Elekma  Autoracing

940 2.3 LPT

  • 24 Vastauksia
  • 11024 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 2.3 LPT
« Vastaus #15 : 07.07.2013, 15:41:56 »
Itse en tuota ahtimen omaa hukkista käyttäisi alle 2bar paineilla.

Mitä nyt esim. S_kaulaotteen tekemisiä lueskellut niin kunnon hukkis on kaiken A ja O.

Tuntu nimittäin hänellä(kin) kansipahvit lentelevän hevonvittuun, kun paineet karkaili lähemmäs kolmea kiloa, vaikka oli ihan kunnon portti ymmärtääkseni vähän kehnosti toteutettuna.


Toivottavasti tästä oli jotain apua, ettei kaikkea tarvitse kantapään kautta oppia.  :)

Katsotaan katsotaan, täytyy ulkonen tehdä jos tuo ei nyt toimi... Ei ole tarkoitus pahveja rikkoa, näkeehän sen heti jos ahdot ei pysy alhaalla. :)

Näkee sitten miten toimii, jos toimii. Ajattelin vaan jos porttauksilla toimii mitsun koneissa ja hondan koneissa. Ja jossain chryslerin 2.2 8v turboissa... Niin luulis että volvonkin sais toimimaan. Mutta olen utelias kokeilemaan.  8)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 2.3 LPT
« Vastaus #16 : 07.07.2013, 18:25:25 »
Noni, yritän ittelleni todistella tässä lisää:

Pakopesään saa noin 38-39mm putken kiinni ulkoselle hukkikselle. (nämä viritykset todistetusti toimivat)


Kun taas portattuna ja läppä vaihdettuna 34mm (mitta vähän heittää kuvassa) uskoisin toimivan ihan hyvin? Saa nähdä  :-\   :idiot2:


Kuvassa näkee vakio portin reijän, on portattu varmaan 3mm isommaksi, se on PIENI. Ihmekkään jos sillä saa alle 1.5bar...  :D
kunnon hukkis on kaiken A ja O.

Vielä ku löytäis sen halvan ja hyvän kiinalaisen. Vissiin aika paljon vikaa noissa isoissa 50mm. Tuskin noi pienemmätkään mitään täydellisiä...?
Kuitenkaan kiinnosta mitään tialia ostaa kun maksaa enemmän kun ahdin  :D

Mutta joo, jos tästä sais keskustelua aikaseksi. Tarkotuksena siis jotkut 1.0-1.2bar saada aluksi. Tai sinne nurkille edes! :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 2.3 LPT
« Vastaus #17 : 08.07.2013, 21:53:14 »
muoviämpäri. Muuten meni hyvin (vaihdoin hukkiksen läpän) mutta viimeistelyssä snurra karkas ja nyt on järjetön venähtäny reikä hukkiksella.

190e uus pakopesä ja siihen hukkis ebayst... No eipä päässy koittaa sisäistä  :-[

muoviämpäri ku kyrsii.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Iiaipii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 2.3 LPT
« Vastaus #18 : 09.07.2013, 14:29:49 »
Mutta eikös se normi valurautaa ole? Kunnon esilämmitykset vaan uunissa ja puikolla tavaraa perään, ja uudestaan snurraamaan? Saispaha kuntoon senkin?  ::)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 2.3 LPT
« Vastaus #19 : 09.07.2013, 21:01:38 »
Mutta eikös se normi valurautaa ole? Kunnon esilämmitykset vaan uunissa ja puikolla tavaraa perään, ja uudestaan snurraamaan? Saispaha kuntoon senkin?  ::)

Tässä olin yhteyksissä KKD:hen (sata peukkua sinne) ja omaan kaveriin kuka tekee välillä työkseen hitsihommia...
Kuulemma käytettyä pakopesää on paska hitsata (dieselin käytetty voi toimia). Hiiltyy tjsp ettei toimiva sauma pitkän päälle.
Tuttuni sano että tehny muistaakseni 2 uuteen pesään ja 1 käytettyyn ja hyvin toiminut. Tosin tuo käytetty tainnu päästä autoon asti, vai myikö auton pois ettei ollut pitkäaikaista testiä sillä. (huono muistinen kyllä!  :D)

Ideana nyt: 60mm kkd kopio hukkis ja 12 portiton pesä. Ja niiden naittaminen yhteen TIGillä. Kuulemma parempi kuin puikko.

Tulipahan ainaki kulutettua duunin snurraa tässäkin tapauksessa.  :D

Ehkä järkevin näin, ketuttais koneistella tota pakopesää ja sit huomaa ettei se virtaakkaan tarpeeksi, sisäisellä hukkiksella.

Vaihtoehdot:

1. uuteen pakopesään hukkis = n. 350e + työ
2. uusi (tehty)pakosarja, hukkis, ja vanhan pakopesän hitsaus umpeen = n. 430e
3. laittaa vakio ahdin takaisin
EDIT: 4. pakosarja, hukkis ja uus pakopesä = n.620e

Alko himottaa toi pakosarja niin sais jaetun pesänkin toimimaan...  ;)
« Viimeksi muokattu: 09.07.2013, 21:14:05 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mirok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 2.3 LPT
« Vastaus #20 : 09.07.2013, 21:15:13 »
Ite hitsannu vaikka mitä valukäikäleitä toisiinsa ilman lämmittamistä mikillä ja ei ole ollut mitään ongelmia kestossa.  :o
Muutaku hitsaat sen vakio portin reijän umpeen ja pesään reikä ja siihe ulkone portti.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 2.3 LPT
« Vastaus #21 : 09.07.2013, 21:30:02 »
Ite hitsannu vaikka mitä valukäikäleitä toisiinsa ilman lämmittamistä mikillä ja ei ole ollut mitään ongelmia kestossa.  :o
Muutaku hitsaat sen vakio portin reijän umpeen ja pesään reikä ja siihe ulkone portti.

Joo. Pakko varmaan koittaa vakioon hitsuutella. Kestää mitä kestää. Tarttis vaan alustan puslat ja bilsteinit hommata. Painaa tuo putkiremppakin päälle (2kk päästä talli tyhjäksi) niin ois "kiire" saada pyörilleen!
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 2.3 LPT
« Vastaus #22 : 29.07.2013, 17:36:15 »
Aika paljon menny suuunnitelmia uusiks:

60mm hukkis
KKD pakosarja
#12 jaettu pakopesä / suunnilleen tonnin paukku pakopuolen osat
Bilsteinit B6 eteen ja B8 taakse / n.450e saksasta
Uretaanipuslat taakse / n. 280e enkuista (samat puslat jotain +400e suomesta?)

Kaikki on tilailtu ja postiluukkua vahdataan 24/7.

Noh. Kai sitä vois rahansa huonomminkin pistää... (taas persauki...)  ::)

Kohta saa purkaa nissanista tekniikan ja sovitella T5:sta... Kadulle, laillisesti.  ;)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 2.3 LPT
« Vastaus #23 : 20.08.2013, 18:04:01 »
Noniin, asiassa päästy eteenpäin

Puslat ja takaiskarit asennettu:


Vanteita sommiteltu, kohta sais tiputtaa pyörilleen.  ;)


Pakosarja KKD:ltä pitäis tulla tällä viikolla :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 2.3 LPT
« Vastaus #24 : 31.08.2013, 21:28:18 »
KKD sarja saapui... Lähti takaisin.

Holsetti "tämän takia" myyty. Samoin hukkis.
Tilasin td05-16g mitsun...

Auto kiitti tästä ja läväytti lämppärinkennon palasiks (talvella vaihdoin hanan uuteen orkkikseen ja tarkistelin että kenno ehjä?!).
Skandixilta lähti kenno tänneppäin. (180e vs volvolta n.600e). Tässä kun ei ilmastointia eikä alipainesysteemiä niin vissiin siitä se lisä?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Ateho  Elekma