kuten monella muullakaan ei ole S&S. No, nej, njet, nichts, nada, méi yǒu, nai ;D

Notta mahtaakohan tuohon silti pystyä tälläämään AGM? Siis kunhan vain fyysisesti mahtuu konepellin alle ja sinne koteloon.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1192 : 27.09.2017, 21:35:04 »
Älä nyt turhaan laita agm-akkua, sehän sisältää ihan turhaa uutta teknologiaa. Ja toisaalta täysin tarpeetonta käytössäsi.

Muutoin niissä ei ole mitään pelättävää, se on akku, joka on teknisesti vähän erilailla toteutettu.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1193 : 30.09.2017, 07:13:45 »
Älä nyt turhaan laita agm-akkua, sehän sisältää ihan turhaa uutta teknologiaa. Ja toisaalta täysin tarpeetonta käytössäsi.

Muutoin niissä ei ole mitään pelättävää, se on akku, joka on teknisesti vähän erilailla toteutettu.

Selvästikin olen saanut ihmiset tolaltaan kun olen esittänyt hankalia kysymyksiä uudesta tekojumalasta nimeltä kännykkäakkuauto :2funny: Sokrateskin kyseli niin hankalia kysymyksiä että ihmiset raivostuivat ja joutui lopulta juomaan myrkkymaljan ;D

AGM akku on kyllä ihan lyijyakku joka lienee satoja vuosia vanhaa teknologiaa. Itse näen että jos kemia on sama niin lievää hypetystä puhua uudesta teknologiasta. Ainakaan en TEKES:iä hälyttäisi tämän uuden teknologian pariin.

Ja sitten back to basics eli AGM akulla on erilaiset latauskäyrät ja kysymys kuuluu että osaako XC ladata niin että edut tulee esiin. Nämä on niin täynnä elektroniikkaa jo että yritys-erehdys taktiikkaa ei viihti käyttää. Jollekin oli ihan huollossa sanottu et normi flooded akku laitettava.

"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1194 : 03.10.2017, 07:27:36 »
Ja sitten back to basics eli AGM akulla on erilaiset latauskäyrät ja kysymys kuuluu että osaako XC ladata niin että edut tulee esiin. Nämä on niin täynnä elektroniikkaa jo että yritys-erehdys taktiikkaa ei viihti käyttää. Jollekin oli ihan huollossa sanottu et normi flooded akku laitettava.

Onko niissä muuta eroa kuin että AGM:ää ei tarvisi ihan yhtä korkeaan jännitteeseen ladata? Että jännitteen säätimen kun vaihtaisi niin kaikki ok. Ja onko ylilatauksestakaan oikeaa huolta, kai noita on autoihin laitettu ihan normiakun sijaan.

Poissa LogI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1195 : 11.01.2018, 11:37:11 »
Vaihdettiin toinen auto VAG merkistä -11 vuoden XC60 malliin, jolla ajettu 113tkm. Alussa oltiinkin tyytyväisiä, mutta nyt alkaa totuus paljastua. Samalla mieleen hiipii ihmetys, miksi Volvojen vioista ei puhuta, vaan merkkiä kehutaan hymyssä suin? Parhaillaan on surullisen kuuluisa perä menossa laakerirempan jälkeen takaisin paikalleen. Samalla vaihdettiin apurungon puslat, jotka kuulemma menee 150tkm kohdalla. Seuraavaksi ihmetellään huonoa lämpiämistä, jonka syy todennäköisesti termostaatti. Termostaatin vaihto on taas puolen päivän työ! Sekin selvä tyyppivika ja samalla ihmetyttää miksi ei ole moottorinlämpömittaria? Tuulilasi vaihdettiin alussa, tosin myyjän piikkiin, kun oli liimaus irti. Taas Volvo laatua suoraan tehtaalta.

Oli tiedossa, että käyttökulut ovat jotain muuta kuin 1,4 Tsi Golffilla, jonka jakopään korjaus on pikkuvika näiden rinnnalla. Olen ajellut A4 audeilla (b6 ja b8 quattro) nyt 400tkm ja korjauskulut ovat olleet marginaaliset. Yksi kytkin, kaksi tukivartta, kaksi pyöränlaakeria ja muutama jarrulevy ja pala. Audeissa ei ole Volvomaisia kötöstyksiä ja kaikki toimii kuten pitää. Automattinen ilmastointi on esimerkiksi nimensä mukainen. Volvossa sitä pitää säätää jatkuvasti, niin kesällä kuin talvellakin.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1196 : 11.01.2018, 12:20:49 »
Samalla mieleen hiipii ihmetys, miksi Volvojen vioista ei puhuta, vaan merkkiä kehutaan hymyssä suin?

Kyllä täällä palstalla puhutaan vioistakin ja asioista niiden oikeilla nimillä. Mutta jos tuotteessa on enemmän hyviä kuin huonoja puolia ja siihen on tykästynyt niin kyllähän asiat tuppaa näkemään tietyssä valossa joskus ja välillä useinkin. Itse olen sitä mieltä että Volvo ei todellakaan ole laadukkaimmasta päästä ja jotkut ratkaisut ovat suorastaan hellyttävän lapsellisia yrityksiä mutta tykkään silti ajella ja omistaa :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1197 : 11.01.2018, 12:32:17 »
Vaihdettiin toinen auto VAG merkistä -11 vuoden XC60 malliin, jolla ajettu 113tkm. Alussa oltiinkin tyytyväisiä, mutta nyt alkaa totuus paljastua. Samalla mieleen hiipii ihmetys, miksi Volvojen vioista ei puhuta, vaan merkkiä kehutaan hymyssä suin? Parhaillaan on surullisen kuuluisa perä menossa laakerirempan jälkeen takaisin paikalleen. Samalla vaihdettiin apurungon puslat, jotka kuulemma menee 150tkm kohdalla. Seuraavaksi ihmetellään huonoa lämpiämistä, jonka syy todennäköisesti termostaatti. Termostaatin vaihto on taas puolen päivän työ! Sekin selvä tyyppivika ja samalla ihmetyttää miksi ei ole moottorinlämpömittaria? Tuulilasi vaihdettiin alussa, tosin myyjän piikkiin, kun oli liimaus irti. Taas Volvo laatua suoraan tehtaalta.

Oli tiedossa, että käyttökulut ovat jotain muuta kuin 1,4 Tsi Golffilla, jonka jakopään korjaus on pikkuvika näiden rinnnalla. Olen ajellut A4 audeilla (b6 ja b8 quattro) nyt 400tkm ja korjauskulut ovat olleet marginaaliset. Yksi kytkin, kaksi tukivartta, kaksi pyöränlaakeria ja muutama jarrulevy ja pala. Audeissa ei ole Volvomaisia kötöstyksiä ja kaikki toimii kuten pitää. Automattinen ilmastointi on esimerkiksi nimensä mukainen. Volvossa sitä pitää säätää jatkuvasti, niin kesällä kuin talvellakin.
No oli aloitus foorumille. Pitäisikö olla pahoillaan, kun kummassakaan edellisessä XC60:ni ei ole ollut mitään vikaa. Käsittääkseni tuo termarin vaihto on huomattavasti pienempi paha, kuin tuo VW jakopään korjaus ::)
Puhumattakaan mitä VW-groupin öljy syöpöt koneet maksaa...
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa LogI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1198 : 11.01.2018, 13:29:06 »
On tätä  foorumia luettu ja kallisarvoisia neuvoja saatu, esimerkiksi perän korjaukseen ja laakerien etsimiseen. Säästyi korjattuun tai uuteen verrattuna 1000-3500€. Vioille ei vain tule loppua ja usko alkaa mennä rahojen mukana. Viat ovat vielä tyyppivikoja ja työläitä korjata. Tarkoitin tuota laatumielikuvaa ihan yleisesti, esimerkiski tiedotuvälineissä ja foorumeilla  XC60 mallia kehutaan joka osa-alueella ja pidetään laadukkaana. Pitäisikö täälläkin olla eri mallien tyyppiviat lueteltuna omassa ketjussaan?

"Kaikki tietävät" Vag:n ketjujakopäään, tiettyjen mallien öljynkulutuksen ja dsg:t. Jakopää menee usein maahantuojan piikkiin ja kulut eivät kovin paljon eroa hihnamallista kun sitä ei pidä ikuisena. Tosin kaikkia noita myyty erittäin paljon, joten vikojakin on. No tuo 1,8-2,0 tfsi öljyrengasjuttu ja sen korvaaminen on valmistajan ja maahantuojan puolelta erittäin häpeällistä. Siihenkin on useita paljon halvempia korjautapoja ilmaantunut.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1199 : 11.01.2018, 17:09:49 »
Vaihdettiin toinen auto VAG merkistä -11 vuoden XC60 malliin, jolla ajettu 113tkm. Alussa oltiinkin tyytyväisiä, mutta nyt alkaa totuus paljastua. Samalla mieleen hiipii ihmetys, miksi Volvojen vioista ei puhuta, vaan merkkiä kehutaan hymyssä suin? Parhaillaan on surullisen kuuluisa perä menossa laakerirempan jälkeen takaisin paikalleen. Samalla vaihdettiin apurungon puslat, jotka kuulemma menee 150tkm kohdalla. Seuraavaksi ihmetellään huonoa lämpiämistä, jonka syy todennäköisesti termostaatti. Termostaatin vaihto on taas puolen päivän työ! Sekin selvä tyyppivika ja samalla ihmetyttää miksi ei ole moottorinlämpömittaria? Tuulilasi vaihdettiin alussa, tosin myyjän piikkiin, kun oli liimaus irti. Taas Volvo laatua suoraan tehtaalta.

Oli tiedossa, että käyttökulut ovat jotain muuta kuin 1,4 Tsi Golffilla, jonka jakopään korjaus on pikkuvika näiden rinnnalla. Olen ajellut A4 audeilla (b6 ja b8 quattro) nyt 400tkm ja korjauskulut ovat olleet marginaaliset. Yksi kytkin, kaksi tukivartta, kaksi pyöränlaakeria ja muutama jarrulevy ja pala. Audeissa ei ole Volvomaisia kötöstyksiä ja kaikki toimii kuten pitää. Automattinen ilmastointi on esimerkiksi nimensä mukainen. Volvossa sitä pitää säätää jatkuvasti, niin kesällä kuin talvellakin.

Kieltämättä liikaa vikaa on autossasi noille kilometreille ikä huomioiden. :-\
Eipä ole tarvinut automaatti ilmastointiin kajota?   2016 mallin V70 on ainakin ilmanlaatujärjestelmä ja se toimii, onko sinun autossasi?  Mikä on syy miksi pitää säätää jatkuvast niin kesällä kuin talvellakini? Kuvaile tarkasti?  Minulla Vaggine 2 autona  uutena ostettu 2010 ajettu 62 000km  ja siinä on "huonompi" ilmastointi Volvoon verrattuna (huurtuu usein ja arvaamatta palautuu hitaasti) ihan uudesta asti noin on tehnyt, aktiivihiili raitisilmasuodatin vaihdetaan kerran vuodessa!

 

RallyBaron  Samppasport