Autoracing  KL-varaosat

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3256847 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
polttipa taas oikeanpuolen parkkien sulakkeen  >:(
no ihmettelin et prkl mikäs ny.
seuraavana päivänä löin auton tulille ja auto kun oli jäässä niin takalasinlämppäri päälle...
kappas oikeanpuolen parkki sytty  ;D
josta johtopäätös: kontinjohtosarja murtunut  :o
volvo laatua vm.2004 ajettu 137tkm  :-*
ei muutakuin kontiverhoiluja purkamaan  :hello:
v70 D5R

Poissa ässä60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Kuuluuko virranjakajassa tapahtua kipinöintiä  :o Omassa kun on pienet reiät mistä pääsee näkemään, niin jatkuvasti lyö pienen sinisen kipinän?

Joo.. bilteman 100km ajetut  ::)
Jos kipinöitä ei olisi virranjakajassa, niitä ei myöskään olisi tulpilla. Pyörijähän nimensä mukaisesti pyörii, tarjoten sähköä vuorotellen jokaiselle nastalle. Vähän ennen pyörijän johdinpinnan saapumista nastan kohdalle, sähkö "hyppää" pyörijältä nastaan, kipunointi alkaa tällöin. Vastaavaa tapahtuu, kun kytket maakaapelin akkuun. Kipunointia ei tapahdu, jos sähköä ei siirry tai jos kaikki sähkön siirtyminen tapahtuu ainoastaan johdinpinnan ja nastan ollessa kontaktissa.
« Viimeksi muokattu: 02.12.2011, 22:02:08 kirjoittanut ässä60 »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Jos kipinöitä ei olisi virranjakajassa, niitä ei myöskään olisi tulpilla. Pyörijähän nimensä mukaisesti pyörii, tarjoten sähköä vuorotellen jokaiselle nastalle. Vähän ennen pyörijän johdinpinnan saapumista nastan kohdalle, sähkö "hyppää" pyörijältä nastaan, kipunointi alkaa tällöin. Vastaavaa tapahtuu, kun kytket maakaapelin akkuun. Kipunointia ei tapahdu, jos sähköä ei siirry tai jos kaikki sähkön siirtyminen tapahtuu ainoastaan johdinpinnan ja nastan ollessa kontaktissa.
Eli ok? Annan siis niiden olla ja uusin tulpat ja ehkä johdot. Sytkäpuolen osien sekoilun jälkeen rupesin B230F temppuilemaan tyhjäkäynnin kanssa, käy epätasaista, heittää +-50rpm ja välillä käy siellä 600rpm  ::)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Hiltuning

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Eli vikana olisi se että kun on virrat päällä niin valot, puhaltimet ja pyyhkijät toimivat, mutta kun laittaa auton käyntiin niin mikään noista ei toimi! Missä vika? Autona siis volvo 240 b200k

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Eli vikana olisi se että kun on virrat päällä niin valot, puhaltimet ja pyyhkijät toimivat, mutta kun laittaa auton käyntiin niin mikään noista ei toimi! Missä vika? Autona siis volvo 240 b200k
Virtalukon pohja? Koita kääntää avainta vastapäivään takasin päin ihan vähän kun käynnissä.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Onko 240 vaihteistonkannake sama M45, M46 ja M47 laatikoilla vai onko niissä eroja ? ???

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 627
Onko 240 M45 laatikon vaihdekepissä normaalia, että kun painaa kaasua niiin vaihdekeppi liikkuu sentin pari oikealle?
Rupesi matalilla kieroksilla jokin rämisemään vaihdelaatikon lähettyvillä, aattelin jos toi jotenkin liittys..

hevonen

  • Vieras
Onko 240 M45 laatikon vaihdekepissä normaalia, että kun painaa kaasua niiin vaihdekeppi liikkuu sentin pari oikealle?
Rupesi matalilla kieroksilla jokin rämisemään vaihdelaatikon lähettyvillä, aattelin jos toi jotenkin liittys..
Ei mulla kyllä turboissakaan ole paljoo laatikko kallistellut, olisko moottorin/laatikon kumityyny mennyt?
Ehkä se nyt kuitenkin vähän saattaa elää... :o

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Autona V70-02.
Kertokaa miten tuo sivupeilin maavalopolttimo vaihdettiin, en löydä ohjetta haulla mitenkään?
Joko haku on huono (liian tarkka sanoista) tai sitten minä en vieläkään osaa sitä käyttää.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Autona V70-02.
Kertokaa miten tuo sivupeilin maavalopolttimo vaihdettiin, en löydä ohjetta haulla mitenkään?
Joko haku on huono (liian tarkka sanoista) tai sitten minä en vieläkään osaa sitä käyttää.

Tuosta vois löytyä vinkkiä.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Tuosta vois löytyä vinkkiä.

Kiitos paljon, tuo vinkki auttoi. Sain lampun irti, mutta nyt tulis toinen kysymys siihen liittyen...

Miksi lamppu ei pala vaikka sen lanka näyttää täysin ehjältä? Sen ehjyyden voinee kait mitata yleismittarilla, mutten osaa...voiko lamppu olla rikki vaikka lanka näyttääkin ehjältä. Sulakkeet ovat myös kunnossa.

Mikä tuon lasikantaisen lampun malli on, voisin vaihtaa noiden alkuperäisten tilalle led-polttimot?
« Viimeksi muokattu: 07.12.2011, 12:08:38 kirjoittanut Volvo-car »

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Voi olla rikki vaikka näyttää ehjältä, tai sitten ihan vaan hapettunut kanta
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
V70 mk1 ja nyt alkanut tyhjäkäynnillä pakokaasut tulemaan sisälle.
Mistähän moinen?

Kesällä laitoin peruutustutkan taakse, jolloin pakoputken takakiinnikkeet piti irrottaa ja saattoi se putki hetken roikkua tyhjän päälläkin, liekö se löystyttänyt edestä vai mistähän fuskaa?
Auto on kyllä menossa pajalle, mutta jos jollakulla olis vastaavaa käynyt, niin vois kattoa heti ko. paikat.
Raitisilmasuodatin taitaa joutaa vaihtoon myös, mutta ei tämä nyt siitä voi yksistään johtua...

Paja nro 1. vaihtoi suodattimen ja putsasi röörit. Ei kurkattukaan konepellin alle, vaikka sanoin, että epäilen jostain vuotavan.

Paja nro 2. epäili heti pakosarjan vuotoa. Kurkkasi pellin alle ja hiukan kaasua: röpötti. Samoin tehottomuus johtuu kuulemma tuosta. Paja nro 2. varattu aika 15. pvä.

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Mikä osa? Löytyi purkaessa B230F konetta moottoripenkissä;



Osan palasista siis muodostuu rengas jonka halkaisija noin 25-30mm, vaikeahan tuota on mitata. :idiot2:

Vastaukset voipi pistää tänne:hello:
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Kiitos paljon, tuo vinkki auttoi. Sain lampun irti, mutta nyt tulis toinen kysymys siihen liittyen...

Miksi lamppu ei pala vaikka sen lanka näyttää täysin ehjältä? Sen ehjyyden voinee kait mitata yleismittarilla, mutten osaa...voiko lamppu olla rikki vaikka lanka näyttääkin ehjältä. Sulakkeet ovat myös kunnossa.

Mikä tuon lasikantaisen lampun malli on, voisin vaihtaa noiden alkuperäisten tilalle led-polttimot?

No niin nyt maavalo taas toimii...ostin Motonetistä W16W 16v polttimon ja asensin se paikoilleen ja taas pelaa maavalot. Olin vaan ohjekirjasta lukenut et kyseessä olis 5w polttimo, mut olen kait lukenut väärin, tuo ainakin sopi sinne hyvin ja se vielä toimii niin sithän kaikk on ok. Polttimo maksoi Motonetissä 1.8€, vastaava sinisellä olis varmaankin ollut jotain 10-20€.
Kiitos avusta taas tässäkin asiassa.

 

Samppasport  Futurez