Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3269623 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Yleisesti ottaen taitaa aikas naheat olla tolla profiililla. Ku vitosta pienemmälläkin raapasee aina sillon tällön ku on hiukan tontitettu..
Mutta tuon varmaan tiesitkin jo. :) Tuskin V:n ja C:n pyöränkotelot kovinkaan erikokoiset ???

Pyöräkoteloissa ei tietääkseni ole eroja, mutta C:ssä on vahvemmat alatukivarret, eikä pyörät käänny läheskään niin paljoa kuin S/V malleissa. Olisi talvella vain mukava saada mahdollisimman paljon profiilia alle...  :)

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

hevonen

  • Vieras
Pyöräkoteloissa ei tietääkseni ole eroja, mutta C:ssä on vahvemmat alatukivarret, eikä pyörät käänny läheskään niin paljoa kuin S/V malleissa. Olisi talvella vain mukava saada mahdollisimman paljon profiilia alle...  :)
Kaveri haukkuu C70:stä Titaniciksi. Ruutuunlaitto varmaan yhtä työlästä ja kääntösäde yhtä iso... Se ei tosiaankaan vaan käänny, ei mitään toivoa kääntää tavallisella maantiellä ilman vekslaamista.
Onhan siinä tietysti sellaista juhlallisuutta kun yleisö seuraa sen kääntämistä, eikö se muoviämpäri nyt osaa kääntää sitä rattia... ELK

Poissa temetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Hyvää lauantaita!
En tiedä onko tää oikea paikka kysyä tätä, mutta kysynpä kuitenki! :P

ASIAAN! Omistamani Volvo 740 GLT -90 rupesi eilen nykimään tasakaasulla ajaessa ja puutumaan, aivan kuin sammuisi.

Ajelin n. 5km prismaan ja hallissa "böö" aina kun painoi kaasua. Noh siitä kauppaan ja kun piti kotiinpäin lähteä niin eiköhän se sammu keskelle ovisuuta. No siitä pitkän sahauksen jälkeen käyntiin ja aina kun päino kaasua se sanoi vaan boo.. No kuitenkin sain ajettua kotiin. Tänään aamulla kun lähdin liikenteeseen, toimi siihen asti hyvin, kunnes auto oli täysin lämmennyt jonka jälkeen samat oireet.

Aivan kuin ei saisi bensaa? tyhjäkäyntiä auto käy seilaavasti ja välillä paukkuu putkessa. Yleensä on haissut bensa!

Kiitoksia sille joka auttaa ongelmassa  :(
S60 2.4T 2001

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Bensapumpun rele? Tuhkakupin takana. Muutaman niitä korjannut (juotokset irtoilee vanhetessaan/tärinästä). Voishan sitä kopauttaa ajon aikana, jospa vaikutusta? Tuosta vois aloittaa. Muut saa jatkaa

Poissa temetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Bensapumpun rele? Tuhkakupin takana. Muutaman niitä korjannut (juotokset irtoilee vanhetessaan/tärinästä). Voishan sitä kopauttaa ajon aikana, jospa vaikutusta? Tuosta vois aloittaa. Muut saa jatkaa


Virrat päälle laittaessa kyllä kuuluu surinaa että en tiedä..
S60 2.4T 2001

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Lämpöanturi, imm tai lambda.

Imm helppo kokeilla, pitäisi tyhjäkäynnin rauhoittua kun johdon ottaa irti. Ja sama oikeastaan lambda-anturillakin.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Imm:lle menee ääni. Oma oireili hyvin samalla tavalla aikoinaan,
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Oisko jollakin kertoa homman nopeutusvinkkiä? Tehostettuhammastanko on nyt irti, mutta puretaanko se ottamalla rattiakseli ensin irti ja päädystä kamat pihalle, vai katkaistaanko keskeltä missä näkyy sauma. Sauman vierellä oli ikään kuin pistepuikolla lyödyt 4 koloa, onkohan lukittu niillä kasaan vai ovatko vaan kolot jollekkin erikoistyökalulle?
« Viimeksi muokattu: 08.05.2011, 22:11:59 kirjoittanut Customer »

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Eilen kävi seuraavasti: Otin kardaanin etupätkästä tukilaakeria irti ulosvetäjällä, siten, että ulosvetäjän pultti oli siellä boorin pohjalla. Sitten kun napsahti, ei irronnutkaan tukilaakeri, vaan boorin pohja. En mää tiennyt, että siellä on vaan semmonen joku millin paksuinen prikka. Eikä tietenkään mahdu ulos sieltä. Oisko jotain vinkkiä? Ei tuu itelle mieleen, ku sellainen kaasupilli, missä on riittävän pitkä pilli, että vois sulattaa vaikka halki sen prikan. Kuulostaa vähän riskaabelilta. Rautasahan terällä ei oikein mahtunut tai muuten onnistunut siitä boorin reiästä. Ei viittis jättää sitä sinne helisemään. Vai tuuttaanko vaan kardaaniputken täyteen vaseliinia, ettei helise?
Tolla ei sinänsä oo niin kiire, ku ei oo tulossa hetkeen paikoilleen, mutta olin samalla tekemässä vaihdekeppitelinettä M90 240:iin. M47:ssa on ne kumiproput, eristämässä resonaatiota. En oo nähnyt M90 omaa keppitelinettä, mutta täriseeköhän vaihdekeppi suunnilleen rikki, jos keppiteline on ns. jäykästi kiinni pultattuna laatikkoon?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Mikäs laturissa vikana kun laturin merkkivalo mittaristossa palaa kokoajan, eli laturin herätejohtoon tulee laturilta akun jännite  ??? Seiskasatkussa siis, niin ja tuo laturi saattoi olla jostain 940:stä. 80A

Niin vai kuuluukos siihen laittaa herätettä ollenkaan?
« Viimeksi muokattu: 11.05.2011, 21:45:10 kirjoittanut HembalanD »
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
240 -91 B230F M47.

Ongelma vuotava pakoputki. Vuotaa etuputken ja katin välisestä irtolaippaliitoksesta. Siis se sellainen, missä putkenpäät on "tötteröllä", välissä pitäisi olla sellainen tiivisterengas ja sitten niillä irtolaipoilla kiristetään koko komeus. Putket ja katti vaikuttaa olevan ihan ok, mutta kolmesta irtolaipan pultista on ehjänä enää yksi. Se tiivisterengaskin on jossain muualla kuin siellä välissä.

Ko liitos pitäisi saada mahdollisimman pienin kustannuksin ja pienellä vaivalla pitämään. Pitääkö vaan pudottaa putki pois ja irtona sitten porailla reiät laippoihin (pultinjämät pois) ja kiristää uusilla pulteilla? Se rengas tietenkin sinne sisään. Vai saisiko ton pitämään jollain muullakin konstilla?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Avattava se on, ja kokemuksesta kerron, että älä edes yritä elvyttää niitä pulttien laippoja jos ne laipat ovat putkeen nähden liikkuvia, katissa on muistaakseni joissakin malleissa kiinteänä ne laipat. Biltemasta saa 11e/kpl korvausosaa, joka läjätään pulttien avulla siihen putken ympärille, säästät ehkä 3h kiroilua kun lyöt suosista uusiks. Ikävää on se, jos sullakin se katinpuoleinen laippaosa on kiinteä, koska siitä tarttis saada ne pultinreiät auki, ja se joskus ahdistaa eli katinkin saa irrotella, ja sitämyöten lampaadan johto yms, se lampaadakaan kun ei ylensä lähde kauhean ehjänä irti, jos ei muuta niin jengat jää kattiin (lambda-anturi muuten kestää sen, että se katin mutteri laikotaan ympäriltä tuhannen päreiks ;D).
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Paljonkohan mahtaa vakio B230FT koneessa jäädä männät alle dekkitason?
Tarvis parnerilta mäntää ja veiviä tilata ja mietin tässä sopivia mittoja että pääsee sinne about 8,5 puristuksiin.
Ja vielä tarkennukseksi, että kanneksi tulee siis B234F josta 0,1mm plaanattu.
Kansipahviakaan vielä en ole hommannut, mutta varmaankin tuo MLS Cometic 1,2mm tulee jos ei kukaan osaa kertoa parempaa vaihtoehtoa.

Mäntä vaihtoehdot on lakikorkeuksiltaan 30,5/36,7/39,7mm ja halkaisijaltaan 96,3.. Taitanee puristukset laskea jo aikalailla jos ton 36,7 laittaa vakio mittaisilla veiveillä ja mäntään vielä venttiileille kolot?
« Viimeksi muokattu: 13.05.2011, 12:59:34 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa vilsua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Saako mistään venttiilien säätöpalasarjoja ? Ei kehtais eka purkaa, mitata välykset --> kasata ja käydä hakemassa säätöpalat --> purkaa ja säätää venttiilit..

Kyseessä B200F & B200K koneet (molemmista autoista pitäs venat säätää).

Poissa temetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Imm:lle menee ääni. Oma oireili hyvin samalla tavalla aikoinaan,
Jos imm lanka ehjä onko yhtäkuin ehjä? vai voiko edelleen vika olla imm. Entä puola? virranjakajan kansi ehjä ja puhdas
S60 2.4T 2001

 

Elekma  Autoracing