Futurez  Kulkukoira

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3256970 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Tsuppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • volvolla makso mitä makso;hulluutta on monenlaista
mulla tekee samaa, syy on ohjausvaihteen klapissa, ei parane öljynvaihdolla pitäis vaihtaa koko hökötys :)

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Kokeile ensin niitä halvimpia, eli tarkista ilmanpaineet, mieluummin liikaa kuin liian vähän. Vaihda renkaiden paikkoja sekaisin jos niissä ei ole pyörimissuuntaa.
Mittaa navasta pyöränkaareen korkeudet tasaisella alustalla ja suht tasaisesti kuormattuna. Tee pyörän koteloihin silmämääräinen tarkastus, ettei missään näy pultteja irti, mutterien puuttumista. Näyttääkö alatukivarret olevan samassa asennossa/onko jousissa yhtäpaljon kierroksia
Katso konetilasta silmämääräisesti iskarien yläpäät (kyse ilmeisesti V70:stä? ) ja painela keulaa lukkopellistä -> nouseeko molemmat puslat saman verran? Vai onko toisessa suurempi perusrako ja vulkanoinnissa näkyis repeämiä?
Käytä sit autoa uudestaan säätöpaikassa ja sano ettei tullut hyvä ni mittaavat uudelleen.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Miten käy jos b230f koneesta katkee remmi? M-nokalla ei vissiin vena kolise mutta entä A-nokalla?

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

The moose

  • Vieras
Miten käy jos b230f koneesta katkee remmi? M-nokalla ei vissiin vena kolise mutta entä A-nokalla?

kun se on volvon oma ja kansi tais olla vakio ei käy kuinkaan. tämä pätee siis uuteen b230 f koneeseen.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
kun se on volvon oma ja kansi tais olla vakio ei käy kuinkaan. tämä pätee siis uuteen b230 f koneeseen.
vakio sen pitäs olla  :)

Eli käyn ostamassa  vara remmin ja työkalut matkaan mukaan jos toi öljy kylvetty katkee :)
« Viimeksi muokattu: 23.12.2011, 14:44:32 kirjoittanut jogiin »

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

hevonen

  • Vieras
Kova luotto sulla tuohon, vaiha remmi niin ei tarvii jumpata... :buck2: No, omahan on autos. :)
Ite en uskalla luvata vapaasti pyörimistä muihin kuin vakiovinoturboihin, varsinkin jos remmi kilahtaa kieroksilla.

Poissa Wason

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Kuinkas se nyt on, B230K koneessa kilahtaako venttiilit jos remmi katkiaa? Tästä nyt kuullut molemmin puolin vastauksia niin ite kokemuksia lähinnä, mielenkiinnolla kysyn. :)

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Kova luotto sulla tuohon, vaiha remmi niin ei tarvii jumpata... :buck2: No, omahan on autos. :)
Ite en uskalla luvata vapaasti pyörimistä muihin kuin vakiovinoturboihin, varsinkin jos remmi kilahtaa kieroksilla.
Kova oli luotto ja kestihän se  8)
Nyt tarvii saada deeku kasaan ja leimalle että saa ton 240 työn alle  :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
kytkin poljin meni tunnottomaksi, pitää huomenna tutkia tilannetta. onko veikkauksia mitä meni ?

eli painoin kytkimen pohjaan käynnistääkseni auton, sieltä se palautui sitten täysin löysänä ja jäi sellaiseksi löysäksi.

Poissa Puavo

  • Riimittelevä konsultti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1609
  • Mafia Connections
kytkin poljin meni tunnottomaksi, pitää huomenna tutkia tilannetta. onko veikkauksia mitä meni ?

eli painoin kytkimen pohjaan käynnistääkseni auton, sieltä se palautui sitten täysin löysänä ja jäi sellaiseksi löysäksi.

Mikä auto? Neste- vai vaijerikytkin?
Volvo 244 DL -84 -> Volvo 245 GLi -87 -> Volvo 244 Turbo -81 -> Volvo V70 I Classic ->  Toistaiseksi Volvotta

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
tuo käyttis

en oo varma onko neste vai vaijeri, kerkiän huomenna vasta tutkailla tilannetta, luulen kyllä että on nestekytkin

jos on neste niin mikä on yleisin syy tämmöiseen ?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Nestekytkin on jos poljin palautuu ja D24TIC:issä kyllä pitäisi nestekytkin olla.

Ettei olisi se työsylinterin stefa lupsahtanu vai mikä stefa se oli mikä näissä monesti irtoaa.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

hevonen

  • Vieras
Taijuu, kytkinhaarukka meni läpi tukipisteestä... :))  Se on tää yleisin...

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
jos se on tuo tukipiste paskana niin, haarukka vaihtoon ?

onko haarukka vaihdettavissa ilman laatikon irroittamista, eli lähtee painelaakerista irti vain sellaisilla klipseillä ?

näin ainakin m47:ssa lähtee, m46 ei tietoa.. eli kiertääkö haarukka painelaakerin ympäri, eli pitäis ottaa laatikkokin irti ?  :facepalm:

toivottavasti sama kuin m47

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Nestekytkimellisessä tietääkseni aina sama haarukka, ja lähtee ihan vetämällä irti. Takasinlaittoon kannattaa sitten varata hyvä pienikokoinen lamppu ja lämmin tila, se voi mennä ekalla yrityksellä tai sitten puolen tunnin huudon ja manaamisen jälkeen, molemmat asennustavat testattu  ;D
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Kulkukoira  Proturbo