Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: volgaman - 12.06.2012, 16:36:00

Otsikko: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: volgaman - 12.06.2012, 16:36:00
tarkoituksena ois löytää kaksoismassa pyörän tilalle uus vp joka ois bolt-on ja joka sopisi m90 lootaan heittämällä. taikka jos jollain ois myydä joku kätevä paketti?

ps. miks autot menee vaan huonompaan suuntaan ku lähennellää 2000 lukuu? >:(
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: J_Lanttola - 12.06.2012, 18:04:53
Tämä on ilmeisesti bensakoneinen, kun siinä on kerran kaksoismassapyörä.
Jos jossain bensakoneisessa 200, 700 tai 900 sarjalaisessa on anturikehältään oikeanlainen vauhtipyörä, niin sellainenhan sinne sopii bolt on. Näistä anturikehistä saakin sitten kertoa lisää joku muu, joka tietää.

Levyksi tarvitset m90 loodalla varustetun 940 dieselin levyn, eli noin -95 tai uudemmasta.

Asetelma sitten siitä mistä vauhtipyöräkin on, tai sitten sachs sre 763 jos enempi pitoa tarvitsee.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Rusakko - 12.06.2012, 18:10:51
Ja UUDEN saa teettämällä teräksestä. Maksanee about 250-400€
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: HembalanD - 12.06.2012, 18:13:12
Vauhtipyöriä löytyy kaikista 200/700/900 Volvoista missä LH 2.4 ruisku eli B200/B230 F/FK/FT/FB jne. Turbon asetelma kestää jos ei hirveitä virityksiä ole tulossa ja tosiaan dieselin -95--> levy.

Painelaakeri?
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: J_Lanttola - 12.06.2012, 18:20:33
Vauhtipyöriä löytyy kaikista 200/700/900 Volvoista missä LH 2.4 ruisku eli B200/B230 F/FK/FT/FB jne. Turbon asetelma kestää jos ei hirveitä virityksiä ole tulossa ja tosiaan dieselin -95--> levy.

Painelaakeri?

Ok, Jotain tämmöstä arvelinkin tuon anturikehän suhteen, mutta en uskaltanut veikata kun ei ollut varmaa tietoa.

Painelaakerina pitäisi kai toimia 95--> dieselin laakeri ainakin.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: HembalanD - 17.09.2012, 17:18:22
NONNI! Nythän se sitten myrkyn lykkäs.

Ysiin menossa kaksoismassan tilalle pottapyörä ja diiselin levy 740 turbon asetelmalla. Levyn keskiö ei mahdu asetelman sisään!

Levyn (D24 M90 Sachs) keskiön halkasija 150.8mm ja asetelman "reikä" 144.7mm  :idiot2: Mitä asetelmia tuossa on käytetty? Tää mikä mulla on käsillään, on kai LUK merkkinen. Kattelin toista vanhaa Sachs asetelmaa (vaparista kai) ja siinä reiän halkasija oli 149.2mm eli ei mahtunut sinnekään.

Elikkä mistä nyt asetelmaa kysyy hän?  ??? ??? Olisi hieman kiiruskin asialla.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: J_Lanttola - 17.09.2012, 17:58:22
NONNI! Nythän se sitten myrkyn lykkäs.

Ysiin menossa kaksoismassan tilalle pottapyörä ja diiselin levy 740 turbon asetelmalla. Levyn keskiö ei mahdu asetelman sisään!

Levyn (D24 M90 Sachs) keskiön halkasija 150.8mm ja asetelman "reikä" 144.7mm  :idiot2: Mitä asetelmia tuossa on käytetty? Tää mikä mulla on käsillään, on kai LUK merkkinen. Kattelin toista vanhaa Sachs asetelmaa (vaparista kai) ja siinä reiän halkasija oli 149.2mm eli ei mahtunut sinnekään.

Elikkä mistä nyt asetelmaa kysyy hän?  ??? ??? Olisi hieman kiiruskin asialla.

Mulla sattu tossa olla pari dieselistä peräisin olevaa asetelmaa irrallaan joten kävin mittaamassa noita.
Toinen asetelma on d24 vaparista (740) ja sen halkaisija oli noin 147mm
Toinen asetelma on d24tic:stä (940) johon edellinen omistaja oli sen juuri vaihtanut, mutta vaihdoin sre:hen koska alkoi luistaa. Siinä halkaisija on 154mm. Asetelmassa oli kaiverrettuna sachs typ m228 ja numerosarja loppui muistaakseni 033. Siinä oli myös tarra Luk/AS germany ja joku numerosarja.

Dieselin ja pottapyöräisen vinokoneen asetelmahan on periaatteessa sama, tai ainakin niihin myydään samaa sre:tä, joka myös minulla on.

EDIT: Eli sre pitäisi ainakin mennä, tai ainakin minulla meni sachs levyn kanssa (d24tic + m90)
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: HembalanD - 17.09.2012, 18:07:02
Sre varmasti menisi joo, hinta vaan ei mene  :idiot2:

Soittelin tuossa erään puhelun ja selailin vähän nettiä ja tulin tulokseen että 850 vaparissa voisi olla käypänen levy, 228mm ja samat poorit M56 / M90. Yks romu tuolla odottelee purkaamista joten käympä kokeilemassa olisko siinä käypänen lätty.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: J_Lanttola - 17.09.2012, 19:17:47
Sre varmasti menisi joo, hinta vaan ei mene  :idiot2:

Soittelin tuossa erään puhelun ja selailin vähän nettiä ja tulin tulokseen että 850 vaparissa voisi olla käypänen levy, 228mm ja samat poorit M56 / M90. Yks romu tuolla odottelee purkaamista joten käympä kokeilemassa olisko siinä käypänen lätty.

Mutta ei tarttis heti vaihtaa uutta asetelmaa kun vääntö kasvaa syödessä ;)

Niin, tuo mun vanha d24tic asetelma tosiaan on ihan normaali tarvikeasetelma, jossa on 154mm reikä. Eli semmonenkin siis menee. Toikin olisi ylimääräisenä tossa ja on melkein uusi, mutta siinä näkyy hiukan värimuutoksia pinnassa luiston takia. Menis varmaan silti vielä?
Joo 850 vaparin (ja oliko jossain 2.0t:ssäkin myös vai miten se oli?) 228mm levy pitäisi mennä myös.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: HembalanD - 17.09.2012, 19:25:21
Juu eipä mennyt 850 2.4 20V 228mm/M56 levykään. Halkasija 150,6mm.

Onko tosiaan näin että diiselin asetelma menee vinokoneen pottapyörään?  ???

E: ja tosiaan, saattapi olla ettei se D24TIC asetelma paljoa pidä. Ainakin bensaturbossa on vakioväännöt 30nm kovemmat...
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: J_Lanttola - 17.09.2012, 19:40:50

Onko tosiaan näin että diiselin asetelma menee vinokoneen pottapyörään?  ???

E: ja tosiaan, saattapi olla ettei se D24TIC asetelma paljoa pidä. Ainakin bensaturbossa on vakioväännöt 30nm kovemmat...

En ole ikään kokeillut, mutta periaatteessa kyllä. Ainakin sachs myy samaa -763 asetelmaa sekä bensaturbon pottapyörään että kaikkiin dieseleihin. Ja ymmärtääkseni näitä bensakoneen pottapyöriinkin on porukka asennellut ilman ongelmia ja itselläni on sellainen tällä hetkellä d24 perässä.
Tuolta löytyy luettelo: http://www.race.fi/fi/data/sachs/Sachs_PCS-Catalogue2010.pdf

Noista jousivoimista ei ole mitään hajua kyllä, eli se on vähän arpapeliä mikä pitää ja mikä ei. 400nm väännöillä ainakin alkoi itsellä antaa periksi tuo d24tic tarvikeasetelma. Kuulemma noissa bensakoneisten tarvikeasetelmissakin on eroa, jotkut myy vapariin ja turboon samaa, samoin dieseleissä. Periaatteessa d24tic asetelma pitäisi olla dieselin asetelmista se pitävin, mutta sekin riippuu siitä onko se alkup vai ei.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Lankku - 17.09.2012, 23:22:37
Ysiin menossa kaksoismassan tilalle pottapyörä ja diiselin levy 740 turbon asetelmalla. Levyn keskiö ei mahdu asetelman sisään!
Koneistaen painelevystä tavaraa pois.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: ässäarpa - 18.09.2012, 02:18:53
Ei helv.. mulla palaa sipuli näitä miettiessä, pitäisi jonkun oikeen rautalangasta vääntää nämä kaikki "tiedot"  tänne  :tickedoff:
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: ImportTuning - 18.09.2012, 07:16:11
Juuri niinkuin Lankku sanoi tarvitsee koneistaa painelevystä pikkusen tavaraa pois että se levy menee siihen. Ja sit tarvitsee kytkinkäpälän kuulan alle tehdä n.10-13mm jatkoa jotta kytkin irrottaa kunnolla ja liikevara riittää.
Painelaakerina toimii m90 tai m46/47 vakio laakeri.

Tämä faktaa tein keväällä.

Eli mulla tämmönen kokoonpano
Blingfactory VP
M3 -618SRE sorvattu painelevystä himpun, jotta mahtuu levynkeskiö sisään.
Dieselin massalevy
740 m47 Painelaakeri.
M90 Laatikko

Kaverilla, volvon oma sre asetelma...en muista sitä numeroa ,mutta siihen meni tuo dieselin levy ilman asetelman sorvaamista
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: HembalanD - 18.09.2012, 07:34:43
Koneistaen painelevystä tavaraa pois.
Mitähän tuo mahtaa taas maksaa että tulee kunnollinen?

Ja sit tarvitsee kytkinkäpälän kuulan alle tehdä n.10-13mm jatkoa jotta kytkin irrottaa kunnolla ja liikevara riittää.
Painelaakerina toimii m90 tai m46/47 vakio laakeri.
Sulla oli tässä käytössä eri vp ja bemmin asetelma, liekö sama homma potan kanssa?

SRE sinne tosiaan menis ilman sovitteluja kyllä.


Tulipahan taas melkoinen projekti vaikka piti olla bolt on tavaraa. Omaa tyhmyyttähän sekin kun ei tullu koetettua levyä asetelmaan ennen purkamista  :idiot2:
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Rusakko - 18.09.2012, 08:17:58
SRE vaan tilaukseen.. Sit sytkä- ja bensalastu :P
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: J_Lanttola - 18.09.2012, 09:22:43
Juuri niinkuin Lankku sanoi tarvitsee koneistaa painelevystä pikkusen tavaraa pois että se levy menee siihen. Ja sit tarvitsee kytkinkäpälän kuulan alle tehdä n.10-13mm jatkoa jotta kytkin irrottaa kunnolla ja liikevara riittää.
Painelaakerina toimii m90 tai m46/47 vakio laakeri.

Niin, siis teetetyllä vauhtipyörällä ja m3 asetelmalla vai?
Vai oletko kokeillut myös pottapyörää vakioasetelmalla, josta tässä nyt oli puhe?

Mun järkeen ei sovi miksi tuo hembalandin sovellus (pottapyörä, vakioasetelma, dieselin levy ja m90) tarvitsisi jatkoa sinne alle?
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: JuHaU - 18.09.2012, 10:31:51
Mulla oli M90 kanssa muokattu potta, -618 ja D24 M90 levy. Levystä otettiin muutama milli pois siitä "rungosta" niin mahtui painelevyn sisään.

Käpälän alle tuli myös muistaakseni 12 mm korokepala, koska uusi setti oli tuon verran matalempi verrattuna alkuperäiseen kaksoismassa härdelliin.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: HembalanD - 18.09.2012, 10:48:45
Jaa niin tosiaan, tuota pottapyörän bensaturbon asetelman koneistusta taitaa olla turha tehdä ei onnistu niin. On nimittäin ne asetelman niitit niin lähellä kitkapintaa, verrattuna d24 levyyn. En ole mitannut tuota mutta silmällä katsottuna veikkaisin ettei mahdu. Eli levyn keskiö ottais asetelmaan kiinni vaikka reikää suurentaisi.

Bensakoneen levyhän tulee toisinpäin eli keskiön isompi puoli vauhtipyörän puolelle.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: J_Lanttola - 18.09.2012, 12:05:01
Jaa niin tosiaan, tuota pottapyörän bensaturbon asetelman koneistusta taitaa olla turha tehdä ei onnistu niin. On nimittäin ne asetelman niitit niin lähellä kitkapintaa, verrattuna d24 levyyn. En ole mitannut tuota mutta silmällä katsottuna veikkaisin ettei mahdu. Eli levyn keskiö ottais asetelmaan kiinni vaikka reikää suurentaisi.

Bensakoneen levyhän tulee toisinpäin eli keskiön isompi puoli vauhtipyörän puolelle.


Eihän tuo dieselin levy sitten sopisi toisinpäin?
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: HembalanD - 18.09.2012, 12:11:06
Sepä se kun ei niinkään.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: ImportTuning - 18.09.2012, 19:47:30
Kysyppäs Xuppo nimimerkiltä kun siinä naapurissas asuu...sillä muistaakseni sorvattu pottapyörä, m3 -618sre ja diisselin massalevy.

Tai ostat tuohon 883082.999763 volvon oman SRE:n käy pottaan suoraan, ja siihen motonetistä sen diisselin 228mm massalevyn ja pulttaa kiinni, ei tarvii mitään muutoksia.

http://www.sachsperformance.com/Sachs-Performance-Clutch-Powerclutch/Volvo/Volvo-740-744-04-83-08-92/2-3-Turbo-121-kW-;-08/1989-07/1990:::2_1257_3014_3033.html
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Kulmamies - 18.09.2012, 19:56:05
Tai ostat tuohon 883082.999763 volvon oman SRE:n käy pottaan suoraan, ja siihen motonetistä sen diisselin 228mm massalevyn ja pulttaa kiinni, ei tarvii mitään muutoksia.

Levyn keskiö ei mahdu asetelman painelevyn sisään ilman sorvausta. Tai en tiedä onko niitä erilaisia, mutta en ainakaan saanut mahtumaan erään "asiakkaan" autoon.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: HembalanD - 18.09.2012, 20:09:02
Kysyppäs Xuppo nimimerkiltä kun siinä naapurissas asuu...sillä muistaakseni sorvattu pottapyörä, m3 -618sre ja diisselin massalevy.

Tai ostat tuohon 883082.999763 volvon oman SRE:n käy pottaan suoraan, ja siihen motonetistä sen diisselin 228mm massalevyn ja pulttaa kiinni, ei tarvii mitään muutoksia.

http://www.sachsperformance.com/Sachs-Performance-Clutch-Powerclutch/Volvo/Volvo-740-744-04-83-08-92/2-3-Turbo-121-kW-;-08/1989-07/1990:::2_1257_3014_3033.html
Kyllä jannen kanssa on asiasta soiteltu.

Mutta tehdäämpä nyt selväksi yks juttu, tähän ei ole tulossa mitään race kytkintä vaan ihan perus turbon kytkin riittäisi. Niin kestoltaan kuin HINNALTAANKIN. Eli mitään 300 euron asetelmia on ihan turha tarjota.  ;)

Levyn keskiö ei mahdu asetelman painelevyn sisään ilman sorvausta. Tai en tiedä onko niitä erilaisia, mutta en ainakaan saanut mahtumaan erään "asiakkaan" autoon.
Kuulemma pitäisi sopia, kun dieseliin ja bensapottaan myytävä asetelma on sama?
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Kulmamies - 18.09.2012, 20:15:50
Kuulemma pitäisi sopia, kun dieseliin ja bensapottaan myytävä asetelma on sama?

Tarkoittaisiko sellaista tapausta, että on M46/7 laatikko? Kuten totesin, niin on käytännön kokemusta siitä, että D24/M90 Sachsin levy ei mahdu tuohon -763 asetelmaan. Ja vastaavasti on kokemusta, että M46/7 levy sopii tuollaiseen asetelmaan.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: HembalanD - 18.09.2012, 20:24:10
Tarkoittaisiko sellaista tapausta, että on M46/7 laatikko? Kuten totesin, niin on käytännön kokemusta siitä, että D24/M90 Sachsin levy ei mahdu tuohon -763 asetelmaan. Ja vastaavasti on kokemusta, että M46/7 levy sopii tuollaiseen asetelmaan.
Ei vaan M90 sovellusta meinasin, ja ihan täysin j_lanttolan kirjoituksia muistellen. Noista numeroista en tiedä mitään mutta jos sre on sama asetelma D24 ja vinokoneen pottaan, niin pakkohan sen on sopia?

Kokeilen nyt vielä vakio D24 m90 asetelmaa vinokoneen pottaan, jos ei se siihen käy niin painukoot vaikka vanha kaksoismassa takas autoon, pitää saada se jo ajoonkin joskus  ::)
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: ImportTuning - 18.09.2012, 20:44:41
Juuri varmistin kaverilta jolla on tuo -763 asetelma, ja ite vielä hain tuon d24/m90 levyn sille motonetistä, ja meni senkun hujautti ei tarvinnu sorvia.

Onkohan noita levyjä sitten erilaisilla keskiöillä olemassa outoa??
Jos haluut semmosen kytkimen mikä kestää sen mitä tuo m46/47 niin laita turbon vakio asetelma ja nelilapanen sintteri esim. mulla on tuommonen jos tarviit.

Pitää hyvin siihen asti kunnes laatikko sanoo poks.

Mutta jos sulla siis tulossa m90 ja siihen joku asetelma niin ööö...en tiiä...
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: HembalanD - 18.09.2012, 20:55:45
Mulla on myös D24M90 levy, @motonet / sachs merkkinen.

Ja laatikko on siis M90 mutta kaksoismassan hävitys käynnissä.. M4X laatikkollahan tää olisi ihan eri juttu sinnehän menee vakio kytkinsarjakin.

Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: J_Lanttola - 18.09.2012, 20:59:29
Tarkoittaisiko sellaista tapausta, että on M46/7 laatikko? Kuten totesin, niin on käytännön kokemusta siitä, että D24/M90 Sachsin levy ei mahdu tuohon -763 asetelmaan. Ja vastaavasti on kokemusta, että M46/7 levy sopii tuollaiseen asetelmaan.

Mulla taas on käytännön kokemusta että d24/m90 levy meni heittämällä 763 asetelman sisään. Ja muistaakseni se levy oli myöskin sachs, mutta siitä en enää ole 100% varma. Mutta kuitenkin m90 d24 levy. Pyörii autossa tälläkin hetkellä  :) Tai ei tietenkään nyt pyöri, kun auto on sammuksissa  ::)

Asetelman ostin virtalaracingilta muistaakseni sykyllä 2010.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: janne81 - 18.09.2012, 21:01:24
Hei, sitten kun olette saanu tämän selvitettyä niin tehkää joku tietävä pliis selvä lista mikä sopii mihinkin noista levy-asetelma-laatikko romuista ja vaikka faq-osioon jooko?

Oon tippunu jo ajat sitten kärryiltä(ei sinänsä yllätys)  :-[
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: HembalanD - 18.09.2012, 21:01:54
Hei, sitten kun olette saanu tämän selvitettyä niin tehkää joku tietävä pliis selvä lista mikä sopii mihinkin noista levy-asetelma-laatikko romuista ja vaikka faq-osioon jooko?

Oon tippunu jo ajat sitten kärryiltä(ei sinänsä yllätys)  :-[
Voit olla varma että teen!
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Kulmamies - 18.09.2012, 21:07:46
niin ööö...en tiiä...

Mulle alkaa tulla vähän samanlaisia ajatuksia :)


Kai tässä nyt on taas joku koira haudattuna, mutta pääasia, että löytyy kuitenkin valmiiksi sopivia levyjä.

Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: J_Lanttola - 18.09.2012, 21:44:13
Mulle alkaa tulla vähän samanlaisia ajatuksia :)


Kai tässä nyt on taas joku koira haudattuna, mutta pääasia, että löytyy kuitenkin valmiiksi sopivia levyjä.

Muistan joskus lukeneeni että vanhoissa sre asetelmissa oli pienempi reikä levyn keskiölle ja uudemmissa suurempi, mutta luulin että se uudistus tuli samalla kun niiden tuotenumerot vaihtuivat. Tosin tästäkään ei ole varmaa muistikuvaa muuttuiko se reikä bmw asetelmassa, joita volvoihin on sovitettu, vai pottapyörän omassa asetelmassa.

Ihan hatusta heitetty arvaus olisi että joskus ennenmuinoin tuota 763 asetelmaa (tai sen edeltäjää 655 asetelmaa) on myyty vain bensakoneiseen pottapyörän jatkeeksi (tai sitten myös dieseliin m46/7 laatikolla), mutta myöhemmin reikää on kasvatettu ja samaa asetelmaa on alettu myydä myös diesel+m90 yhdistelmään?

Mun ostama 763 oli siis isolla reijällä, muusta en tiedä.
Mites toi kulmamiehen asentama 763 johon d24+m90 levy ei sopinut, millon se oli ostettu? Liekö sitten ollut vanhempaa mallia?
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Kulmamies - 18.09.2012, 21:47:47
Mites toi kulmamiehen asentama 763 johon d24+m90 levy ei sopinut, millon se oli ostettu? Liekö sitten ollut vanhempaa mallia?

Ei mitään havaintoa. En mä ole enää edes varma siitä varaosanumerosta, mutta pottapyörään se kuitenkin sopi, joten kuvittelin sen olevan tuo -763

Se mikä mulla oli dieselin potassa M46 kaverina, oli varmasti -763. sen ostin itse kaupasta.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: JuHaU - 18.09.2012, 21:51:06
Ei mitään havaintoa. En mä ole enää edes varma siitä varaosanumerosta, mutta pottapyörään se kuitenkin sopi, joten kuvittelin sen olevan tuo -763

Se mikä mulla oli dieselin potassa M46 kaverina, oli varmasti -763. sen ostin itse kaupasta.

Muistelen että siihen sotilaan autoon tuli muinoin. Potta, -763 ja BMW 228 levy. En muista pitikö siitä kaventaa levyn keskiön runkoa. Ainakin sen toisen asiakkaan potta johon tuli -618 ja D24M90 levy sai sorvia kytkinlevyn keskiönpeltirunkoon.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Kulmamies - 18.09.2012, 21:55:41
Muistelen että siihen sotilaan autoon tuli muinoin. Potta, -763 ja BMW 228 levy. En muista pitikö siitä kaventaa levyn keskiön runkoa. Ainakin sen toisen asiakkaan potta johon tuli -618 ja D24M90 levy sai sorvia kytkinlevyn keskiönpeltirunkoon.

Siinähän se tulikin :-[ Unohtakaa kaikki aikaisemmat puheeni.

Siihen projektiin tulikin tosiaan Bemarin loota ja sitä kautta myös bemarin levy. Asetelmaa piti sorvat levyn sovittamiseksi, mutta se ei enää liity tähän, kun olikin tosiaan bemarin levy.

Pahoittelut väärästä informaatiosta, poistun takavasemalle...
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Kulmamies - 18.09.2012, 22:05:42
Ei mutta mitäs helv...

Jos D24/M90 levy ei sovi viilaamatta -618 asetelmaan, niin miten se sitten on selitettävissä, että siihen sopisi Bemarin oma levy, kun ei se sopinut siihen 763:kaan? Noiden em. tarinoiden mukaan olisi kuitenkin tehtävissä johtopäätös, että bemarin levyn keskiö on isompi, mitä D24/M90 levy.

Okei turhaa jankutusta enää tässä vaiheessa, kun olin jo väärässä, mutta mä en voi luonteelleni mitään :)
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: J_Lanttola - 18.09.2012, 23:18:45
Ei mutta mitäs helv...

Jos D24/M90 levy ei sovi viilaamatta -618 asetelmaan, niin miten se sitten on selitettävissä, että siihen sopisi Bemarin oma levy, kun ei se sopinut siihen 763:kaan? Noiden em. tarinoiden mukaan olisi kuitenkin tehtävissä johtopäätös, että bemarin levyn keskiö on isompi, mitä D24/M90 levy.

Okei turhaa jankutusta enää tässä vaiheessa, kun olin jo väärässä, mutta mä en voi luonteelleni mitään :)

Mäkin jo ehdin ajatella, että löytyi selitys tuolle jutulle, mutta tämä kyllä tekee hommasta vieläkin monimutkaisemman..

Ainoa selitys minkä itse keksin on se, että tuo ennenmuinoin pottapyörään myyty 655 asetelma oli tarkoitettu ainoastaan m46/47 laatikoille, mutta sen korvanneessa 763 asetelmassa on suurempi reikä ja sopii näin ollen myös m90 dieselin levyn kanssa?
Toki silloinhan siihen pitäisi mennä myös se bemarin levy, mutta ilmeisesti ei mene? Vastaavasti taas toisinpäin, bemarin 618 asetelman kanssa ei mennyt dieselin levy, eli ei se voi selittyä silläkään että bemarin levy olisi isompi?


Tämä faktaa tein keväällä.

Eli mulla tämmönen kokoonpano
Blingfactory VP
M3 -618SRE sorvattu painelevystä himpun, jotta mahtuu levynkeskiö sisään.
Dieselin massalevy
740 m47 Painelaakeri.
M90 Laatikko

Kaverilla, volvon oma sre asetelma...en muista sitä numeroa ,mutta siihen meni tuo dieselin levy ilman asetelman sorvaamista
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: J_Lanttola - 18.09.2012, 23:21:33
Jos siis se kulmamiehen asentama 763 oli tosiaan 763 eikä 655 jota pottapyörään ennen myytiin, niin sitten ainoa selitys on se että 763 asetelman reikää on kasvatettu uudempiin malleihin. Tai sitten tässä on jotain mitä en ymmärrä  :idiot2:
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Teuwo - 19.09.2012, 15:04:59
Wanhassa Landiassa saattais olla jossain threadi jossa oli -655 ja varhaisen -763 aukkojen mitat, kun ne omistani tarkastin.

Se on ainankin varmaa että '91 B200FT mukana tulleen orggis turbon levyn keskipatti ei mahtunut -655, vaan siitä piti ottaa lastu pois. (Joskin hyvin pieni.)

(SRE kyllä toimitti jousittamatonta massalevyä myös M90 booreilla, joka mahtui takuulla kun siinä ei keskipattia ollut ollenkaan - jousien loistaessa poissaolollaan.)

Saatoin mittailla jousitettujen levyjen keskipahkojen halkaisijoitakin - mutta tämän suhteen voin muistaa omiani.

Mikä on mielenkiintoista niin Ojennus tai Harrastaja mittas molemmat asetelmat ja -655 puristi kovemmin.

Voin tarkastaa -655 ja -763 aukkojen halkaisijat, mutta olen tällä hetkellä komennuksella, joten se menee luokkaa viikonloppuun.
Edelleen minulla ei ole mitään älyllistä tapaa todentaa milloin se -763 on valmistettu, josko mittoja olisi jollain ajanhetkellä muutettu.


 
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: HembalanD - 22.09.2012, 17:59:47
Noniin löytyihän viimein se toimiva bolt on ratkaisu tähän muutokseen. Ja tättädäädää answer is D24 M90 täydellinen kytkinpaketti  ;D

Eli, tarvitaan siis LH2.4 pottapyörä, D24 M90 asetelma, D24 M90 levy ja painelaakerina käytin tuota alkuperäistä(uusi) B230 + M90 laakeria. Vauhtipyörä + asetelma paketti oli n.11mm matalampi kuin vanha kaksoismassa vastaava joten pientä viilausta piti tehdä tuohon pallokantaruuviin mikä kytkinhaarukan alla, laitoin sinne 4mm edestä "shimmiprikkoja" ja niillä haarukka tuli just napakasti siten että vielä on noin sentin verran työsylinterillä vapaaliikettä ettei kanna.

Joku jolla on irrallaan pottapyörä turbon asetelma, alkuperäinen tai sachs, voisi mitata tuon asetelman sisähalkasijan. Meinaan tuli ilmi että tuo iteltä löytyvä asetelma, ei sinne mahdu vakio m4x lootan levykään  :idiot2:


Tekaisin tuonne faQ myös ja siellä kuvat

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24435.new#new
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: ässäarpa - 23.09.2012, 23:59:05
Paljos tämmöinen paketti kestää vääntöjä? :P
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: HembalanD - 24.09.2012, 08:03:42
Todennäköisesti vähemmän kuin bensaturbon kytkin (vähemmän vakiona jerkkua) mutta kyllä se ainakin 320nm pitää.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: ImportTuning - 24.09.2012, 09:26:16
Tällaista ratkaisuahan tuskin kukaan on ennen HembalanDia tehnyt, koska miksi vaihtaa m46/47 pois jos kytkin kestää vähemmän mitä laatikko. Mutta jos laittaa kunnon lootan esim. M90 niin yleensä laitetaan kova kytkinkin koska vääntöjä on tässä kohin enemmän mitä 46/47 kestäisi.

Mutta yhtäkaikki nyt tämä on selvä tähänkin kombinaatioon.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: HembalanD - 24.09.2012, 09:42:12
Noh kun vilkaisee otsikkoa ja "projektin" lähtökohtaa, huomaa että tässä ei vaihdettu m4x laatikkoa pois tai autoa ole viritetty eli käypäistä vakiokytkintä etsittiin. Eikä sitä m90 aina tarvitse virityksen takia laittaa.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: ImportTuning - 24.09.2012, 09:54:04
Juu no puusilmä kun olen niin en katsonut lähtökohtaa :buck2:
Ja tosiaan tarkoitus ei ollut sitten provota ketään tai mitään, mutta tällä pääsee kätevästi siitä kaksoismassa pyörästä eroon joka on aina hyvä asia.

Eikä sitä m90 aina tarvitse virityksen takia laittaa.

Tää nyt on mulle jotenkin taottu päähän eli aina viritetään ku laitetaan m90  ;D
Se kun ei ole mulla vakiona ollut missään 700-sarjalaisessa, mutta sun auto olikin ysisatku...
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: HembalanD - 24.09.2012, 10:00:19
Hämäähän tuo kun viritys puolella mutta jatkoin kun vanhaa asiaa. :P  Noh onpahan tuolla faq jos jotain kiinnostaa..
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: J_Lanttola - 24.09.2012, 10:28:10
Joko pääsit koeajolle? Ainakin paketti ilmeisesti on jo kasassa? Hieno juttu :)

Ja tosiaan tämä sama homma ja nuo ohjeet pätee silloinkin jos laitetaan sre 763 asetelma, jolloin saadaan täysin bolt on osilla sopiva paketti vinokoneen ja m90 väliin ilman kaksoismassapyörää. Tosin tässä topicissa ilmenneiden faktojen perusteella 763 asetelmasta kannattaa aina mitata se asetelman reikä, että levy varmasti sopii sinne sisään.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: HembalanD - 06.01.2013, 10:22:59
Turbopalikoilla tuolle D24 + M90 sarjalle ilmoitettu 400nm.

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=94325
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: J_Lanttola - 06.01.2013, 15:28:23
Turbopalikoilla tuolle D24 + M90 sarjalle ilmoitettu 400nm.

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=94325

"Standard 940TDi clutch setup. Good for up to 400NM."

Se mikä sitten on "standardi" 940 TDi:n kytkin, riippuu ihan sen TDi:n rakentaneesta henkilöstä  :2funny: Täytyy varmaan kysyä kulmamieheltä..  ::)

Pilkunviilausta ehkä, mutta hassua että tällaisia ohjeita kirjoittava henkilö ei edes erota dieselmoottoreita toisistaan..
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: AUH - 08.07.2014, 10:03:04
Nostellaampa tätä. Eli oon ettimässä vauhtipyörää b230fk+m90 pakettiin. Ja nyt tuo triggeröinti askarruttaa mieltä. Pitääkö sen olla 60-2 tämän lh2.4 kanssa? Tarjolla olis pottapyörä missä kuulemma on 60 kuoppaa ja kolmessa kohtaa tuo -2 eli mikähän tuo on, ollut kuulemma jossain sekasikiö kaasari koneessa niin alkuperä ei tiedossa? Kunnon kuvaakaan en löytäny niin ei viittis turhaan väärää vp:tä ostaa.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Kaziganth - 08.07.2014, 11:07:53
Nostellaampa tätä. Eli oon ettimässä vauhtipyörää b230fk+m90 pakettiin. Ja nyt tuo triggeröinti askarruttaa mieltä. Pitääkö sen olla 60-2 tämän lh2.4 kanssa? Tarjolla olis pottapyörä missä kuulemma on 60 kuoppaa ja kolmessa kohtaa tuo -2 eli mikähän tuo on, ollut kuulemma jossain sekasikiö kaasari koneessa niin alkuperä ei tiedossa? Kunnon kuvaakaan en löytäny niin ei viittis turhaan väärää vp:tä ostaa.
60:llä kohdalla on monttu mutta kahdesta puuttuu.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: AUH - 11.07.2014, 02:02:19
60:llä kohdalla on monttu mutta kahdesta puuttuu.
Siis meinaakko et niistä kolmesta ns reijättömästä kohdasta yhdessä on monttu niin kävis lh2.4:seen? Hitto ku en livenä oo sitä pyörää nähny niin pitää koittaa kysellä et ei verkonpainoa osta?
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Juike - 11.07.2014, 11:33:59
Se on "jaettu" 60 osaan se ulkokehä. 58 reikää tai kuoppaa, loput 2 kohtaa on tasasia
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: The_OttoB - 11.07.2014, 12:44:03
Toinen mahdollisuus, joka ei käy Lh 2,4 ruiskun kanssa on Renixin vauhtipyörä, siinä on 40 reikää, ja kaksi reiätöntä aluetta. Renix 44-2-2

Laske reiät, 58 reikää ok, 40 reikää not ok.

Renixiä löytyi 700 k-jeteistä ja kaasaripeleistä. ja 300-sarjasta.

Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: AUH - 11.07.2014, 12:57:59
Ei auta kuin jatkaa etsintää. Tarjolla olleessa 60 koloa ja kolme tasaista noin -2 levyistä kohtaa.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: puliukk0 - 12.07.2014, 21:30:05
Tai sitten billettipyörää blingfactoryltä. Toimii!  ;)
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: AUH - 13.07.2014, 20:18:20
Tai sitten billettipyörää blingfactoryltä. Toimii!  ;)
Se olis kyllä ykkös vaihtoehto. Vaan ei tuo lompakko oo samaa mieltä mun kans!?  :-\
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: puliukk0 - 14.07.2014, 00:46:34
Se olis kyllä ykkös vaihtoehto. Vaan ei tuo lompakko oo samaa mieltä mun kans!?  :-\

Vähä näkkileipää, nii ostat sen.  ;)
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: AUH - 26.07.2014, 10:26:02
Nyt on potta ostettuna ja kytkin pitäs hommata. Mitäs arvon raati on mieltä? Onkohan tuo potan sre+diisselin levy riittävä ku vois kuvitella et alaväännössä löytyy 11,5mm nostolla T-nokalla yms hiluilla? Mitähän tommonen paketti pitää vääntöä?
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Chall - 26.07.2014, 15:15:01
Nyt on potta ostettuna ja kytkin pitäs hommata. Mitäs arvon raati on mieltä? Onkohan tuo potan sre+diisselin levy riittävä ku vois kuvitella et alaväännössä löytyy 11,5mm nostolla T-nokalla yms hiluilla? Mitähän tommonen paketti pitää vääntöä?

11,5mm nostonen T-nokka?  ??? Eihän se sillon hirveämmin enään ole T-nokka, mutta tuo SRE asetelmalla kestää kyllä 19T ahtimen kanssakin niin kestää varmasti FK koneen perässä
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: AUH - 26.07.2014, 19:04:09
11,5mm nostonen T-nokka?  ??? Eihän se sillon hirveämmin enään ole T-nokka, mutta tuo SRE asetelmalla kestää kyllä 19T ahtimen kanssakin niin kestää varmasti FK koneen perässä
Onko siitä väännön kestosta kellään tarkempaa tietoa? Tuosta nokasta on turha kinata.  :hello:
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Chall - 26.07.2014, 19:10:04
olikohan niin että orgaanisella levyllä 450nm? en muista tarkkaan
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Pate - 26.07.2014, 19:12:55
No jos asetelma on -763, se kestää orgaanisella levyllä ainakin sen 400nm.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: AUH - 26.07.2014, 19:19:13
Täng juu!  :)
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: J_Lanttola - 31.07.2014, 20:30:41
Vähintään 420nm oli mulla orgaanisella levyllä eikä ainakaan siinä luistanut vaikka miten repi.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: -Monni - 04.08.2014, 10:56:16
Kysytääs täällä
"man kan i vissa fall behöva justera fram urtrampningslagret några mm"
Kytkinasetelman ohjeissa oli tommonen teksti.
Tarkottaako tuo, että painelaakeria pitää siirtää lähemmäs asetelmaa?
Jos näin on, niin mikä olisi järkevä ja toimiva keino toteuttaa tuo?
M90 laatikko nestekytkimellä ja kova vauhtipyörä.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Chall - 04.08.2014, 11:23:48
Kysytääs täällä
"man kan i vissa fall behöva justera fram urtrampningslagret några mm"
Kytkinasetelman ohjeissa oli tommonen teksti.
Tarkottaako tuo, että painelaakeria pitää siirtää lähemmäs asetelmaa?
Jos näin on, niin mikä olisi järkevä ja toimiva keino toteuttaa tuo?
M90 laatikko nestekytkimellä ja kova vauhtipyörä.

Tähänkin löytyy vastaus vaikka kuin monesta topicista, prikkoja haarukkaa pitelevän kuulan alle
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: HembalanD - 05.08.2014, 11:51:28
Toistamiseen

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24435.msg437369#msg437369

Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Niksa - 28.09.2014, 18:03:12
kaksoismassan vaihto teräsvauhtikseen niin noi pultithan on liian pitkiä... rälläkällä ylimääräiset pois? vai kaupasta kuusiokolopultit 12,9 m10 pituus joku 25mm? mahtunee varmaan pyörimään? kuusiopultteja ei oikeen saa tilaamatta mistään.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: ToniA - 28.09.2014, 20:07:29
Tilaamallahan ne. Mä vaihdoin samalla nämä osat:

http://www.varaosa.fi/LargeProductCard.php?productid=VolvoOE946379 (vauhtipyörän pultit, 8 kpl)
http://www.varaosa.fi/LargeProductCard.php?productid=VolvoOE959220 (paineasetelman pultit, 6 kpl)
http://www.varaosa.fi/LargeProductCard.php?productid=VolvoOE6842160 (kampiakselin stefa)
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Niksa - 29.09.2014, 07:19:01
Kiitoksia nopeasta ja selkeästä vastauksesta laitoin pultit tilaukseen ton stefan olen jo vaihtanut.  :hello:
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Turbo 242 - 29.09.2014, 10:22:17
Nyt on potta ostettuna ja kytkin pitäs hommata. Mitäs arvon raati on mieltä? Onkohan tuo potan sre+diisselin levy riittävä ku vois kuvitella et alaväännössä löytyy 11,5mm nostolla T-nokalla yms hiluilla? Mitähän tommonen paketti pitää vääntöä?

15G + 0,9bar ahtoja yhdessä avaramman putkiston ja A-nokan kanssa ei tuota riittävästi woimaa, jotta tuo maitisemasi kytkin rupeaisi luistamaan.  :) Ei edes 1600kg asuntovaunu perässä.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Juke-Maza - 06.10.2014, 21:18:11
http://www.blingfactory.fi/epages/vilkas02.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20101220-11092-13436-1/Products/BF202105
Tuollainen Blingfactoryn vauhtis löytyy ja tuossa ilmoituksessa mainitaan että vakio kytkin kävisi tuohon mutta -97 940 B230FT(????) asetelma ei näytä menevän millään tuohon vaikka kuinka kääntelee.

Asetelmassa on varaosanumero 9181 781 - 001 VOLVO
Ja 3082 255 404 SACHS

Onko tämä kytkin nyt väärä vai mitenkä? Tuolla varaosanumerolla tarjoaa AWD malleihin ja 2.0 turbo 155hv 940:een (mikä lie edes tuollainen malli?).
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: HembalanD - 07.10.2014, 06:52:12
Meniskö tuohon pottapyörän vakio asetelma sitten?
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Juke-Maza - 07.10.2014, 09:27:51
Meniskö tuohon pottapyörän vakio asetelma sitten?
Mutta eikös pottapyörässä ole hirmuisen syvällä se asetelman kitkapinta? Vaatisi kauheat holkit pulttien alle tuon pyörän kanssa.
Eikö kellään ole kokemusta tuosta kaksoismassan korvaamisesta tuolla Blingfactoryn vauhtiksella? Mitä kytkimiä olette käyttäneet?
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: HembalanD - 07.10.2014, 09:42:21
Niimpä tosiaaan. Littupyörän asetelma sitten  ;)
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Juke-Maza - 07.10.2014, 10:29:17
Niimpä tosiaaan. Littupyörän asetelma sitten  ;)
Noissa vauhtiksien pulttijaoissa on siis eroja.
Kokeilin 850 2,5 20v 228mm asetelmaa tuohon ja se passaa heittämällä tuohon teräspyörään.
850:n asetelmassa on suurempi halkaisija pulttijaossa, ero ei ole suuri mutta ei kuitenkaan käy ristiin.
Voisiko tästä olettaa että littupyörässä on sama pulttijako kuin 850:n pyörässä vai että Blingfactoryllä on sattunut 850:n jako vinokoneen pyörään?
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Niksa - 07.10.2014, 11:43:13
mulla taitaa olla täysin sama pyörä mutta mulle tulee 850-T5 levy ja -765 asetelma, pultteja odotellessa...

ei käynyt suoraan tuolle t5 levylle vaan keski reikää joutuu suurentamaan jonkun verran ettei ota keskiönkiinnitysnastat kiinni ennen lamellia.

ei tullu orkkis kytkintä sovitettua tuohon vauhtikseen nyt se ei enään istu kun tapit on naputettu paikalleen tuolle 765 asetelmalle... 

Käyn tarkastamassa tuon oman asetelman numeron vielä.
EDIT: asetelma on alkuperäinen niin siinä ei ole muuta kuin Sachs TYP240 ja sisäpuolella 210 302 SAX 9 09
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Juke-Maza - 08.10.2014, 07:47:06
EDIT: asetelma on alkuperäinen niin siinä ei ole muuta kuin Sachs TYP240 ja sisäpuolella 210 302 SAX 9 09
Alkuperäinen oli tuokin minkä numerot ilmoitin aijemmin.
Noissa alkuperäisissä asetelmissa on varaosanumerot todella hengettömästi painettu.
Paljon ajetusta/vanhasta asetelmasta ei varmasti näe enää numeroita.
TYP240 tarkoittaa tuota kytkimen halkaisijaa.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Niksa - 19.10.2014, 12:58:52
Tilaamallahan ne. Mä vaihdoin samalla nämä osat:

http://www.varaosa.fi/LargeProductCard.php?productid=VolvoOE946379 (vauhtipyörän pultit, 8 kpl)
http://www.varaosa.fi/LargeProductCard.php?productid=VolvoOE959220 (paineasetelman pultit, 6 kpl)
http://www.varaosa.fi/LargeProductCard.php?productid=VolvoOE6842160 (kampiakselin stefa)

Noi paineasetelmanpultit oli liian pitkät teräsvauhtikseen ja 765 asetelmaan mutta alkuperäiset passas paikalleen.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Kalamies - 19.10.2014, 14:10:06
2.0 turbo 155hv 940:een (mikä lie edes tuollainen malli?).
B200FT Italiaano. Pitäis olla ihan sama kaksoismassa kuin normi 2,3l FT:ssäkin.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Tuuks- - 21.11.2014, 07:11:37
Morjesta pöytään! Eli sellainen homman 940 230ft:n kanssa että, täysillä vedoilla kytkin pelittää 3vaihteelle asti hyvin mutta, 3vaihteella tapahtuu noin 3sek luistaminen... ja sitten taas loput vaihteista normaalisti kelaten koko ns. tehoalueen läpi ilman luistamista. Onko se vaan niin että kytkin alkaa olla lopussa? :-\ Vakio asetelma paikallaan ja perus virit. Tonin lastut, virtaavampi pönttö, kartiovapari ja BoostTee:llä nostettu ahdot sinne baarin nurkille.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Niksa - 21.11.2014, 14:06:36
kytkimestä loppuu pito, mulla teki vastaavaa, kolmosen pykälsi sisään niin mietti hetken ja sitte mentiin. korjaantui -765 asetelmalla.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Tuuks- - 23.11.2014, 21:14:31
kytkimestä loppuu pito, mulla teki vastaavaa, kolmosen pykälsi sisään niin mietti hetken ja sitte mentiin. korjaantui -765 asetelmalla.
Onkos tuo asetelma ihan bolt on mallia?
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: HembalanD - 23.11.2014, 22:31:43
Onkos tuo asetelma ihan bolt on mallia?
On se johonkin bemariin. -763 tai -712 vois osua paremmin vauhtipyörän reikiin.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Tuuks- - 24.11.2014, 07:02:56
On se johonkin bemariin. -763 tai -712 vois osua paremmin vauhtipyörän reikiin.
Ilmeisesti ei kannata vaihtaa pelkkää levyä ja laakereita vakio asetelmaan?
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: HembalanD - 24.11.2014, 07:09:29
Ilmeisesti ei kannata vaihtaa pelkkää levyä ja laakereita vakio asetelmaan?
Jos painelaakeria tarkoitit niin ei, pyhättömän viikon voi olla pitoa kytkimessä ja taas luistaa.

SRE:tä ja uutta levyä + muut hilut niin voi vähän kutitella lisääkin.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Tuuks- - 24.11.2014, 07:18:00
Jos painelaakeria tarkoitit niin ei, pyhättömän viikon voi olla pitoa kytkimessä ja taas luistaa.

SRE:tä ja uutta levyä + muut hilut niin voi vähän kutitella lisääkin.
Mitenkäs kun myydään SRE asetelmia niin kuuluuko siihen pakettiin myös levy ja muita tilpehöörejä? Hitto kun on ihan ummikko näissä kytkin hommissa kun ei ikinä ole tarvinnut vaihtaa. :o Ja tietenkin se että mikä asetelma sinne sitten varmuudella sopii ilman mitään muutostöitä/koneistamisia. Sintterillä vai massalevyllä?
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: HembalanD - 24.11.2014, 07:34:24
Kait sen saa tilattua koko paketinkin mutta se, onko siinä taloudellisesti järkeä on eri asia. (Sachs 999763.999822)

Oliko sulla nyt kaksoismassavp siellä vai kiinteä?

Kaksoismassaan SRE -712 asetelma, vakio M90 240mm levyllä (saako irrallaan enää mistään?), vakio painelaakeri.
Kiinteään pottapyörään SRE -763 asetelma, M90 D24T levy, jos M90 loota (sachs 1862 468 031), vakio painelaakeri.

Jos kaksoismassa ja haluaa kiinteään pyörään muuttaa (ehdottomasti järkevämpää), hommaten vanhemmasta kalustosta tuo pottapyörä.


Ketjuja/hakua selaten, kyllä sieltä asiaa löytyy.
Otsikko: Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
Kirjoitti: Chall - 24.11.2014, 19:44:23

Oliko sulla nyt kaksoismassavp siellä vai kiinteä?


+ mikä laatikko?