Ateho  Elekma

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3256481 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
ihan yhtä laiska startteri mitä tos omas  ;D
Tuntuu vaan hölmöltä kun pitää oikein odottaa että lähtee  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

The moose

  • Vieras
Tuntuu vaan hölmöltä kun pitää oikein odottaa että lähtee  ;D

lh2,4 laskee puristuksia aina sen 3 kpl ja sit saattaa antaa kipunaa.  iha yhden kerran on lähteny ekalla puristuksella käymään.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Kokeilkaas. Pyörittäkää 2 kierrosta konetta ja päästäkää startista irti ennenkuin käynnistyy. Sitten jos ei käytä virtoja pois, se sytyttää heti seuraavalla kerralla kun kone tulee oikeaan kohtaan. Yleensä meillä on potkaissut vastaan tässä tilanteessa.

Mutta joo hemba. Lähtee käyntiin juuri niin hyvin kuin LH voi. :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa vilsua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Mitenkä nuo taka-akseliston puslat vaihdetaan ? Oikeanpuoleinen väljänä eli melkonen mekkala sieltä kuuluu kun joka kerta koko taka-akselisto liikahtaa kun kiihdyttää / jarruttaa. Ja auto on melkosen mätä että tässä mietitään kannattaako puolenvuoden takia niitä enää vaihtaa, eikä autoa kannata enää koskaan edes leimata..

Mietityttää vaan yhtälö väljä pusla ja kemppilukko.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
lh2,4 laskee puristuksia aina sen 3 kpl ja sit saattaa antaa kipunaa.  iha yhden kerran on lähteny ekalla puristuksella käymään.
Kokeilkaas. Pyörittäkää 2 kierrosta konetta ja päästäkää startista irti ennenkuin käynnistyy. Sitten jos ei käytä virtoja pois, se sytyttää heti seuraavalla kerralla kun kone tulee oikeaan kohtaan. Yleensä meillä on potkaissut vastaan tässä tilanteessa.

Mutta joo hemba. Lähtee käyntiin juuri niin hyvin kuin LH voi. :)
Jaa niin, on tehnyt tässä joku aikaa sitten kaksi kertaa sen että lähtee heti ekalla puristuksella käymään  :o Noiden jälkeen sitä aloinkin ihmetellä, miksi tekee näin?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Lämmitysjohto pitäisi saada järkevämmin. Nyt se on sielä puskurin alaosassa missä ne näyttäisi yleensäkin olevan. Mietin että onko miten paljon purettavaa jos sen muuttaisi ajovalon alle vai saako sen alalistan pois ulkopuolelta. Omassahan ei ole lampunpesimiä eikä sähköistä valojen säätöä. Showroomissa näyttäisi arttu:n autossa asennettu tuohon kohti.
Edit: 850 Volvo kyseessä.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2011, 13:17:26 kirjoittanut Kuppi_kahvia »

The moose

  • Vieras
Lämmitysjohto pitäisi saada järkevämmin. Nyt se on sielä puskurin alaosassa missä ne näyttäisi yleensäkin olevan. Mietin että onko miten paljon purettavaa jos sen muuttaisi ajovalon alle vai saako sen alalistan pois ulkopuolelta. Omassahan ei ole lampunpesimiä eikä sähköistä valojen säätöä. Showroomissa näyttäisi arttu:n autossa asennettu tuohon kohti.
Edit: 850 Volvo kyseessä.

onko mahdoton ajatus että silvot maskiin sopivan kolon josta se pikkupää pilkistää ??

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
onko mahdoton ajatus että silvot maskiin sopivan kolon josta se pikkupää pilkistää ??
Maski nosee pellin mukana. Aika pitka johto pitäis hommata.  ;)

The moose

  • Vieras
Maski nosee pellin mukana. Aika pitka johto pitäis hommata.  ;)

 :facepalm: niitä mallisarjaan tulleita "parannuksia"

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Mietin että onko miten paljon purettavaa jos sen muuttaisi ajovalon alle vai saako sen alalistan pois ulkopuolelta.
Edit: 850 Volvo kyseessä.
Näköjään helppo purkaa ja katsoa miten johto mahtuu menemään.
http://www.instructables.com/id/Fix-a-loose-headlight-reflector-on-a-Volvo-850/step5/Remove-plastic-assembly/

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Minkäs takia oikeanpuolen eturengas ''kesä'' hankaa tuohon? Volvo S60 vm:03 laitoin ton kirkkaanpellin päälle alustamassaa


Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Minkäs takia oikeanpuolen eturengas ''kesä'' hankaa tuohon? Volvo S60 vm:03 laitoin ton kirkkaanpellin päälle alustamassaa

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Onko kääntymisrajoitin tipahtanu toiselta puolelta?

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Onko kääntymisrajoitin tipahtanu toiselta puolelta?

kaikki näytti kyllä olevan paikallansa.. mut veikkaan et syy on renkaassa kun kesärenkaat on leveämmät kun talvi..  silloin krohahtaa kun pyörät on ääriasennossa, vasemmalla puolella ei ollut mitään jälkeä.

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa d6r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
Minkäs takia oikeanpuolen eturengas ''kesä'' hankaa tuohon? Volvo S60 vm:03 laitoin ton kirkkaanpellin päälle alustamassaa

(Kuva poistettu lainauksesta.)

- Liian leveä rengas
- Liian korkea rengas
- Liian suuri ET vanteessa
- Liian kuluneet käännönrajoittimet
- Liian ohuet käännönrajoittimet

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
kaikki näytti kyllä olevan paikallansa.. mut veikkaan et syy on renkaassa kun kesärenkaat on leveämmät kun talvi..  silloin krohahtaa kun pyörät on ääriasennossa, vasemmalla puolella ei ollut mitään jälkeä.
Niin mullakin on eikä ota kiinni.   ;)

 

Carcom Oy  Ateho