Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Diesel-osio => Viritys => TDI => Aiheen aloitti: e.riikola - 26.09.2012, 21:44:54
-
eli ongelmana on ku syöttöjä reippaasti ja kiihyttää kaasupohjassa syttyy mittaristoon moottorin vikavalo ja meno hiipuu vähäksi aikaa ja palaa normaaliksi melkeen heti mutta vikavalo jää palamaan ..ja autoonhan on asennettu evry mod..vikakoodeiksi ilmoittaa muistaakseni ahtopaineita liikaa tai jotain sinne päin..eli missä vika voiko ohittaa jotenki anturin ettei vedot lopu kesken aina vähäksi aikaa?ahtoja mittarin mukaan 1.5 :(
-
Tutki ne pikkuletkut ekaks. Turbolle menevä eritoten.
Eli tuo mikä on lähinnä punaista nuolta.
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/DSCF0304.jpg)
Mulla ei ole evryä mutta tuollainen vika löyty kun ilmoitti ahtopiikistä.
Niistä piikeistä voi auheutua tollasta. ::)
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/DSCF1063.jpg)
-
letkut on ehjiä ku vasta vaihdoin...joku anturiha se tarkkailee ahtoja ettei ne nouse liikaa ja siksi käy vikatilassa mut ei 1.5 mun mielestä viel paljoa ole..mietin vain et pystyykö sen jotenki ottaan pois käytöstä ettei estäis ahtojen nousua :P
-
MAP anturihan sitä tarkkailee. Löydät sen kun imusarjan päästä seuraat letkua. Suodattimen lähellä.
-
pystyyköhän sitä anturia huijaamaan jotenkin?
-
Ahtomodillla.
-
Ja se MAP-anturi ns. "pohjaa" 1,5 bar kohdalla. Sen takia lyö aika tehokkaasti vikatilan päälle.
-
jeps kiitos vinkeistä :) pitääpä ens viikolla ruveta värkkään ahtomodi tuoho nokikeppii niin jospa ne ongelmat loppus ELK
-
Mikäs virka se noilla pikkuletkuilla on..? (vois kyllä selvitä, kun menis pihalle ja kurkkais...) Mulla maks 1,5 bar ja syöttöä kunnolla ja ei propleemia...
-
myllä se käy joskus vähä yliki 1.5 ja sillo käy vikatilassa