Futurez  Kulkukoira

Hitsilukko topic

  • 150 Vastauksia
  • 96150 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #60 : 10.01.2011, 23:37:50 »
Ja ennestäänkin on muutama prosentti eli lähemmäs 120 näyttää 100:sen vauhdissa.
Mutta miten ihmeessä ne hammasmäärät muuttui koko ajan isommaksi kun kysyjällä oli 50 ja hemballa jo 55 ;D?
Miten niin  ;D

->

ei kyllä varsinaisesti kuulu tähän mutta ku perään liittyy ni kysyn silti. Eli ku oon torsenii laittamas autoo ni sekooko nopeusmittari paljon ku siin on se hammaskehä jossa on 48 hammasta. Laittais sellasen kehän mis olis joku about ~55 hammasta. rupeeko näyttämään paljon väärin. Entä onko tietoa kuinka iso väli siinä anturissa ja hammas kehässä on vakiona? Että mahtuuko pyörimään jos hammas kehä kasvaa about ~5mm. Toivottavasti ymmärsitte
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #61 : 10.01.2011, 23:51:27 »
Aa, luin tätä :)
Siis lautaspyörästä ei ollut kyse vaan siitä nopeusmittarin hammaskehästä. Kuumentamalla tuskin menee vanha kehä paikalleen ja ei jaksa sorvauttaa niin nakertelin ite sellasen hammaskehää muistuttavan systeemin siihe. Eli ei pitäisi vaikuttaa nopeusmittarin hammaskehän hampaiden lukumäärä nopeusmittarii? Eli jos muuttuu 48 about päälle 50 hampaiseks.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Icharus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • A4 quattro
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #62 : 07.03.2011, 21:39:25 »
Volvon alkuperäsestä "palalukosta" eli liikkeellähtöavustimesta saa ihan hyvän kun hitsaa sen vastapainon jumiin, menee päälle myös yli 40km/h vauhdissa ja pysyy päällä...jäällä ihan kiva :). Lukko kuitenkin lähtee pois päältä mikäli luistoa ei ole..

arpaarpa

  • Vieras
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #63 : 10.05.2011, 00:49:39 »
mulla rupesi kolmesatkussa perälukottamaan itsestään, eli kuivalle asfaltille jäi aina kaksi samanpituista raitaa S*, sitä iloa ei kyllä kauan kestänyt kun perästä kuului kuminpolton yhteydessä järkyttävä pamaus ja auto jäi siihen paikaan. kymysys kuuluu  mitä on hajonnut pystyykö hitsaamaan läjään? perästä ainakin tuli öljyt pihalle ja ei ollut ainakaan vetari napsahtanut :-[

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #64 : 10.05.2011, 08:10:29 »
Arvataan, että ristitappi poikki tai tasauspyörästöstä ratas halki. Luultavasti on kumminkin entinen perä kun irtorojut on menneet välitykseen ja arvattavasti pinionista lähtenyt hampaita. Perän kopan avaamalla selviää vauriot.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #65 : 10.05.2011, 13:19:09 »
mulla rupesi kolmesatkussa perälukottamaan itsestään, eli kuivalle asfaltille jäi aina kaksi samanpituista raitaa S*, sitä iloa ei kyllä kauan kestänyt kun perästä kuului kuminpolton yhteydessä järkyttävä pamaus ja auto jäi siihen paikaan. kymysys kuuluu  mitä on hajonnut pystyykö hitsaamaan läjään? perästä ainakin tuli öljyt pihalle ja ei ollut ainakaan vetari napsahtanut :-[
Mulla kävi ihan samanlailla paitti öljyt pysy perässä  :D
Kemppiperähän tuolla sit nyt on ja erittäin helppo tehdä tohon 300sarjaan.

arpaarpa

  • Vieras
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #66 : 10.05.2011, 23:27:26 »
mulla meni peränkuoretkin paskaksi näköjään oikeen palasia irronnut

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #67 : 09.06.2011, 23:14:59 »
Eli kokemuksia ja mielipiteitä kaipailisin. Rokkirallin kardaani-luokkaan 360 rakenteilla. Nyt ei ainakaan soralla minkäänlaista pitoa. Eli pelkkä kemppilukko, kemppilukko vedonrajoittimilla vai ilman lukkoa ja perää matalammalle/wattin linkkiä?

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #68 : 10.06.2011, 08:17:27 »
Luultavasti rokkirallissa ei tule touhusta mitään ilman lukkoa kun ei tule jokkiksessakaan. Lähdössä sutii ilman lukkoa, samaten mutkissa löy joutavaa sisemmällä pyörällä ja lukoton ampuilee mutkissa miten sattuu kun pito vaihtelee pyörien välillä. Palikat akselin ja jousten väliin niin takapää laskee alemmas, hyvät iskarit ettei rupea pompottamaan perää.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #69 : 18.06.2011, 11:37:37 »
Eli kokemuksia ja mielipiteitä kaipailisin. Rokkirallin kardaani-luokkaan 360 rakenteilla. Nyt ei ainakaan soralla minkäänlaista pitoa. Eli pelkkä kemppilukko, kemppilukko vedonrajoittimilla vai ilman lukkoa ja perää matalammalle/wattin linkkiä?

projektipuolella on yksi rokkiralli 240 volvo.. Kysäises siltä mielipiteitä. Se on ajanut jo jonkin ainaa sitä..
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1160.0

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #70 : 27.07.2011, 22:57:07 »
Krrhmm.. kertokaas kuinkahan tarkasti tuo poorien hiominen vetarista tulee suorittaa? Olis yks mahollisesti risa perä jossa olis ylimääräset vetarit.  ::)
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa Ritso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #71 : 10.08.2011, 19:19:12 »
Elikkäs paritalvee tullu ajeltua tolla 340 volvolla jäärataa ja nyt tuli kavereiden kanssa ideaks tehä lukkoperä talvee varten.  Eli onnistuuko se hitsaus perän ollessa paikallaan vai pitääkö sitä purkaa?

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #72 : 10.08.2011, 21:54:51 »
Onnistuu. Luukku auki ja hitsuuttamaan. Tietty jos haluu oikeen vimosen päälle tehdä niin irti.
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa Ritso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #73 : 10.08.2011, 22:07:54 »
Onnistuu. Luukku auki ja hitsuuttamaan. Tietty jos haluu oikeen vimosen päälle tehdä niin irti.

Takaapäin katsottuna se päätyluukku auki? Öljyt pitää ilmeisesti perästä valuttaa ensin pois ? Hitsataanko se "kolo " missä näkyy rataat niin kokonaan umpeen. Jostain olen kuvia nähnyt niin osassa on jätetty keskelle aukko
Ja minkähänlaisilla hitsivehkeillä tuo onnistuu, että tarttuu varmasti. 

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #74 : 11.08.2011, 11:15:00 »
Nimimerkki sjs tästä kirjoitti hyvän tekstin landiaan aikoinaan, kutakuinkin niin että pikkurattaat pois ja isot rattaat sulatetaan murikan runkoon kiinni. Näin voima kulkee suoraan vetareille rungosta eikä ristitapin kautta niin kuin esim pelkästään rataspaketti yhteen sulattamalla. Puhdista rattaat öljystä HYVIN esim bräkleenillä (anna haihtua) ja käytä ISOA VIRTAA eli isoin kone minkä löydät..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

KL-varaosat  Race.fi