Autoracing  KL-varaosat

940 Turbo & 960 3.0

  • 100 Vastauksia
  • 41271 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo -Back to Basic-
« Vastaus #45 : 09.05.2012, 22:08:51 »
Mää vähän jumppasin tänään elikkäs tästä lähdettiin



Ja tähän päädyttiin



Eli vaihtui pakosarja, ahti ja pakoputkisto originnelli osiin. Äkkiä se jo käy kun muutaman kerran joutunu purkamaan noi systeemit syystä jos toisesta :D Vielä tarttis leimalle vaihtaa suuttimet, cooleri, takajouset(irtoo kupeista nostaessa) ja kuskin umpio kun nykysestä korkeudensäätö sökö. Jostain tarttis hankkia gummit vielä katsastukseen. Jos jollakin olis halvalla 4kpl 185/65-15(tai vähän sinne päin) kesäkummit nurkissa tässä rauman lähellä niin laittaa vaan yyvee jos haluaa luopua :)
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2286
Vs: 940 Turbo -Back to Basic-
« Vastaus #46 : 10.05.2012, 06:59:56 »
Ei kai tuo takajousien kupista nouseminen mitään haittaa. Millä ne jäykällä akselilla varustettua autoa konttorilla nostaa takapäästä muualta kuin akselista? Mulla ei kyllä nostettu itse asiassa takapäästä ollenkaan. ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa -late

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: 940 Turbo -Back to Basic-
« Vastaus #47 : 10.05.2012, 07:38:13 »
Ei huomanneet liiian lyhyitä jousia täälläkään. Yks huoli siis vähemmän :)

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo -Back to Basic-
« Vastaus #48 : 10.05.2012, 09:13:54 »
Aivan  :facepalm: Taaskaan ajatellu loppuun asti :D
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo -Back to Basic-
« Vastaus #49 : 14.05.2012, 20:25:29 »
Nyt olis auto siinä kunnossa et kesämallin kumit käydä vielä heittämässä vanteille ja sitten voisikin ajella jo konttorille päin kokeilemaan josko sieltä leima irtoisi. Tänään vaihdoin konepellin vielä vähän suorempaan mallia mattamusta. Autossahan on maalipinta muutenkin tosi surkea. Naarmuja siellä täällä. Ajattelin että kokeilis kiillotuskoneella jos sitä saisi vähän elvytettyä. Jos auto mulle vielä pitemmäksi aikaa jää niin tarvii se yli maalata jossakin vaiheessa jollakin mukavalla värillä, toi harmaa on aika ankea. Ruutumaskin heitin myös paikalleen mut taidan laittaa vanhan takasin.



Huomenna jollei töissä mene myöhään käyn konttuurilla näyttämässä :)
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo -Back to Basic-
« Vastaus #50 : 06.09.2012, 23:01:19 »
Joo vähän pakkaa venymään nää mun tekemiset välillä  :facepalm: Juu eli tänään kävin jo jopa leimaamassa volvon. Pientä kiusailua iltasella harrastettu kylillä ja onhan toi ihan onneton ton mandariinimitsun kanssa, eli palataanpa taas vähän pirteämmälle asteelle loppu viikon aikana. Viime kesästä jäi sellanen huono ominaisuus mieleen, että yläkierroksilla meno puutuu olemattomaksi ja tähän suurin syy taitaapi olla tuo T-nokka. Mikäs volvon nokkakeppi olis parhain jos halutaan ylös vetoa sinne rajottimelle asti? k/a/vx3? Tota K-nokkaa muistelisin jonku suositelleen joskus.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 940 Turbo -Back to Basic-
« Vastaus #51 : 06.09.2012, 23:19:56 »
Joo vähän pakkaa venymään nää mun tekemiset välillä  :facepalm: Juu eli tänään kävin jo jopa leimaamassa volvon. Pientä kiusailua iltasella harrastettu kylillä ja onhan toi ihan onneton ton mandariinimitsun kanssa, eli palataanpa taas vähän pirteämmälle asteelle loppu viikon aikana. Viime kesästä jäi sellanen huono ominaisuus mieleen, että yläkierroksilla meno puutuu olemattomaksi ja tähän suurin syy taitaapi olla tuo T-nokka. Mikäs volvon nokkakeppi olis parhain jos halutaan ylös vetoa sinne rajottimelle asti? k/a/vx3? Tota K-nokkaa muistelisin jonku suositelleen joskus.
T-nokka tällähetkellä itselläkin tuossa varamotissa paikallaan ja itseasiassa isoilla ahdoilla ja re85lla ajettuna ei oo niin puutunu ylhäältä. Ainoat muutokset polttoainepuolella 750ml suuttimet ja bensapumppu. Eikös K-nokassa ollu jo aika hyvä nosto jotain reilu 11mm? Ainakin siitä ylöspäin veikkaisin, että kannattaa jäykempiä venttiilijousia laittaa.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa mirok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Turbo -Back to Basic-
« Vastaus #52 : 07.09.2012, 20:03:11 »
Itsellä ft koneessa kiinni k-nokka ja voin suositella. mukavasti potkii rajottimelle asti ja lähtee vetämään melkein samoilla kierroksilla kun a-nokalla.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Turbo -Back to Basic-
« Vastaus #53 : 07.09.2012, 20:30:08 »
t:llä vääntöhuippu 3500 rpm  siitä rupee laskemaan, paitti jos ahdot vaan hiipii ylöspäin liian pienen hukkaportin takia niinkuin omassa  :buck2:
ja automaattiin yhdistettynä ihan unelma nokka  :idiot2:

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo -Back to Basic-
« Vastaus #54 : 11.09.2012, 22:35:28 »
Mää tos vähä virittelin. http://youtu.be/hhPhzeFPaSM laitan täs joku päivä vähä juttua enemmän ku saan laitteet kunnolla toimimaan. Kiihdytyksessä pientä nykimistä havaittavissa ja vaikuttais että yks tulpanjohto päästää vähän läpi. Huomenna jatkuu ihmettely. Niin juu ja videossa ahdot vasta noin 1barin luokkaa.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 940 Turbo -Back to Basic-
« Vastaus #55 : 04.10.2012, 05:09:58 »
Ei huomanneet liiian lyhyitä jousia täälläkään. Yks huoli siis vähemmän :)

tyst nu! :-X
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo Jotain ihme räpeltämistä.
« Vastaus #56 : 16.10.2012, 22:40:55 »
Muutama sata kilsa nyt ajellut tän kanssa, mutta ei toi lh vaan oikein tahdo olla näissä maalmoissa :/ 3" immulla menee liian laihalle ja vakio immulla pystyy ajelemaan vaivalloisesti pienellä b-paineella ilman että menee ihan järjettömän rikkaalle. Pienessä mielessäni oon nyt miettinyt sellasta vaihtoehtoa kun hyllystä löytyis toi ms1 v2.2 vr-muunninpiirillä sun muilla heebeleillä jotta oiskoha mitään järkeä alkaa sovittamaan sitä tähän, vai laittaakko mielummin joku uudenpi versio? Onkohan ihan mahdoton homma lh-johtosarjaa käyttäen laittaa mega pelittämään? Löytyyköhän netin syövereistä jotain vinkkiä tohon hommaan? Pitänee vähän googletella. Foorumilta varmaan löytyy henkilöitä jotka kyseisen homman tehneet?
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1521
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 940 Turbo Jotain ihme räpeltämistä.
« Vastaus #57 : 17.10.2012, 17:14:52 »
Tuo mega versio on aivan riittävä ja allekirjoittaneellakin samanmoinen ja vakio lh 2.4 johtosarja johon tehty pieniä muutoksia käytössä.



Eli mega on johdotettu vakio ruisku ja syttyboksin kautta vakio johtosarjaan (Tyhjät boksit joissa pelkkä liitin.)

Ei muuta kuin sähkökaavio käteen niin näkee mikä johto pitää liittää mihinkin nastaan.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo Jotain ihme räpeltämistä.
« Vastaus #58 : 17.10.2012, 18:57:22 »
Noniin jotenkin näin mä asian ajattelinkin :) Kiitos selvennyksestä  -H-
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo Jotain ihme räpeltämistä.
« Vastaus #59 : 28.01.2013, 18:04:01 »
Heitinpä tähän talvipyörät alle ja otin ajoon siinä mielessä että pääsee jääradalle ajelemaan. Vaan eipä se kauaa ehjänä pysynyt. Nyt käy tyhjäkäynnillä rikkaalla AFR 10-9 ja ahdoille kun menee alkaa pätkimäänja meno loppuu siihen. Ensin ajattelin että vika johtuu vuotavasta downpipesta kun v-panta oli hajonnut, vuosi siis ennen lambdaa. Vaihdoin uuden pannan ja vuoto korjaantui. Tällä vaan ei ollut vaikutusta käyntivikaan. Vikakoodeja en oo saanu vielä katottua mutta pitää ottaa purkuautosta diagnostiikkayksikkö irti ja viritellä se obd-pistokkeeseen ja katsoa minkä/mitä koodeja antaa.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

 

RallyBaron  Samppasport