Ateho  Elekma

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3257480 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Mikä on passeli AFR arvo ahdetussa koneessa 0.5 paineilla ? ???

AFR on sama paineesta riippumatta! Kysymys on kiloista, jolloin paine ei merkitse mitään. Ellet etsi kiihdytyksen optimi AFR:ää....

Jostain muistin kätköistä väittäisin, että optimaalinen AFR on teoreettissessä optimimoottorissa 1:12 tms...


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
eli pitäisi olla afr jotain 10-12 välissä laajakaistalambdasta luettuna... :P

tällä hetkellä näyttää kaasu pohjassa 0.5 paineella, 13-15 välissä, eli taitaa mennä laihalla ? ???

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
eli pitäisi olla afr jotain 10-12 välissä laajakaistalambdasta luettuna... :P
tällä hetkellä näyttää kaasu pohjassa 0.5 paineella, 13-15 välissä, eli taitaa mennä laihalla ? ???
14.7 on ns. lamda arvo 1. 15 on hitusen laihalla ja 13 hitusen rikkaalla.

Ja juu, tuo 10-12 kuulostaa ok:lle kiihdytyksessä...


Jotain asiasta
http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_sensor


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Onko -91 vuotisissa 940 enää reumaluukkuja? Tuntuu jäätyvän varpaat turvakengissä vaikka puhallus lattialle.
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Ainakin omassa -90 käyttöönotetussa oli reumaluukku.
Ei pysynyt kiinni niin varmistin sen ruuvilla.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Minkälainen ahdin mk2 v70 2.5tdissä on alunperin? Rupes mietityttää onko omassa alkuperänen vai joku vaihtokampe..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Minkälainen ahdin mk2 v70 2.5tdissä on alunperin? Rupes mietityttää onko omassa alkuperänen vai joku vaihtokampe..

KKK:n ahdin. Ulkoa en muista numeroita/kokoja, joku muu muistanee?

EDIT: olisikohan ollut KKK K14, korjatkaa joku jos olen ihan kuutamolla.
« Viimeksi muokattu: 24.01.2012, 13:51:41 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
KKK:n ahdin. Ulkoa en muista numeroita/kokoja, joku muu muistanee?

EDIT: olisikohan ollut KKK K14, korjatkaa joku jos olen ihan kuutamolla.
Vanhakoppasessa on ainakin KKK 14.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vanhakoppasessa on ainakin KKK 14.

Melkein sanoisin, että sama se on uudempikoppaisessakin...?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Melkein sanoisin, että sama se on uudempikoppaisessakin...?
Melkein sanoisin minäkin mutta kun ei ikinä voi olla varma.   ;)

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Onko B280E ja F-koneessa samanlainen imuputki immulta kaasuläpälle?
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tuolta se näyttää E-koneessa
Googlettelin asiasta ja sieltä ois löytyny vastaus heti tähän kysymykseeni. Samanlaisethan ne on

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Sopiiko 240 ratin keskiö 760:iin?
Selvennyksenä, mulla on jossain jemmassa 240:in "ralliratti", käykö se siis 760:iin?
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Sopiiko 240 ratin keskiö 760:iin?
Selvennyksenä, mulla on jossain jemmassa 240:in "ralliratti", käykö se siis 760:iin?
http://www.vannetukku.fi/media/luisi_hub_compatibility.pdf Tuon mukaan niissä on eri keskiöt

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Uskaltaako 740 automaattia hinata pienellä vauhdilla, pienissä pätkissä  n. 7 km matkan?
Nopiaa vastausta kiittoos!
V70 D5
850 T5
145 T5

hevonen

  • Vieras
En tiedä pykälistä mitään mutta kyllä kaveripiirissä on katsastettu näin
yks 323 Mazdakin
Kannattaa katsoa pykälistä mistä vm-lähtien putkistoon ei saa kajota.(kuin siihen tiettyyn loppuosaan) :)
Uskaltaako 740 automaattia hinata pienellä vauhdilla, pienissä pätkissä  n. 7 km matkan?
Nopiaa vastausta kiittoos!
Noissa vanhoissa ja vielä vanhemmissa oli joku rajoitus mutta sanoisin näin kylmiltään, ellei nopeus nouse yli 20 kmh Niin uskaltaa 30 km hinata.
Tämä näin takaraivosta. :)

 

Carcom Oy  Ateho