Autodiagnoosi  Carcom Oy

940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?

  • 90 Vastauksia
  • 36481 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« : 12.06.2012, 16:36:00 »
tarkoituksena ois löytää kaksoismassa pyörän tilalle uus vp joka ois bolt-on ja joka sopisi m90 lootaan heittämällä. taikka jos jollain ois myydä joku kätevä paketti?

ps. miks autot menee vaan huonompaan suuntaan ku lähennellää 2000 lukuu? >:(
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #1 : 12.06.2012, 18:04:53 »
Tämä on ilmeisesti bensakoneinen, kun siinä on kerran kaksoismassapyörä.
Jos jossain bensakoneisessa 200, 700 tai 900 sarjalaisessa on anturikehältään oikeanlainen vauhtipyörä, niin sellainenhan sinne sopii bolt on. Näistä anturikehistä saakin sitten kertoa lisää joku muu, joka tietää.

Levyksi tarvitset m90 loodalla varustetun 940 dieselin levyn, eli noin -95 tai uudemmasta.

Asetelma sitten siitä mistä vauhtipyöräkin on, tai sitten sachs sre 763 jos enempi pitoa tarvitsee.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #2 : 12.06.2012, 18:10:51 »
Ja UUDEN saa teettämällä teräksestä. Maksanee about 250-400€
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #3 : 12.06.2012, 18:13:12 »
Vauhtipyöriä löytyy kaikista 200/700/900 Volvoista missä LH 2.4 ruisku eli B200/B230 F/FK/FT/FB jne. Turbon asetelma kestää jos ei hirveitä virityksiä ole tulossa ja tosiaan dieselin -95--> levy.

Painelaakeri?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #4 : 12.06.2012, 18:20:33 »
Vauhtipyöriä löytyy kaikista 200/700/900 Volvoista missä LH 2.4 ruisku eli B200/B230 F/FK/FT/FB jne. Turbon asetelma kestää jos ei hirveitä virityksiä ole tulossa ja tosiaan dieselin -95--> levy.

Painelaakeri?

Ok, Jotain tämmöstä arvelinkin tuon anturikehän suhteen, mutta en uskaltanut veikata kun ei ollut varmaa tietoa.

Painelaakerina pitäisi kai toimia 95--> dieselin laakeri ainakin.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #5 : 17.09.2012, 17:18:22 »
NONNI! Nythän se sitten myrkyn lykkäs.

Ysiin menossa kaksoismassan tilalle pottapyörä ja diiselin levy 740 turbon asetelmalla. Levyn keskiö ei mahdu asetelman sisään!

Levyn (D24 M90 Sachs) keskiön halkasija 150.8mm ja asetelman "reikä" 144.7mm  :idiot2: Mitä asetelmia tuossa on käytetty? Tää mikä mulla on käsillään, on kai LUK merkkinen. Kattelin toista vanhaa Sachs asetelmaa (vaparista kai) ja siinä reiän halkasija oli 149.2mm eli ei mahtunut sinnekään.

Elikkä mistä nyt asetelmaa kysyy hän?  ??? ??? Olisi hieman kiiruskin asialla.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #6 : 17.09.2012, 17:58:22 »
NONNI! Nythän se sitten myrkyn lykkäs.

Ysiin menossa kaksoismassan tilalle pottapyörä ja diiselin levy 740 turbon asetelmalla. Levyn keskiö ei mahdu asetelman sisään!

Levyn (D24 M90 Sachs) keskiön halkasija 150.8mm ja asetelman "reikä" 144.7mm  :idiot2: Mitä asetelmia tuossa on käytetty? Tää mikä mulla on käsillään, on kai LUK merkkinen. Kattelin toista vanhaa Sachs asetelmaa (vaparista kai) ja siinä reiän halkasija oli 149.2mm eli ei mahtunut sinnekään.

Elikkä mistä nyt asetelmaa kysyy hän?  ??? ??? Olisi hieman kiiruskin asialla.

Mulla sattu tossa olla pari dieselistä peräisin olevaa asetelmaa irrallaan joten kävin mittaamassa noita.
Toinen asetelma on d24 vaparista (740) ja sen halkaisija oli noin 147mm
Toinen asetelma on d24tic:stä (940) johon edellinen omistaja oli sen juuri vaihtanut, mutta vaihdoin sre:hen koska alkoi luistaa. Siinä halkaisija on 154mm. Asetelmassa oli kaiverrettuna sachs typ m228 ja numerosarja loppui muistaakseni 033. Siinä oli myös tarra Luk/AS germany ja joku numerosarja.

Dieselin ja pottapyöräisen vinokoneen asetelmahan on periaatteessa sama, tai ainakin niihin myydään samaa sre:tä, joka myös minulla on.

EDIT: Eli sre pitäisi ainakin mennä, tai ainakin minulla meni sachs levyn kanssa (d24tic + m90)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #7 : 17.09.2012, 18:07:02 »
Sre varmasti menisi joo, hinta vaan ei mene  :idiot2:

Soittelin tuossa erään puhelun ja selailin vähän nettiä ja tulin tulokseen että 850 vaparissa voisi olla käypänen levy, 228mm ja samat poorit M56 / M90. Yks romu tuolla odottelee purkaamista joten käympä kokeilemassa olisko siinä käypänen lätty.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #8 : 17.09.2012, 19:17:47 »
Sre varmasti menisi joo, hinta vaan ei mene  :idiot2:

Soittelin tuossa erään puhelun ja selailin vähän nettiä ja tulin tulokseen että 850 vaparissa voisi olla käypänen levy, 228mm ja samat poorit M56 / M90. Yks romu tuolla odottelee purkaamista joten käympä kokeilemassa olisko siinä käypänen lätty.

Mutta ei tarttis heti vaihtaa uutta asetelmaa kun vääntö kasvaa syödessä ;)

Niin, tuo mun vanha d24tic asetelma tosiaan on ihan normaali tarvikeasetelma, jossa on 154mm reikä. Eli semmonenkin siis menee. Toikin olisi ylimääräisenä tossa ja on melkein uusi, mutta siinä näkyy hiukan värimuutoksia pinnassa luiston takia. Menis varmaan silti vielä?
Joo 850 vaparin (ja oliko jossain 2.0t:ssäkin myös vai miten se oli?) 228mm levy pitäisi mennä myös.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #9 : 17.09.2012, 19:25:21 »
Juu eipä mennyt 850 2.4 20V 228mm/M56 levykään. Halkasija 150,6mm.

Onko tosiaan näin että diiselin asetelma menee vinokoneen pottapyörään?  ???

E: ja tosiaan, saattapi olla ettei se D24TIC asetelma paljoa pidä. Ainakin bensaturbossa on vakioväännöt 30nm kovemmat...
« Viimeksi muokattu: 17.09.2012, 19:29:24 kirjoittanut HembalanD »
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #10 : 17.09.2012, 19:40:50 »

Onko tosiaan näin että diiselin asetelma menee vinokoneen pottapyörään?  ???

E: ja tosiaan, saattapi olla ettei se D24TIC asetelma paljoa pidä. Ainakin bensaturbossa on vakioväännöt 30nm kovemmat...

En ole ikään kokeillut, mutta periaatteessa kyllä. Ainakin sachs myy samaa -763 asetelmaa sekä bensaturbon pottapyörään että kaikkiin dieseleihin. Ja ymmärtääkseni näitä bensakoneen pottapyöriinkin on porukka asennellut ilman ongelmia ja itselläni on sellainen tällä hetkellä d24 perässä.
Tuolta löytyy luettelo: http://www.race.fi/fi/data/sachs/Sachs_PCS-Catalogue2010.pdf

Noista jousivoimista ei ole mitään hajua kyllä, eli se on vähän arpapeliä mikä pitää ja mikä ei. 400nm väännöillä ainakin alkoi itsellä antaa periksi tuo d24tic tarvikeasetelma. Kuulemma noissa bensakoneisten tarvikeasetelmissakin on eroa, jotkut myy vapariin ja turboon samaa, samoin dieseleissä. Periaatteessa d24tic asetelma pitäisi olla dieselin asetelmista se pitävin, mutta sekin riippuu siitä onko se alkup vai ei.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #11 : 17.09.2012, 23:22:37 »
Ysiin menossa kaksoismassan tilalle pottapyörä ja diiselin levy 740 turbon asetelmalla. Levyn keskiö ei mahdu asetelman sisään!
Koneistaen painelevystä tavaraa pois.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #12 : 18.09.2012, 02:18:53 »
Ei helv.. mulla palaa sipuli näitä miettiessä, pitäisi jonkun oikeen rautalangasta vääntää nämä kaikki "tiedot"  tänne  :tickedoff:
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #13 : 18.09.2012, 07:16:11 »
Juuri niinkuin Lankku sanoi tarvitsee koneistaa painelevystä pikkusen tavaraa pois että se levy menee siihen. Ja sit tarvitsee kytkinkäpälän kuulan alle tehdä n.10-13mm jatkoa jotta kytkin irrottaa kunnolla ja liikevara riittää.
Painelaakerina toimii m90 tai m46/47 vakio laakeri.

Tämä faktaa tein keväällä.

Eli mulla tämmönen kokoonpano
Blingfactory VP
M3 -618SRE sorvattu painelevystä himpun, jotta mahtuu levynkeskiö sisään.
Dieselin massalevy
740 m47 Painelaakeri.
M90 Laatikko

Kaverilla, volvon oma sre asetelma...en muista sitä numeroa ,mutta siihen meni tuo dieselin levy ilman asetelman sorvaamista
« Viimeksi muokattu: 18.09.2012, 07:20:21 kirjoittanut ImportTuning »
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940:iin kaksoismassa vp:n tilalle uus mikä?
« Vastaus #14 : 18.09.2012, 07:34:43 »
Koneistaen painelevystä tavaraa pois.
Mitähän tuo mahtaa taas maksaa että tulee kunnollinen?

Ja sit tarvitsee kytkinkäpälän kuulan alle tehdä n.10-13mm jatkoa jotta kytkin irrottaa kunnolla ja liikevara riittää.
Painelaakerina toimii m90 tai m46/47 vakio laakeri.
Sulla oli tässä käytössä eri vp ja bemmin asetelma, liekö sama homma potan kanssa?

SRE sinne tosiaan menis ilman sovitteluja kyllä.


Tulipahan taas melkoinen projekti vaikka piti olla bolt on tavaraa. Omaa tyhmyyttähän sekin kun ei tullu koetettua levyä asetelmaan ennen purkamista  :idiot2:
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo