Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Hitsilukko topic

  • 150 Vastauksia
  • 96319 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #105 : 06.02.2013, 20:59:15 »
Sun pitää mennä luisussa sinne ruutuun!   ;D

Näin se on tehtykin, ei vaan hirveen pieneen väliin viitti kokeilla, jos sattuu lipsahtamaan  ;D vaikka toisaalta näin pienes paikas löytyy aina tarpeeks iso tyhjä tila  :D
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #106 : 28.04.2013, 10:32:35 »
Mitenkäs porukka on toteuttanut näitä hitsilukkoja? Monella kaverilla toyotoissa ja bemareissa siten että on lukkoon hitsattu murikka ja avoin jotenka kun lukko/avoin kyllästyttää voi vaihtaa. Vaihto niissä onnistuu pelkän murikan vaihdolla muttei taida olla volvossa mahdollista? Eli jos haluan samaan tyyliin tarkottaako käytännössä koko taka-akselin vaihtoa?  :idiot2: Oli varmaan epäselvästi selitetty mut kysykää tarkennusta mikäli ei selkoa saa  :buck2:
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #107 : 28.04.2013, 10:44:57 »
Pystyyhän sen vaihtamaan mutta käytännössä samalla joutuu vaihtamaan murikasta lautaspyörän ja laakerit aina murikasta toiseen. Liekö laakerit sitä vaihtoa montaa kertaa kestä?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #108 : 28.04.2013, 11:58:00 »
sitä kanssa mietiskelin. eli ei taida oikeen käytännössä volvossa toimia tuo ajatus...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #109 : 02.05.2013, 18:36:07 »
Mitenkäs porukka on toteuttanut näitä hitsilukkoja? Monella kaverilla toyotoissa ja bemareissa siten että on lukkoon hitsattu murikka ja avoin jotenka kun lukko/avoin kyllästyttää voi vaihtaa. Vaihto niissä onnistuu pelkän murikan vaihdolla muttei taida olla volvossa mahdollista? Eli jos haluan samaan tyyliin tarkottaako käytännössä koko taka-akselin vaihtoa?  :idiot2: Oli varmaan epäselvästi selitetty mut kysykää tarkennusta mikäli ei selkoa saa  :buck2:

Erillisjousitetuissa tilanne on tietysti täysin eri kuin jäykällä akselilla varustetuissa, mutta pitäisin koko akselin vaihtoa volvoon melko vaivattomana operaationa. Huomattavasti nopempi ainakin kuin pelkän tasauspyörästön vaihto, kun tasauspyörästöä vaihtaessa pitäisi tosiaan vaihtaa myös iso lautapyörä sekä poskilaakerit tasauspyörästöstä toiseen.
Tojotissahan on käytetty eteenpäin purkautuvaa perää, jolloin banjoon saa vaihdettua tasauspyörästön välityksineen, laakereineen päivineen, mutta silloinkin pitää vetarit nypätä ulos ja kardaani irrottaa, jolloin mielestäni on taas helpompaa vaihtaa koko akseli.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #110 : 01.09.2013, 17:54:12 »

Nyt olis vähä puikkohitsatusta kuvaa. Hitsatessa taka-akseli kiinni autossa ja murikka paikallaan akselissa. Ja auto tasalattialla.

[/img][/img]

[/img][/img]
Saumoissa ei ole kehumista, mutta kestää mitä kestää ::)

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #111 : 02.09.2013, 14:04:35 »
Nyt olis vähä puikkohitsatusta kuvaa. Hitsatessa taka-akseli kiinni autossa ja murikka paikallaan akselissa. Ja auto tasalattialla.

[/img][/img]

[/img][/img]
Saumoissa ei ole kehumista, mutta kestää mitä kestää ::)
vink vink ;) tuo viritys ei tuu kestää montaa hetkeä, tässä mallia
Paitsi että ekan sivun lukon kuvissa on hitsattu vaan rattaat yhteen -> voima ristitapin kautta -> ennemmin tai myöhemmin sanoo naps.

Teet kuten kuvassa mutta jatkat tuota saumaa vielä laajemmalle, siten että tuo hitsattu osa on vedetty kiinni vielä MURIKAN RUNKOON. Kas näin:

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #112 : 02.09.2013, 18:05:56 »
Kyllä alareunasta on molemmat päät hitsattu murikkaan, mutta sivuja ja yläreunaa ei viittiny eres yrittää puikolla yläviistoon, siitä ei tuu mitää. Iliman muuta mikillä tai puikolla murikka irrallaan olisin paremmin hitsannu. Näkisittepä miten ammattikoulun metallipuolen opettaja hitsas mun ladan perän, siinä ei oo ku aika pienet hitsit joka nurkas ilman murikkaan hitsausta ;D

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #113 : 02.09.2013, 22:35:46 »
Täälä tulossa puikkolukkoo 740 sedaniin EWM Hightec Welding invertterillä  :idiot2:
Volvoilusta parantunut

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #114 : 03.09.2013, 13:33:30 »
Kyllä se puikolla räittyki kestää lumella ja hiekalla jamitella. Asvaltilla ei ehken kannata kytkin piikkiä antaa. Itsellä ainakin kestäny :)
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Terhonaattori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #115 : 03.09.2013, 14:20:27 »
Erillisjousitetuissa tilanne on tietysti täysin eri kuin jäykällä akselilla varustetuissa, mutta pitäisin koko akselin vaihtoa volvoon melko vaivattomana operaationa. Huomattavasti nopempi ainakin kuin pelkän tasauspyörästön vaihto, kun tasauspyörästöä vaihtaessa pitäisi tosiaan vaihtaa myös iso lautapyörä sekä poskilaakerit tasauspyörästöstä toiseen.
Tojotissahan on käytetty eteenpäin purkautuvaa perää, jolloin banjoon saa vaihdettua tasauspyörästön välityksineen, laakereineen päivineen, mutta silloinkin pitää vetarit nypätä ulos ja kardaani irrottaa, jolloin mielestäni on taas helpompaa vaihtaa koko akseli.

Paljon nopeampi homma vaihtaa pelkkä murikka. Itse aina leimalle laitan avoimen perän, molemmissa perissä omansa laakerit ja pieni vetopyörä. Kerran koko akselin vaihdoin jostain syystä ja silloin sai joka pultin lämmittää ja vetää uudet jarruputket eteen asti, se oli päivän homma verrattuna murikan vaihtoon johon menee noin tunti
Radical Garage

Amazon -67, Amazon -69 B20 turbo, 740 turbo -86 , Omega 3000 -90

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #116 : 03.09.2013, 14:44:47 »
Paljon nopeampi homma vaihtaa pelkkä murikka. Itse aina leimalle laitan avoimen perän, molemmissa perissä omansa laakerit ja pieni vetopyörä. Kerran koko akselin vaihdoin jostain syystä ja silloin sai joka pultin lämmittää ja vetää uudet jarruputket eteen asti, se oli päivän homma verrattuna murikan vaihtoon johon menee noin tunti

Leimalle vaa toinen vetari missä ei oo booreja  ;)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Terhonaattori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #117 : 03.09.2013, 15:16:45 »
Leimalle vaa toinen vetari missä ei oo booreja  ;)

Muuten toimiva juttu mutta joutuu aina jarrudynolta käydä tuuppaa ylös kun jää sutimaan - nimim kokemusta on :D Muutenkin melko villi ajaa sellasena, turbokantilla voi piirtää yhtä viivaa kaavion läpi niin pitkään ku tietä riittää :D
« Viimeksi muokattu: 03.09.2013, 15:20:35 kirjoittanut Terhonaattori »
Radical Garage

Amazon -67, Amazon -69 B20 turbo, 740 turbo -86 , Omega 3000 -90

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #118 : 03.09.2013, 17:17:41 »
Pääsee siitä jarrudynolta ylös yhdellä suoravetoakselilla.

Poissa Terhonaattori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #119 : 03.09.2013, 17:24:43 »
Pääsee siitä jarrudynolta ylös yhdellä suoravetoakselilla.

Riippuu ilmeisesti katsastusinsinöörin ajotaidoista :)
Radical Garage

Amazon -67, Amazon -69 B20 turbo, 740 turbo -86 , Omega 3000 -90

 

Kulkukoira  Proturbo