Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: Brick - 13.10.2015, 08:42:53

Otsikko: 960 T6 rakentamisen hinta?
Kirjoitti: Brick - 13.10.2015, 08:42:53
Nyt kun tuon yhden volvon hiennoimista koreista saa ahtaa tuostanoin vaan niin paljonko tälläisen rakentaminen tulisi maksamaan, jos haetaan vaikka 500hp.
Lähtökohtana vaikka vähän toimiva auto.

http://www.nettiauto.com/volvo/960/7249269
Koneeseen h-profiilit, T5 männät 3L kampuraja kansi
Megaruittaaja suuttimia pumppuja
Intercoleri ja turbo
Pakosarja pakoputki
Bemarin laatikko
Vauhtipyörä + kytkytin
Mitä vielä ja paljonko tulee maksamaan? 5000-10000e ?
Otsikko: Vs: 960 T6 rakentamisen hinta?
Kirjoitti: Keme - 13.10.2015, 09:21:41
Tosta puuttuu vielä ainakin koneen koneistukset, tiivisteet, laakerit, ahtimen öljykierto, ahtoputket, kardaanin muutos, tasauspyörästön lukko. Ennakkobudjetin suuruus on vain itsepetoksen määrästä kiinni. "Ei se paljoo yli tonnin mene."

Otsikko: Vs: 960 T6 rakentamisen hinta?
Kirjoitti: Brick - 13.10.2015, 09:43:07
Tosta puuttuu vielä ainakin koneen koneistukset, tiivisteet, laakerit, ahtimen öljykierto, ahtoputket, kardaanin muutos, tasauspyörästön lukko. Ennakkobudjetin suuruus on vain itsepetoksen määrästä kiinni. "Ei se paljoo yli tonnin mene."

No ei tuohon yllä olevaan paljoa yli tonnia mene  ;)
Otsikko: Vs: 960 T6 rakentamisen hinta?
Kirjoitti: Make - 13.10.2015, 10:09:40
Kovin riippuu siitä mitä pystyy itse tekemään. Voimansiirtoon menee helposti 2500€
Otsikko: Vs: 960 T6 rakentamisen hinta?
Kirjoitti: nokonzok - 13.10.2015, 10:42:04
Se vie kaikki mitä sulla on. Kertaa kaksi. Toisaalta se on vaan parempi kun ei tiedä etukäteen kustannuksia, muuten kukaan ei aloittaisi mitään hauskaa.

Myytäessä saa takaisin ehkä kymmenen prosenttia toteutuneista kuluista.
Otsikko: Vs: 960 T6 rakentamisen hinta?
Kirjoitti: Makru - 13.10.2015, 13:38:08
Kovin riippuu siitä mitä pystyy itse tekemään. Voimansiirtoon menee helposti 2500€

Aika kova hinta. Itsellä tais mennä seuraavasti: zf 310z (200€), laatikon sovitus (300€), sre -765 asetelma (300€), bmw massalevy (100€). Lukkoperä oli jo valmiina (räikkä). M45 kardaania käytin ja siihen tehtiin adapteri. Laatikon kannatin itetehty.
Otsikko: Vs: 960 T6 rakentamisen hinta?
Kirjoitti: Make - 13.10.2015, 14:46:46
Aika kova hinta. Itsellä tais mennä seuraavasti: zf 310z (200€), laatikon sovitus (300€), sre -765 asetelma (300€), bmw massalevy (100€). Lukkoperä oli jo valmiina (räikkä). M45 kardaania käytin ja siihen tehtiin adapteri. Laatikon kannatin itetehty.
Laskeskelin 6 vaihteisen mukaan. SRE 765 asetelma ja levy ovat melkein saman hintaiset kun uusia ostaa. 210 typ perä lukollakin maksaa jotain ja se sovitus Volvon apurunkoon.
Otsikko: Vs: 960 T6 rakentamisen hinta?
Kirjoitti: Makru - 13.10.2015, 15:02:29
Laskeskelin 6 vaihteisen mukaan. SRE 765 asetelma ja levy ovat melkein saman hintaiset kun uusia ostaa. 210 typ perä lukollakin maksaa jotain ja se sovitus Volvon apurunkoon.

Niin tuo retkuperä tietty vähä eri juu..
Otsikko: Vs: 960 T6 rakentamisen hinta?
Kirjoitti: Kupru - 13.10.2015, 15:23:35
Sitten jarruihin 2tonttua ja alustaan 1-2tonttua....
Otsikko: Vs: 960 T6 rakentamisen hinta?
Kirjoitti: Brick - 13.10.2015, 15:35:12
Sitten jarruihin 2tonttua ja alustaan 1-2tonttua....

No juu ja koriin ja vanteisiin vaikka kuinka, mutta nyt arvuuteltiin tekniikan rakennus kustannuksia.
Perä keskustelusta tuli mieleen, että antautuuko 960 vakio perä 1041? 500hv kohdalla?
Otsikko: Vs: 960 T6 rakentamisen hinta?
Kirjoitti: boost - 13.10.2015, 15:52:12
 :D  Mulla on jo tollainen 960 ollu jo pari vuotta talvi pulkkana, nyt voisi muutoskatsastaa.

Eli tosiaan.
-2.8 litrainen h-veiveillä.
-zf 6v (37)   
-210 perällä
-ms3x
 
Rahaa menny noin 2-3 tonnia muutoksiin. 


(https://lh3.googleusercontent.com/4fxX0XW1eTHqO9yR6H7jXs1IgTk3Jl5ZOVCruTvEeWFU1knGYAQLGhlN-0-vFPoe9_cBvIrXwFEhwvManAnnLv3o-lxlYnjnsNhpDwV1qvdZ7jJaelQNbp3Yn8vY2iHhd4yC7EsHIXX4tDOi8Ax_8IVhMsISj3GtbMwD8B8NyAofAlkPBtp6T7S0WiornrIZqEV6ukiuJdFPe9sg15Lp4he9k3_SZrKVLzZCPd4Pd4mO3JoPiNJHBi7F5JDu_2Qec73gN_JoRauOCpdxBV4HRsJBjv-jZR1XdatND6meNGJq5zmX2ZvzT9AGik3MxUx0eZ_elBvhKHV0_rYoR0xUl9lMYG3bsaA6tXnWiy0wfv8s1_Ux-cMStQQiR4B4RHzEhhYP4O6I1usg7DIWb_7-GSw1S_wkcdT7zPQKDqNvDz_GwGOAbSia5KulwAFSzn7lwHXRkbV9s2BLJndfGvN0M8wmIN85MVwMqupYB-DBcF1WrBMjE0stD3hICXE-Lm6GYUSfq_nF52BnUxKHGIGej5R7x4oMaPg3QdDMxCEa6y4=w1218-h913-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/z4v0HFIfahrm6lcDcZ15k17tIzu-BaUP28oKoIR4c5_2zzIf6pQOoktyORcjsXWqGRmFSdrBvhyxV6b99bxBRA_-G3HvugXSzEHVxPobODT1D29msTdwYQ9a-EkQZDMBXd-hUpzTPF2jGuIzn1RXE012FvlVx586-mMuT4O-Gw7HpMVwZBEIzDxOpGX6YqXzYrT_I4wsiF_lMYq775ek-oLD3IPHDLe4O-M7i8LogxMZhy5r7OjfVyesBCGw8aN77b71QLi_37Ggiw29RRFP_jdKtk_eZ2fTxYPzKyMC_Cw2Cj2pVJDBOn4W6h_PzthA-GvB1zIvJ5X591uQakxweCp4w2stGeoQIL7-toiTvmPx7R7Hg8SDGsw_CZ8Fc4kYBLUGMLAD37LlSRXx3clvkklnhVhklXbS-KUD8qhSvY6No8eCGjKRzURqpK-rKXhBoW-NwvzT6UmUY2QDEBNzqotYKAzS7vYlwYJjQVIttCwZcwBbZt6EStAew0jalTL0rZ8v9BDKXWrHsUfoLE7Zk5A-FZxfvkEDSHHrCzIQ0wc=w1218-h913-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/wvyN7bDp4suC50j7DB_sg8UZSCrTAGuIBLKjZ9Y9e-1egRvwAjuz3QDoNoxxWdCOlVe8mC6-4JsCGJKUF_vt-c4bUd4KpCrtOeSVL9ADNUjHQLBd4xHGIEecs7WvbnhNG3Heb7uxd1PT6ZQnBa4P6eNmrA7OtbQUCOiAE3cLUnQeddZSprD0jiYIGh17Rq4qZp-xJDzIeycbDvY4yetatGuDGPfH-yd9BelqcFBl8HTSsfw22Iw4vjQZm_f52IUMVVBOFS-BO6IEJMsJnkMA1Kf-ik8u9PkhEyUitdAH92pGhLOINvPTIPI33bvDluekzRqje-fO0sNsT9KgM-mxHW-fhU58jQVWB9Sb2hrfJs40r6IQ7abUjU47auiaABLQHzfV_hOztp_KnD7QGIz28TtR4U3CBvKpHrMckpQJD9qhfpkwmS1PpccwL1br4C3NzR5_aN9EtHNhdEMxzyUFYytj_5nM_iwZhB_R0_2dhbcNBD652zaKw85u0VrTWxz1qQAbSlpJd3GiFR6Ro8aPIzREzMmAFY4fjUmsINo-54E=w1280-h719-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/qy-sqog1ZpHVt7vTkiELGtwwcZnw9Ki_o60RtmD9CbV_trSi5ufRHnkINqLPEG0JKtEA6A66_WwJDizSk18H-TFZjWxZ8UYu6u9stnJadS6MwrJQJH2Q-GzXbzco77y0FhvAzoLueQNk0I8wj1TET8aNevjt-IUvuSkqnqSYdpEEjH-kJ8IaOtkmEGfK6dMFJNTC7lKOuofuRrJO17it7zt5a7tECnu_j3lTilN3YqKZD9p3P5BMf4Enk4Eb5NDRLzGem96R4fQ9CmgTE6OvzCFME3fkJTv-NbCDxiZip10kK7qPOo0Ir962A0KH9hSIeick7NWyg9S1rZRvtBRvWcV6H16_dW8Q2PTFmKGdFd4ucLpWfNKGKLX41S-42eUxjUcjj8S_PoKIwFbKA1ajyj3peiV4cznxqiUHdzzZKaGW0c8O92sxQI7dHSYOWmR_2Iog4jIVe25C_uGcCMR9UCac4TrnK194XysT-LeZhkmgqLXRYgmyrtGXpjeoZ-It1JzfLhZkwrHMIeLlSuiGcVhk0bsJATnGM8QVP_Sm9-w=w1280-h719-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/gZwxsJE7nHOgbv89WN-j_8N_DGpkMFsHY9kpFdZAslPZk6ruCcBn4xbs4FNBa_527PiY_-zk9AsOloJgMSmu6F0bzXoHDeUWZj4XF2yZu9kxBqFPNwbGqYbE99sg6sFaKXXCUBWxl6adeOz3WVeLWXPposePpFvnIARGAs3dY0p7g72SFfdBIsUp0aemDWTQrlPhngtLEzRR9yis5OyAYRWFVM0BEo2y6uO72kBwDRZQsaK01UBkZJEsKghyW7UCDpK6T2QjqS61RvtN0Va-SnEsJBxxDxr8ugBVRHglsp9eiAAbAQtT_UiJBwTSHtKPS3f1up2NaiPw_YfOC2KE7yC-NtxgqQPqcCaFZvH7s5s5QzEq0gyY597K_ZNW6Xuugaaf5UAB41wGcsxFwr-o-Hz19Rpj1zq2BUTtcr1pVbzOHvc0mEE8D7LHUYLGDmio1r3CsWBoLBP8zuF3KxcOjUc97VzDLEKym42fNznmhV_W0T5k0aUcVuttfdBIEvSqkEW1kNk0WO5pSP4DR64s_WJDJTvhs0bR0WWntdGU3-0=w1280-h719-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/_YTIWp-K8j8M85icX7nPomvnliwoGOgU3wGzyCAZZij2i9YLNNo93IAxDxlZYOWPvC6cLs-TPTjiZYctfzxUawub3ybzPuHzzpYQzrPaKviFCTgf-Y-FLnT3K4x2EB_masVE2R3hvEwPhnFUU1QP0Bl2d2pfGm3cD_vZwHGwhmrE9Fl6Ea0Pef2aDv7Fl3S5tQmSYBcD04EJaBv9R38j_V-sUgKlrOmkBJE5qHzbfEzjiScuD_JiTpfUVyq2L8qTdW30_LEMRFsOFcE6Z0IpxKXX-1Y51lCv3t-Xcx4WETqLuKbUNQHtszgKOPp2SBCLXyA0NaFuKn7-HwEudAtApoy4Vukw-DEtRNOGQyRPos7xeOZWsFuvLu-hJkxz7vWgoIAK4E1ZvT6VCPDuq1Z0DOPSf9zWgucg5lNYo4xFxsBDNFGiY2fksj-Xivnjf-IPg-YvJ2RAcJygPFnPLWkC3XkD7cvYSmPuc8_10DmNTSPCzBqNIoYy-4p1WGPk8sTQG3sMDSAc5zCRNWOWCEE88cOPfPx6e53X3QdUASsE17Q=w513-h914-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/igSqK4JMLwafTBE9trDydYvZ7-QzGXIqICPq3xTyuMw7_WpwgDnt9nXPX5bCzLlt3cm7Kfuehj3SdRaPsyocYi5RZDNiHFMwGbL1WErUfNK-6uiSSlYMbt6ok8Q7fWSDujCy-3Uf1RvgxRGnWbNVNMorq2toSGUa9VeRt3BNX8QGGqzIRv_e5RVAlcw-llsARDxoJY1yB5sr90R6_UMm3oBoppj7p-KbGVVEzi6mtsWQpt4xGi_57q-HW44AbUsz75SNHIvfQym2Jdzf8n1v58N_byXRofmeB-bf67qCRbfRWi3bw-fKkGlXhMZDmUoS4H7zhmJq5G4czOLwjrn4uUNnoeN4lrsw7aISEzAaEXByaaxsuqRBlkgMMRwuDkRPATpvPZHLymyBh5JcyMq3RExUD32UZEGnREhSHtJPYcsSv4l1LCSZy3RoQThGQJdMJbQeP8QB8YjTVsA1kCM5Ml46mlneb2zU2R8oy8ubkh-QktZsOninx2fHEl8pAH7bwheh8H-mDh5imciO0crM5QgBmF7MuIFbjdtcwpvfVjE=w1218-h913-no)

(https://lh3.googleusercontent.com/jYqzBU4fipmCKMLA16_vMDIZIkvimxysPEJWFT5kSXaKxNBPmUN3LTB5q-0F231HvC3atc8PydRFMMXyWe06J2OmL3Q0kiMyWSfGf7ULReOL1woklkXX2-Z14Gux72z2rBHRO7-3GY9Y1aQVQt5fhO9NtF7u7NC3naDAw8pwl7H3FTPCY8nhvhrfPycrsN1KjMblCTWHiVO_5-Rejqqcx7Yw3TGMcCFok3nsQudIWR3LRC-YCZbTYGzgBLKLk_Q33jO9N9RRusEuDIKobVbqGEhgexbPdh1Jlmlnh7cYIVvgySRCw5HnHpFKTOnTSHEFxJOXqIlV2PsVn2SBZK7pyTIppo1GgxSXwJsooGAZtFv4_0uaXuCNC-5fSTqpUMdqB6hT5_rM-HiaOkvuNGiCMtX1nw9QgJGOMZEbwB6dtXFQyG6iWHWv3ITqffjg7QxdX4yjVR5PBoqzfhKvxRJgZo-g1cZ0eE6jhecUDFpTJY_ie6LUWUkx_6dmeR8gXpxnZk9ghT1vYRkNx9291bv_B8xuCB-U6CPoeTmjgsnpw2I=w1218-h913-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/hGeXtNPuXfph2WGW_LiB2d-NEXhUpcyWRTArJAnNOCLjQIZOTI5-hvVq0dIRd6NEsRqAKlAMZGaH-6GmXgKT1DK8X5IWFnGJiV0jkzroOymXrz2th8HNCsM361XaxriAwZOh3gTG4T8XgportfugctBvSN97BbwRIgE2m5CPzaJbHLUhyRerfiIB13vgwzIXclBQYpkLnZyD_xR2OeG790pC03X-lGHtxw_V96cp4Qt9YDmKXsPZPP61Kr6SaI3fEOaFxn52H7uBtGvPX69DRXL7xY8mqihOGxHG-s89n8w0XlyZKvUm3Xeg8yoRPeR_NEEhuGhObq_X1IrvXTwB9_OwMGBjBVvXLlrkdQUYeTNcMvLujk4fJ6d9wSx_rnedxA4PUZpq4Z-uZtsgsmK5sslljCg_E5lMLozakrE2_h7arbQkmtjKuoqkiOju8wU8Zb0bV9j7n5CWoSOOHoPhY0Mc2kiZKwJ8c4X6dSAy2EFkN0pt6DWsWMv2JNlyQZ7hfnT1AFPLIGl6iJXt-2cL50DsAbTFguVViGleL_9RWoY=w1280-h719-no)
Otsikko: Vs: 960 T6 rakentamisen hinta?
Kirjoitti: Brick - 13.10.2015, 15:54:07
:D  Mulla on jo tollainen 960 ollu jo pari vuotta talvi pulkkana, nyt voisi muutoskatsastaa.

Eli tosiaan.
-2.8 litrainen h-veiveillä.
-zf 6v (37)   
-210 perällä
-ms3x
 
Rahaa menny noin 2-3 tonnia muutoksiin.

Mitä tuohon lisäämään.
Otsikko: Vs: 960 T6 rakentamisen hinta?
Kirjoitti: pukema - 13.10.2015, 16:03:10
Onko 210 laitettu paremman lukon ja välityksen takia, vai siksi ettei Volvon perä kestä?
Otsikko: Vs: 960 T6 rakentamisen hinta?
Kirjoitti: Pekko-poika - 13.10.2015, 16:19:38

Rahaa menny noin 2-3 tonnia muutoksiin. 
Niinkuin kuvistakin näkee, boost tekijämiehenä säästää tässäkin jonkinmoisen pennin työ/teettämiskuluissa kun pääsee ite hyvin pitkälti toteuttamaan ;)
Moni harrastaja joutuu turvautumaan rahalla ostettavaan ulkopuoliseen apuun tällasissa jutuissa, ainakin osassa muutoksia.
Otsikko: Vs: 960 T6 rakentamisen hinta?
Kirjoitti: Orlov - 13.10.2015, 16:35:29
Onko 210 laitettu paremman lukon ja välityksen takia, vai siksi ettei Volvon perä kestä?

1055/65 perissä ERI booritukset  kuin 103/4x perissä, vetolaipat joutuu tekaseen, jos haluaa lukkoa etc laittaa huokeasti
Otsikko: Vs: 960 T6 rakentamisen hinta?
Kirjoitti: boost - 13.10.2015, 19:07:56
Välityksen ja kunnon lukon takia. Vetoakselit vaihdettu 760 malliseksi niin käy bolt on kun vaihtaa pultit m10x1 .
Välitys 3.23 ja murikka on e34 535:sta. Maksoi aikoinaan 200€.

  Kardaanin laippaan muutos levy ja takapätkä vanhan mallin 240 1310 ristikoilla.
Otsikko: Vs: 960 T6 rakentamisen hinta?
Kirjoitti: Brick - 14.10.2015, 09:57:20
Niinkuin kuvistakin näkee, boost tekijämiehenä säästää tässäkin jonkinmoisen pennin työ/teettämiskuluissa kun pääsee ite hyvin pitkälti toteuttamaan ;)
Moni harrastaja joutuu turvautumaan rahalla ostettavaan ulkopuoliseen apuun tällasissa jutuissa, ainakin osassa muutoksia.

Onkohan se niin, että metallimiehen perustyökalut täytyy pysyä käsissä ja olla pääsy niihin jos ketjun mukaisen värkin aikoo rakentaa?

Tuohon hinnoitteluun niin:
5v fz muutettuna tinakoneelle ~500e
Kanget 600e http://www.acm-ab.se/spm-vevstake-volvo-vit-motor/1282-0
Käytetyt t5 männät ?
Männänrenkaat 162e http://janicolracing.fi/tuote/npr-mannanrenkaat-81-00mm-1-5x1-75x3-0mm-5552
Intercooler 100e
Mega suuttimineen pumppuineen ?
850T5 vauhtipyörä 100e
3.0L kampura ja nokat ?
Asetelma+levy 400e
Laakerit 300e
Hoonaus+plaanaus 100e TD koneistamo turku
Kardaanin muutostyö 200e
Pakosarjan materiaalit 100e
Tiivistesarja ?
Ahtoputkia ja öljynkierto tarvikkeita ?
Turbo makusi mukaan?
Pakoputki?
jne.

Toki monella on putkitarvikkeita varaston perällä niin ei sekään nosta kuluja.

Moottorikuluja saa hieman laskettua kun käyttää vakio akselia ja mäntiä h-profiilien kanssa. Polttoaineena e85.
Otsikko: Vs: 960 T6 rakentamisen hinta?
Kirjoitti: boost - 14.10.2015, 13:30:21
Mulla on omassa tallissa kaikki muutoksiin tarvittavat työkalut, enkä ole metallimies. Kaiken itse oppinut yrityksen ja erehdyksen kautta. Hikeä, verta ja kiroilua (paljon).

Ainuut ulkopuolisilla teetetyt työt, kardaanin painotus, vauhtipyörään asetelman jaon muutos. 

Ei se nyt niin vaikeeta ole.

Tätä laitetta ei todellakaan ole tehty viimosen päälle, vaan käyttökuntoon ja rahan haaskausta yritetty välttää, noi niin sanotut harrastepelit on aivan erikseen joihin on yritetty edes jotenkin panostaa.
Otsikko: Vs: 960 T6 rakentamisen hinta?
Kirjoitti: Maikkimaa - 15.10.2015, 18:38:37
Selailin nuita trafin uusia määräyksiä ja perusteluja   http://www.trafi.fi/filebank/a/1443432413/c8c4bad0b4c0a0ec623af6b6562cf133/18589-8777-2013_maarays.pdf (http://www.trafi.fi/filebank/a/1443432413/c8c4bad0b4c0a0ec623af6b6562cf133/18589-8777-2013_maarays.pdf), niin ei nyt tullut selkoa että minkä kautta pykälät muuttuivat että saa ahtaa tuosta noin vain?
Onko nyt siis että jos rakentaa T6 konetta vastaavan laitoksen, ja penkittää siitä enintään 20% lisää vertailumoottoriin verrattuna selviää penkkilapulla?
Vai oliko tuolla joku säädös mitä en saanut sopimaan päähän, että saa suoraan tiputtaa T6 koneen pellin alle.
Otsikko: Vs: 960 T6 rakentamisen hinta?
Kirjoitti: Brick - 15.10.2015, 20:46:41
Selailin nuita trafin uusia määräyksiä ja perusteluja   http://www.trafi.fi/filebank/a/1443432413/c8c4bad0b4c0a0ec623af6b6562cf133/18589-8777-2013_maarays.pdf (http://www.trafi.fi/filebank/a/1443432413/c8c4bad0b4c0a0ec623af6b6562cf133/18589-8777-2013_maarays.pdf), niin ei nyt tullut selkoa että minkä kautta pykälät muuttuivat että saa ahtaa tuosta noin vain?
Onko nyt siis että jos rakentaa T6 konetta vastaavan laitoksen, ja penkittää siitä enintään 20% lisää vertailumoottoriin verrattuna selviää penkkilapulla?
Vai oliko tuolla joku säädös mitä en saanut sopimaan päähän, että saa suoraan tiputtaa T6 koneen pellin alle.

Se vanha vähäpäästöisyys merkintä poistui ja euro 3 luokkaa tai uudempaa päästöluokkaa koskee ne laboratoria kokeet. 960 on euro kaksi, joten siihen riittää katsastuksen päästömittaus.
960 3.0L on mallisarjan tehokkain, joten siihen tarvitsee vain penkkilapun ja todistuksen, että on mallisarjan tehokkain.
960 2.5L täytyy sitten todistella, että vastaa mallisarjan tehokkainta.
Helpointa on siis ahtaa 3.0L muutoskatsastusta ajatellen, mutta pirulauta niissä on 83mm poraus ja automaattilaatikot. Toki tekijämies vaihtaa yhdessä illassa pellin alle 2,5L koneen ja manuaali loodan.

Näissä siis jälkiahdetaan tuo vapaastihengittävä moottori.
Aito T6 moottorin tehot ylittää sallitun, mutta ilmeisesti tehon alentaminen on nyt mahdollista. eli T6 kahden ahtimen tilalle laittaa vain yhden niin tehoa saa laillisesti laskea.