KL-varaosat  Race.fi

Hitsilukko topic

  • 150 Vastauksia
  • 96309 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #75 : 11.08.2011, 14:10:01 »
Hitsatessa maakaapeli kiinni jompaan kumpaan hitsattavista osista(no kumpaankohan...)
Ei perän kuoriin, pakoputkeen tai bensatankkiin
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #76 : 11.08.2011, 17:19:39 »
Nimimerkki sjs tästä kirjoitti hyvän tekstin landiaan aikoinaan, kutakuinkin niin että pikkurattaat pois ja isot rattaat sulatetaan murikan runkoon kiinni. Näin voima kulkee suoraan vetareille rungosta eikä ristitapin kautta niin kuin esim pelkästään rataspaketti yhteen sulattamalla. Puhdista rattaat öljystä HYVIN esim bräkleenillä (anna haihtua) ja käytä ISOA VIRTAA eli isoin kone minkä löydät..

Jarrupesun haihtuminen on hyvin tärkeä varsinkin argon -suojakaasujen kanssa!

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #77 : 10.10.2011, 18:47:12 »
No onkos kokemuksia tuliko perästä äänekkäämpi hitsauksen jäläkee ku ennen?

Itte koeajoin yhtä 740 jossa oli hitsattu perä, niin sieltä kyllä kuului oikein häiritsevää ääntä,
ehkä voimakkaampaa kun moottorin äänet.

Mutta mutta, ittellä on lada hitsilukolla eikä se oo yhtään äänekkäämpi kun ennen hitsoota.

Kai riippuu vähän siitä miten hitsaus vääntelee ???

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #78 : 10.10.2011, 20:00:59 »
Tai jos hitsausjämiä ei oo huuhdeltu kunnolla pois/könttejä irronnu hitsistä  :)

Pakko laittaa kyl kempura takasin kun vaan voittas laiskuuden. Toi avoin perähän se vasta vaarallinen onkin ku tempoo ihan mihin sattuu.
« Viimeksi muokattu: 10.10.2011, 20:02:58 kirjoittanut voimavolvo »
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #79 : 11.10.2011, 17:31:59 »
Tai jos hitsausjämiä ei oo huuhdeltu kunnolla pois/könttejä irronnu hitsistä  :)

Pakko laittaa kyl kempura takasin kun vaan voittas laiskuuden. Toi avoin perähän se vasta vaarallinen onkin ku tempoo ihan mihin sattuu.

samaa mieltä  :)  nyt koko kesä ja viime talvi tullut ajeltua kemppiperällä ja kun auto ei ole mikään kauppakassi niin pikku jytkytykset ei tiukoissa paikoissa haittaa kaasulla se kääntyy  ;)  ja hyvin on paikat kestänyt vaikka voimaa on..

hyvin tyytyväinen  :pomo:
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #80 : 09.04.2012, 02:21:55 »
Tässä omat kokemukset kemppi perästä..





Vika kuva on ku jäi motarin vartee.. Tilalle tuli toinen kempattu perä  ;)
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #81 : 09.04.2012, 22:01:43 »
No tuossahan taitaakin olla kempattu vain pikkurattaat yhteen  ::)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #82 : 09.04.2012, 22:07:04 »
Tai oli.  :D Sehän on pamahtanu ihan kunnolla  O0 Löikö takatassut kiinni mukavasti? :D Itekkin yritin edes vähä hitsailla ite murikkaankin kiinni noita rattaita viimeks kun mokkula oli kädessä. Vaikka tavaraa onkin aika paljon, niin kyllähän se silti on kaikki ristitapin varassa sitten lopulta, jos ei koita sulattaa murikkaankin kiinni.
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #83 : 09.04.2012, 22:08:05 »
harjaterästä isolla virralla mukaan  ;)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #84 : 09.04.2012, 22:08:12 »
Tai oli.  :D Sehän on pamahtanu ihan kunnolla  O0 Löikö takatassut kiinni mukavasti? :D Itekkin yritin edes vähä hitsailla ite murikkaankin kiinni noita rattaita viimeks kun mokkula oli kädessä. Vaikka tavaraa onkin aika paljon, niin kyllähän se silti on kaikki ristitapin varassa sitten lopulta, jos ei koita sulattaa murikkaankin kiinni.
Nimenomaan sulatetaan siihen murikkaan se kiinni, niin voima kulkee murikan, eikä ristitapin kautta. Sehän nyt on ihan selvä että se leviää kun ristitapin kautta paukutetaan voimaa asvalttiin.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #85 : 09.04.2012, 22:39:04 »
Nimenomaan sulatetaan siihen murikkaan se kiinni, niin voima kulkee murikan, eikä ristitapin kautta. Sehän nyt on ihan selvä että se leviää kun ristitapin kautta paukutetaan voimaa asvalttiin.

Vaan eipä ole ristitapin kohilta pettäny vaan tuon pinjonin laakerit sano moro ja ulompi tuli kokonaisena kiinni jumittuneena motarin vartee ja sisemmästä oli n. 1/4 osa sisäkehää jälellä
Ei siine kerinny olee ku pari metrii renkaat lukos ja sit tuo pinjoni napsahti poikki ja aukes murikka taas ni rullas n. 200m  ;D
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #86 : 09.04.2012, 22:46:26 »
Vaan eipä ole ristitapin kohilta pettäny vaan tuon pinjonin laakerit sano moro ja ulompi tuli kokonaisena kiinni jumittuneena motarin vartee ja sisemmästä oli n. 1/4 osa sisäkehää jälellä
Ei siine kerinny olee ku pari metrii renkaat lukos ja sit tuo pinjoni napsahti poikki ja aukes murikka taas ni rullas n. 200m  ;D
ettei olis lähteny hitsiä liikkeelle ja kiilautunu pinjonin ja välityksen väliin

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #87 : 09.04.2012, 23:10:05 »
Ei sielt ainakaa hitsi knöölejä löytyny irtonaisina.. Mut voihan toki kaikki olla mahollista..
Itse epäilen syyksi öljyn vajautta.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #88 : 09.04.2012, 23:56:25 »
No nyt mää tajusin miks sie sait tuon jenkkifarkun halvalla, siitähän on kori retkahtanu...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #89 : 10.04.2012, 10:10:37 »
No nyt mää tajusin miks sie sait tuon jenkkifarkun halvalla, siitähän on kori retkahtanu...
niin on... :/ huomasitko tosta kuvasta ? Käänsin bemarin jouset tohe taakke ni alko tapahtuu joustoa korissa ja nyt menee takaluukku ja hanttarinpuolen takaovi helposti kiinni toisin ku ostettaessa..
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy