Kulkukoira  Proturbo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3270670 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1230 : 12.03.2012, 10:06:24 »
Minkä kokoinen reikä pitää porata 760 syyläriin sitä alkuperäistä flektin anturia varten?
Voimakas muistikuva on 22mm mutta varmista nyt vielä, en voi päätäni panna pantiksi. :buck2:

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1231 : 12.03.2012, 11:20:52 »
Kauas noilla automaattiöljyillä oikkee kehtaa ajella, kirkkaathannuo on, eikä mitään oireita näy, mutta mikäs se vaihtoväli on? Kauan itse olette ajaneet samoilla lootaöljyillä? (aw 71)
Joskus silloin kun mulla oli tuollanen niin sanottiin että 40tkm välein vaihdetaan se mitä pohja propusta tulee pihalle. Olisko n.  4l?

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1232 : 12.03.2012, 16:01:49 »
Pultti liikkeestä löyty 5mm liian pitkät niin pitää vähän leikata mutta muuten ihan kelpo.
Eipä saa, Berner-pultista ja Iisalmen Kiinnitystarvikkeestä kyselty, molemmista sanottiin ettei saa edes tilaamalla. On sen verran harvinainen tuo m9 ja vielä sitten tuommosena tiheenä pitäs saada.
Siniseltä vois sittenki saada, toimitusajasta vaan ei tietoa.
Täytyy seuraavaksi rueta ettimään ranskisten puolelta varmaan..

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1233 : 12.03.2012, 16:13:53 »
Eipä saa, Berner-pultista ja Iisalmen Kiinnitystarvikkeestä kyselty, molemmista sanottiin ettei saa edes tilaamalla. On sen verran harvinainen tuo m9 ja vielä sitten tuommosena tiheenä pitäs saada.
Siniseltä vois sittenki saada, toimitusajasta vaan ei tietoa.
Täytyy seuraavaksi rueta ettimään ranskisten puolelta varmaan..
Olikos siis kyse jostain PRV:stä vaiko  ???
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1234 : 12.03.2012, 16:47:11 »
Eipä saa, Berner-pultista ja Iisalmen Kiinnitystarvikkeestä kyselty, molemmista sanottiin ettei saa edes tilaamalla. On sen verran harvinainen tuo m9 ja vielä sitten tuommosena tiheenä pitäs saada.
Siniseltä vois sittenki saada, toimitusajasta vaan ei tietoa.
Täytyy seuraavaksi rueta ettimään ranskisten puolelta varmaan..
motonetistä löytyy kiertokangenpultti m9 kierteellä nousua ja mittaa ei mainita. Volvo 240/d24

Poissa ventti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1235 : 12.03.2012, 17:26:26 »
Nyt ois semmonen ongelma että 960 nousee ahdot liikaa,bleed valven löysääminen ei auta mitään. Koneena b204ft.
Bmw 525 tds
Volvo 960 16v turbo

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1236 : 12.03.2012, 17:55:57 »
Nyt ois semmonen ongelma että 960 nousee ahdot liikaa,bleed valven löysääminen ei auta mitään. Koneena b204ft.
Letkut ehjät?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa ventti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1237 : 12.03.2012, 18:33:26 »
Letkut ehjät?
Ainakin tuolta osalta mihinkä näkee,toinen letku on kyllä vähän löysä tohon nippaan vaan pysyy kuitenkin.
Bmw 525 tds
Volvo 960 16v turbo

Poissa -Silveri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • Sillä lailla!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1238 : 12.03.2012, 20:35:53 »
On siellä stefa. Ainakin pitäisi olla ellei ole murentunut pois. :D
Oli siel tiiviste, vaan eipä enää sen jälkeen kun paineilmalla puhalsin  :D
Pitää vissii käyttää vähän enemmän voimaa sen tapin lyömiseen pois, en kehdannut aluksi murjoa

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1239 : 12.03.2012, 21:44:42 »
Olikos siis kyse jostain PRV:stä vaiko  ???
Juu, tosiaan unohtu mainita, my bad :-[
s73, täytyy kysellä sieltä seuraavaksi jos siniseltä myydään eioota loppujen lopuks

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1240 : 12.03.2012, 22:30:55 »
Voimakas muistikuva on 22mm mutta varmista nyt vielä, en voi päätäni panna pantiksi. :buck2:
22mm. Riippuu toki aavistuksen tiivisteyksilöstäkin, millä tulee jämpti. Itellä sattu tulemaan noin 21.7mm siitä poraukssta ja tuli tarvikeoanturilla ihan napakka.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Joikale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1241 : 13.03.2012, 21:52:33 »
Hep

Typerä kysymys mutta purin ja kasasin solex cisac kaasarin ja en muista millään että kumpi kaasarin suutin  tulee kumpaan niille varattuun paikkaan, toinen hiukka ohkasempi. Jälkikäynnistyksen estosolenoidista katottuna kumpi tulee kummalle puolen?

Kiitti vastauksista!

Edit: auto käy ja kukkuu mut voiko käydä esim. liian laihalla tms?
« Viimeksi muokattu: 13.03.2012, 22:28:48 kirjoittanut Joikale »

Poissa Volvo 24T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1242 : 14.03.2012, 11:56:40 »
Mahtaako muilla pyöriä s60/v70 2.4t flekti lämpimällä konella vähän väliä taukoa on aina 10 sek ja taas hurisee?
Joskus kylmälläkin koneella, onko joki anturi rikki?
Lämmöt on kuitenkin normaalit koko ajan eikä heittele.

Sit toinen. Mahtaisko tuomosta Simsonin 3" loppu vaimentajaa saada vakio putkeen kiinni?
Muuttuuko äänet paljoa?

Jos vaihdan putken downpipestä eteenpäin 3" Simsoni tehdas putkeksi, pitääkö ohjelmoida vakio kone uusiksi ja entä mitä katsurit tästä tykkää?
Volvo V70 2.4T -03 ex. Volvo S40 1.8 -97
ex. Nissan Pick-Up Rokkimonsteri 2.5TD -88
ex. Mercedes-Benz C 200 -01
ex. Jeep Grand Cherokee 3.1TD -01

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1243 : 14.03.2012, 12:24:02 »
Kauas noilla automaattiöljyillä oikkee kehtaa ajella, kirkkaathannuo on, eikä mitään oireita näy, mutta mikäs se vaihtoväli on? Kauan itse olette ajaneet samoilla lootaöljyillä? (aw 71)

Riippuu täysin kengän painosta ja keleistä. Jos käytössä on avosandaalitm, kuten allekirjoittaneella, niin 10tKm välein täysi huuhteluvaihto (n. 12L) kesällä ja talvella 20tKm välein.

Jos ajelee pikkuvarpaalla eikä vetele kärrejä tai anna sandaalia, niin kaipa hätätilassa opiskelija-budjetilla Pomon ohjetta voi noudattaa (40tKm ja se mitä öljypohjasta tulee). Mutta tätä ennen on mielestäni syytä tehdä huuhteluvaihto vähintään kerran.

Itse tekisin näin: Täysi huuhteluvaihto ja sen jälkeen jokaisessa moottoriöljyn vaihdossa vaihtaen se, mitä propusta tulee.

Kaikenkaikkiaan sopivat ölpät eivät maksa paljon pantteriakaan (alle 100,-) täyteen huuhteluvaihtoon. Joten öljyissä ja niiden vaihdossa säästäminen tulee aikanaan kalliiksi....

Joskus 2000 luvulla väitettiin, että bimmerin laatikon öljyjä ei tarvitse vaihtaa ollenkaan...    :idiot2:  :2funny:
No, niistä jutuista voi lukea bimmeri-palstoilta...   :2funny:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa tsei tsei

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1244 : 14.03.2012, 21:23:59 »
nyt on tuota tyhjäkäyntiä selvilelty ja samaa tekee tuolla uudella tk-moottorilla lämpimänä eli kiekat seilaa 1500-2000rpm välillä mutta kun ottaa sen tk moottorille menevän letkun irti ja lyö tukkoon (letku ennen kaasuläppää siis) niin kierrokset tasan 900rpm ja käy nätisti ja tasaisesti.. mutta kun lyö paikoilleen niin nakkaa samantien 1500rpm tyhjäkäynnin ja seilaus alkaa? eli mistä se siis repii ilman sille tyhjäkäynnin seokselle kun se letku on tukossa? eikös se tk-moottori/lisäilma luisti aja sen viran? Tai aiheuttaako isompaa vahinkoa koneelle jos on käytössä tuo letku tukossa
« Viimeksi muokattu: 14.03.2012, 22:09:34 kirjoittanut tsei tsei »

 

Autoracing  KL-varaosat