Autodiagnoosi  Carcom Oy

Hitsilukko topic

  • 150 Vastauksia
  • 96318 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #90 : 10.04.2012, 10:57:20 »
niin on... :/ huomasitko tosta kuvasta ? Käänsin bemarin jouset tohe taakke ni alko tapahtuu joustoa korissa ja nyt menee takaluukku ja hanttarinpuolen takaovi helposti kiinni toisin ku ostettaessa..
Näkeehän tuosta kuvasta oikein hienosti sen, takaposki lommolla ja tolpan yläpäästä katossa mutka.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #91 : 05.10.2012, 17:33:24 »
Onkos kellään oikeen havainnollistavaa kuvaa tosta, että mihin väliin harjaterästä sekaan ja mitä kaikkea hitsataan kiinni, että mahd kestävä saadaan tosta?
Pitäisi tässä piakkoin tehä eka hitsilukko itselle.
BMW M5
Volvo 740

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #92 : 05.10.2012, 17:40:12 »
Omassa ex 2 satkussa oli ostettaessa hitsilukko.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ensimmäisen koeajon kun ajoin korttelin ympäri asfaltilla päätin, että se vaihtuu oikeaan lukkoon.

Käännöksessä tuntui, että taka-akseli hyppii sivulle renkaat oli 215/45/17.

Leimalla ko laiteessa oli toisesta vetoakselista hiottu spoorit pois. Se on edelleen tallessa, jos joku sellasta
tarvisee.

Heti ekalta sivulta löyty kuva ;)
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #93 : 06.10.2012, 08:00:30 »
Heti ekalta sivulta löyty kuva ;)
Paitsi että ekan sivun lukon kuvissa on hitsattu vaan rattaat yhteen -> voima ristitapin kautta -> ennemmin tai myöhemmin sanoo naps.

Teet kuten kuvassa mutta jatkat tuota saumaa vielä laajemmalle, siten että tuo hitsattu osa on vedetty kiinni vielä MURIKAN RUNKOON. Kas näin:

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #94 : 07.10.2012, 18:56:41 »
Onko kokemusta pitääkö tuo raakasti murikkaan hitsattu perä paljon ääntä?

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #95 : 07.10.2012, 19:21:01 »
riippuu ihan sattumista isossa rattaassa

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #96 : 07.10.2012, 20:29:23 »
Onko kokemusta pitääkö tuo raakasti murikkaan hitsattu perä paljon ääntä?

Parillassa autossa ollut hitsilukko. En huomannut ylimääräisiä ääniä.
Toki autot oli muutenkin halvalla tehtyjä niin äänenvaimennukseenkaan ei ollut paljoa panostettu jolloin perän ääntelyt saattoivat peittyä pakoääniin
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #97 : 10.11.2012, 10:16:18 »


Annoin kaverille vuosittaisen peränvaihdon yhteydessä perän paranneltavaksi mun kötöstysten jäljiltä ja tuommonen tuli.
Kaveri laitto peltilätkät viel kunnon sulatuksen jälkeen tuohon, ettei vahingossakaan putoa mitään hilpettä ympäristöön.

Rupesin miettimään et kävikö tuossa nyt ajatusvirhe öljynkierron kannalta notta porataanko tohon peltiin vielä reikä kuitenkin?   ;D

Toisaalta vetarithan tukkii joka tapauksessa öljyn reitin tuolta murikan keskeltä mihinkään muualle? Poskilaakerithan saa öljynsä ihan tuolta sivuilta ja sieltä se pieni määrä öljyä ilmeisesti sitten myös ajautuu kohti napoja?
« Viimeksi muokattu: 10.11.2012, 10:18:03 kirjoittanut voimavolvo »
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #98 : 10.11.2012, 11:27:51 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Annoin kaverille vuosittaisen peränvaihdon yhteydessä perän paranneltavaksi mun kötöstysten jäljiltä ja tuommonen tuli.
Kaveri laitto peltilätkät viel kunnon sulatuksen jälkeen tuohon, ettei vahingossakaan putoa mitään hilpettä ympäristöön.

Rupesin miettimään et kävikö tuossa nyt ajatusvirhe öljynkierron kannalta notta porataanko tohon peltiin vielä reikä kuitenkin?   ;D

Toisaalta vetarithan tukkii joka tapauksessa öljyn reitin tuolta murikan keskeltä mihinkään muualle? Poskilaakerithan saa öljynsä ihan tuolta sivuilta ja sieltä se pieni määrä öljyä ilmeisesti sitten myös ajautuu kohti napoja?

Eiköhän tuo toimi ihan noin. Vois kuvitella ettei vatkaa edes öljyjä niin paljon kuin avoin keskiosa.

Rakennehan ei paljon poikkea spoolista, massaa vain hitusen enemmän.


Poissa Ritso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #99 : 30.12.2012, 22:22:17 »
Pari sivua sitten kyselin tuosta 340 volvon peränhitsaamisesta. En ole vieläkään aikaseksi saanut hitsattua perää.  Minkälainen homma tuo peränirroitus on ? 
Vai kannattaako hitsilukko hitsata perän ollessa kiinni ?

Poissa oz1e

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Lukkoperän hitsaus 244:seen
« Vastaus #100 : 21.01.2013, 20:19:22 »
Elikkäs, onnistuuko 244:seen kemppilukon teko irroittamatta perää? Ja jos ei, onko perän irrotus kuinka monen tunnin homma ja mitä pitää purkaa?
-93 Volvo 940 B230FT (Talvikäyttis) -96 Volvo 960 B6254FS (Myyty), -92 Volvo 940 D24T(Myyty), -87 Volvo 740 GL B200K(Myyty) -84 Volvo 244 DL(R.I.P), -99 Volvo S80 T6(Kesäkäyttis), -88 Volvo 360 GL B200K(R.I.P), -91 Volvo 940 B230FT(Myyty), -89 Volvo 360 GL B200K (R.I.P)

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperän hitsaus 244:seen
« Vastaus #101 : 21.01.2013, 20:54:19 »
Elikkäs, onnistuuko 244:seen kemppilukon teko irroittamatta perää? Ja jos ei, onko perän irrotus kuinka monen tunnin homma ja mitä pitää purkaa?

Jos perän on joskus avannut ja tietää mitä on tekemässä ni 20min murkala on pöydällä ja hitsausvalmiina. Jarrukilkkeet pois, vetareita 10cm ulos, peräkansi auki (oho, öljyt meni maahan) ja laakeripukit auki.

Poissa oz1e

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #102 : 06.02.2013, 10:18:05 »
No tuli vietyä auto tuohon kaverin hallille ja ei muutakun nosturille, koppa auki ja saihan sen siitä muurailtua helposti irrottamatta :) 1,5h meni koko hommassa talliin sisäänajosta. Nyt mänöö lintas!
-93 Volvo 940 B230FT (Talvikäyttis) -96 Volvo 960 B6254FS (Myyty), -92 Volvo 940 D24T(Myyty), -87 Volvo 740 GL B200K(Myyty) -84 Volvo 244 DL(R.I.P), -99 Volvo S80 T6(Kesäkäyttis), -88 Volvo 360 GL B200K(R.I.P), -91 Volvo 940 B230FT(Myyty), -89 Volvo 360 GL B200K (R.I.P)

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #103 : 06.02.2013, 15:25:02 »
Liukkaalla kelillä ehdoton, mutta on siinä huonotkin puolet. Ainakaan omaa madallettua kemppiperästä 244 ei kovinkaan helpolla saa taitettua parkkiruutuun. Jokkisautoissa toimiva ja edullinen ratkaisu. Kyllähän se siiviliautossa paras olis oikea lukko.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #104 : 06.02.2013, 16:55:52 »
Ainakaan omaa madallettua kemppiperästä 244 ei kovinkaan helpolla saa taitettua parkkiruutuun.

Sun pitää mennä luisussa sinne ruutuun!   ;D

 

Ateho  Elekma