RallyBaron  Samppasport

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3256883 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1050 : 06.02.2012, 10:20:48 »
Onko moottoriöljy eriste? Pääseekö vinokoneen suorassa startissa kampuran stefalta vuotava öljy startin solenoidiin? En oikeen enää keksi muuta syytä miksi tuo jo kolmas perättäin vaihdettu startti alkaa tekemään pelkkää napsua, eli ei yhdistä  >:( >:(

Ohan se öljy jonkinmoinen eriste kun sitä muuntajissakin käytetään jäähdytysaineena. Ei pääse öljy suoraan solenoidiin, öljy tekee lähinnä sen, ettei solenoidi jaksa lykätä startin hammasta vauhtipyörälle kun sitä tahmaa kertyy tarpeeksi akselille.
Ettei vika kuitenkin olisi virtalukon pohjassa? Jos starttaa hyppyjohdolla silloin kun avaimesta vain naksuttaa niin vika hyvin suurella todennäköisyydellä virtalukonpohjassa.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1051 : 06.02.2012, 11:13:15 »
Ohan se öljy jonkinmoinen eriste kun sitä muuntajissakin käytetään jäähdytysaineena. Ei pääse öljy suoraan solenoidiin, öljy tekee lähinnä sen, ettei solenoidi jaksa lykätä startin hammasta vauhtipyörälle kun sitä tahmaa kertyy tarpeeksi akselille.
Ettei vika kuitenkin olisi virtalukon pohjassa? Jos starttaa hyppyjohdolla silloin kun avaimesta vain naksuttaa niin vika hyvin suurella todennäköisyydellä virtalukonpohjassa.
Täytyypä ens kerran kun vian tekee kokeilla ihan vaan siten, että laittaa hyppärin siihen startin abiko johtoon plussa kaapelista. Jos starttaa ni sittenhän se ois virtalukon pohjasta. Mutta miten se voi olla lukonpohjassa vika kun solenoidi naksahtaa?

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1052 : 06.02.2012, 11:50:36 »
Täytyypä ens kerran kun vian tekee kokeilla ihan vaan siten, että laittaa hyppärin siihen startin abiko johtoon plussa kaapelista. Jos starttaa ni sittenhän se ois virtalukon pohjasta. Mutta miten se voi olla lukonpohjassa vika kun solenoidi naksahtaa?

Liian iso ylimenovastus, jolloin solenoidin veto jää heikoksi ja/tai hitaaksi. Riippuu vähän solenoidista, eli sen käämityksestä.

Solenoidi voi naksahtaa ja olla silti niin jumissa kaikenlaisesta Scheiße:sta, ettei sen liikerata ole täysimittainen.
Nimimerkillä hetken etsin, ennenkuin tajusin...


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1053 : 06.02.2012, 11:57:52 »
Liian iso ylimenovastus, jolloin solenoidin veto jää heikoksi ja/tai hitaaksi. Riippuu vähän solenoidista, eli sen käämityksestä.

Solenoidi voi naksahtaa ja olla silti niin jumissa kaikenlaisesta Scheiße:sta, ettei sen liikerata ole täysimittainen.
Nimimerkillä hetken etsin, ennenkuin tajusin...
Nyt se taas pari starttausta toiminu ihan ok. Jännää tästä tekee juuri se että tuo startti on ennen toiminut toisessa autossa täysin moitteetta, ja on jo toinen samanlainen mikä vaihdettu ja sama vika  >:(
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1054 : 06.02.2012, 12:19:05 »
Nyt se taas pari starttausta toiminu ihan ok. Jännää tästä tekee juuri se että tuo startti on ennen toiminut toisessa autossa täysin moitteetta, ja on jo toinen samanlainen mikä vaihdettu ja sama vika  >:(

Silloin käy tutkimaan niitä paikkoja, joita et ole jo tutkinut.
Eli jos startti toimi toisessa autossa moitteetta, ei vika ole startissa, vaan autossa johon se on vaihdettu.
Virtalukon pohjaa syynäisin.

Ja voisimpa tehdä ihan suoraan modiksen, jossa virtalukko ohjaisi 70A relettä, joka ohjaa solenoidia.
Voi olla, että tuo on hitusen over shoot-rele, mutta eipähän ainakaan kärähdä heti!  :D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1055 : 06.02.2012, 12:22:47 »
Täytyypä ens kerran kun vian tekee kokeilla ihan vaan siten, että laittaa hyppärin siihen startin abiko johtoon plussa kaapelista. Jos starttaa ni sittenhän se ois virtalukon pohjasta. Mutta miten se voi olla lukonpohjassa vika kun solenoidi naksahtaa?
Tuossa edellä se varmaan tuli oikein selitettyä. Ex-lankussa teki juuri tuon, että solenoidi vain naksui startatessa, vaihdoin startin uuteen, mutta vika jäi. Hyppyjohdolla lähti aina laakista käyntiin mutta avaimesta korkeintaan joka kymmenes kerta kun renkkasi edestakaisin aikansa. Kyllästyin sitten laittamaan hyppyjohdolla käyntiin ihmisten ilmoilla niin asensin starttinapin ja sillä pelasi hyvin.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa wilbert

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1056 : 06.02.2012, 13:29:55 »
Jos ymmärsin oikein, Calixin sivut eivät tarjoa tähän B5254T2- moottoriin lämmittimeksi kuin letkumallista "lohkolämmitintä", joka mulla siis tod.näk. autossani on.

Kuuluisiko letkulämppärin noin+3 - +5 asteessa parin tunnin lämmityksellä näkyä jäähdytysnesteen mittarissa, toisin sanoen nouseeko kellään muulla vastaavanlaisella setupilla mittariston viisari yhtään em. olosuhteissa?
Volvoton

Paikalla TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1918
  • S60 T6 AWD -11
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1057 : 06.02.2012, 13:43:32 »
Jos ymmärsin oikein, Calixin sivut eivät tarjoa tähän B5254T2- moottoriin lämmittimeksi kuin letkumallista "lohkolämmitintä", joka mulla siis tod.näk. autossani on.

Kuuluisiko letkulämppärin noin+3 - +5 asteessa parin tunnin lämmityksellä näkyä jäähdytysnesteen mittarissa, toisin sanoen nouseeko kellään muulla vastaavanlaisella setupilla mittariston viisari yhtään em. olosuhteissa?
Viime vuonna oli tarjolla vain säteilylämmitin, taitaa olla sinullakin sellainen. Sillä ei ainakiaan viisari nouse edes kahdeksan tunnin lämmityksellä.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa wilbert

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1058 : 06.02.2012, 13:50:04 »
Kappas. Tämä pdf, http://www.calix.se/consumer/montanvisningar/M15.pdf neuvoo asentamaan lämmittimen letkujen väliin, eikä öljypohjaan. Täytyy tsekata, kumpi siellä nyt sitten on.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2012, 13:55:19 kirjoittanut wilbert »
Volvoton

Paikalla TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1918
  • S60 T6 AWD -11
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1059 : 06.02.2012, 14:10:03 »
Kappas. Tämä pdf, http://www.calix.se/consumer/montanvisningar/M15.pdf neuvoo asentamaan lämmittimen letkujen väliin, eikä öljypohjaan. Täytyy tsekata, kumpi siellä nyt sitten on.
Seuraa sitä mustaa kaapelisuojaa joka alkaa siitä pistokkeesta, sieltä päästä se lämmitysvastus löytyy.  ;)
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa wilbert

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1060 : 06.02.2012, 14:20:49 »
Nojoo. Täytyypä kattella.
« Viimeksi muokattu: 07.02.2012, 20:56:27 kirjoittanut wilbert »
Volvoton

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1061 : 06.02.2012, 19:35:10 »
Tuossa edellä se varmaan tuli oikein selitettyä. Ex-lankussa teki juuri tuon, että solenoidi vain naksui startatessa, vaihdoin startin uuteen, mutta vika jäi. Hyppyjohdolla lähti aina laakista käyntiin mutta avaimesta korkeintaan joka kymmenes kerta kun renkkasi edestakaisin aikansa. Kyllästyin sitten laittamaan hyppyjohdolla käyntiin ihmisten ilmoilla niin asensin starttinapin ja sillä pelasi hyvin.
Ookei, tarviipa kokeilla tuo vielä :) Sillon kun vika on ollu päällä, oon koittanu kyllä just varmaan 10 kertaa startata peräkkäin ja sama homma  :-\
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1062 : 07.02.2012, 12:37:17 »
Vinokoneen vauhtipyörän pulttien pituus ja kovuus?

Olis kiirus
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1063 : 07.02.2012, 13:47:18 »
Kierre osan pituus 25,25 mm, kovuus 12.9 ja kierre M10.
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1064 : 07.02.2012, 14:01:46 »
Kierre osan pituus 25,25 mm, kovuus 12.9 ja kierre M10.
No nyt tuli erinomainen vastaus, kiitos!
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Autoracing  KL-varaosat