Itseasiassa, ei dieselissä ole vääntöä yhtään sen enempää kuin bensakoneessakaan, pikemminkin päinvastoin, se kapempi kierrosalue vaan sattuu paljon paremmin niille normaalisti käytetyille kierrosnopeuksille.
Hybrideissähän on nykyään tuo vääntöpuolikin tuotettu sähkömoottorilla.
Mun haaveissa on edelleen sähköauto 100-150km rangella ja pieni REX generaattori. Kaikki normiajot menisi sähköllä, mutta silloin kun pitää päästä pidemmälle, sinne pääsee ilman että täytyy vääntää pikalatausasemien kanssa.
Yhtään dieseliä en ole omistanut, mutta seuraavaksi autoksi sellaista kyllä meinasin.
Sama, mutta mun asuntovaunu painaa vain 1600kg. Tosin, tehdäänkö kotimaan matkailusta mahdotonta polttoainekuluja nostamalla?
Loppujenlopuksi sen asuntovaunun vetämiseen / ylipäätään kotimaan matkaluun käytetty polttoainemäärä on niin pieni ettei se oikeastaan muuta niitä matkailukuluja merkittävästi mihinkään suuntaan. Se päivittäinen arkiajo muodostaa kuitenkin leijonan osan niistä kuluista.