Autoracing  KL-varaosat

Hitsilukko topic

  • 150 Vastauksia
  • 95858 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #30 : 06.01.2011, 10:55:03 »
Taitaa olla helpoin tiputtaa koko taka-akseli kun hitsaa kempin vai pääseekö hitsaamaan kun akseli on kiinni autossa?
Murikka irti, ei vaikea laaki, banhardin irrottaa toisesta päästä niin mahtuu paremmin.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #31 : 06.01.2011, 11:08:51 »
Jeps. näin tapahtuu.
MSNS

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #32 : 06.01.2011, 11:09:38 »
Jeps. näin tapahtuu.
Niin ja tarkoitin murikalla siis murikkaa en taka-akselia  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #33 : 06.01.2011, 11:45:09 »
Tippuuko se murikka sieltä kun avaa ne neljä pulttia ja nyppää vetarit pois? en oo värkänny perän kans enne :idiot2:
MSNS

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #34 : 06.01.2011, 11:46:39 »
Tippuuko se murikka sieltä kun avaa ne neljä pulttia ja nyppää vetarit pois? en oo värkänny perän kans enne :idiot2:

Tippuu.

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #35 : 06.01.2011, 11:47:57 »
hah. mainiota:P hyvä tieto..
MSNS

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #36 : 06.01.2011, 11:50:07 »
Ei välttämättä tipu mutta pienellä kampeamisella kyllä.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #37 : 06.01.2011, 17:39:16 »
Saman säännön mukaisilla renkailla ja minimipainolla??

Jokkiksessa käytössä siviilikesärenkaat, mut paino toki pienempi kuin sprinttiautoissa.. vähän koneesta riippuen, niin taitaa jokkisauton paino olla n.50-150kg kevyempi. Tosin nykypäivän jokkisautosta ei voi oikein tietää kuinka hitech osaa siellä pellin alla on.  ;)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #38 : 06.01.2011, 18:52:16 »
Kyllä niillä kemppilukollisilla jokkisvehkeillä mennään vaan aika lujaa asfaltilla ja jäällä.

Juu siis kyllä kempilläkin lujaa pääsee mutta sama auto kitkalukolla on varmasti nopeampi ja helpompi ajaa....
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #39 : 06.01.2011, 20:18:30 »
Juu siis kyllä kempilläkin lujaa pääsee mutta sama auto kitkalukolla on varmasti nopeampi ja helpompi ajaa....

Tästä täysin samaa mieltä, eli sanon vielä varmuudeksi ettei kukaan ymmärrä kirjoituksiani väärin, että kyllä kunnon kitkalukko on aina parempi, monellakin tapaa. Mutta jos lukotonta ja hitsilukollista verrataan niin hitsilukossa on sekä hyvät että huonot puolensa.
Ja ehkä liian kärjistetysti tuossa aiemmin puolsin hitsilukkoa. Myönnetään että siinä on myös huonot puolensa eikä välttämättä kaikille sovi. Toisinsanoen jos on tapana ajella rauhallisesti ja leikkimättä niin en välttämättä hisilukkoa suosittele.

Itse tulee joskus pelleiltyä, mutta tietysti vain harkituissa paikoissa, silloin kun siitä ei aiheudu vaaratilanteita. Nyt joku kuitenkin toteaa että leikkiminen on aina turhaa ja vaarallista, mutta monta kertaa on henki pelastunut sillä että autoilla on tullut leikittyä ja jotain on mennyt selkärankaan, eli osaa tehdä jotain kun toinen tuuppaa eteen, tulee väärää puolta kurvin takaa tms. Ja toisekseen väitän että enemmän vaaratilanteita tuolla liikenteessä tulee aivan muusta kuin leikkimisestä, esim ne keski-ikäiset sekä naiset että miehet jotka kääntyilee miten sattuu ilman vilkkua, köröttelee 80 ja 100:n rajoituksilla tientukkona mutta vetää taajamien läpi 70 lasissa ja parkkipaikoilla autojen välissä 40-50 km/h kun autoriven takana liikkuu muita autoilijoita, tenavia, mummoja yms. Sekä tietysti ne jotka tulla sivuteillä pimeissä kurveissa ja mäennyppylöillä ajaa "turvallisesti" vain 40km/h, mutta täysin väärällä puolella tietä.

Anteeksi OT ja avautuminen  :)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #40 : 06.01.2011, 20:19:55 »
Niin ja kuten sanottu, kemmpilukollinen vaatii täysin erilaisen alustan kuin lukoton, eli kunnon vakaaja takana tai sitten ne ulosjouston rajoittimet, tai molemmat. Lukoton taas päinvastoin.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #41 : 06.01.2011, 20:53:58 »
Tippuuko se murikka sieltä kun avaa ne neljä pulttia ja nyppää vetarit pois? en oo värkänny perän kans enne :idiot2:

Suurin homma tuossa "murikan" irroituksessa on jarrujen purkaminen. Vasta kun jarrusatulat ja satulan kiinnikkeet on pois tieltä, ja levy poistettu, saa ne neljä vetarin laipan pulttia irti. Vetarikin voipi olla aika tiukassa, mutta jarrulevystä saa kätevän vetovasaran kun laittaa sen väärinpäin paikalleen ja mutterit muutaman kierroksen kiinni. Pari tiukkaa vetäisyä niin johan irtoaa.

Itse murikkakin voi olla tiukassa, mutta sitä kyllä uskaltaa väännellä vähän isommallakin raudalla kunhan varoo telomasta itse laakereista. Ja ennen kemppausta luonnollisesti huolellinen puhdistus !
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #42 : 06.01.2011, 21:07:51 »
Kiitoksia:) hyviä tipsyjä. hienoa kun joku jaksaa selittää:P. kyllä tuonkin vielä mielummin tekee kun koko akselin irroituksen.. Pääsee samalla vähän tutkiskelemaan tarkemmin sisuksia.
MSNS

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #43 : 07.01.2011, 13:42:52 »
Oma kokemus etuvetoisen kempin lukosta, Aiivan Mahtava.   :sundaydriver:
Datsun 100A 1500 viripannulla ja omalla lootalla, 13" piikkipyörät. Jäärassi ja aivan ylivoimainen muihin nähden.  :hello:

Sitä ajettiin aivan kuin 4-vetosta vehjettä.

mulla on myös mazda 323F hitsilukko. jos joku sanoo että etuvetonen puskee hitsilukolla ni valehtelee ;D
menee sinne minne rattia kääntää.
ooppeliin tein myös hitsilukon.

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #44 : 07.01.2011, 14:29:35 »
Kuullostaa hauskalta!

Moolok. Ei välttämättä tarvi ottaa edes murikkaa pois vaan pelkkä kansi auki. Jos ei ole nopeusanturin kehää takana niin muistaakseni on tilaa severan et mahtuu hitsailemaan riittävästi molemmin puolin. Puikolla ny ainaki mahtuu mihin vaan. Siitä tulee vaa sitä pirun kuonaa.

Itellä on nopeusanturi takana joten kaveri valitteli mikin kanssa vähän ahtaudesta ja ei sitä ihan niin hyvin anturin puolelta saatu kun olis ehkä pitänyt.
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo