Autodiagnoosi  Carcom Oy

Hannnu:n 940 Classic.

  • 0 Vastauksia
  • 1233 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hannnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
Hannnu:n 940 Classic.
« : 15.08.2016, 16:51:56 »
Vanha 940 vaihtoi omistajaa viimevuoden syksyllä, kun oli tuttavalta tiedossa suht edullinen kansivikainen manuaali classicci tiedossa. Oman sain myytyä, jonka jälkeen piti sitä lähteä hakemaan. Mutta tuttavan vaimoke rupesi hankaamaan vastaan, joten homma meni puihin. Oltiin vuosi ilman volvoa, ja taas pariviikkoa sitten kuume nousi siihen pisteeseen, että muulla se ei enään lähtenyt kuin sillä itsellään.

Tässä edellisestä 94` vuoden B230FT moottorilla varustetusta 455tkm ajetusta vanhuksesta kuva.


Joten siis uuden hakuun, auto tuli haettua Härmän suunnalta.
Matkaa kertyi mukavat 655km päivässä, audin kuluttaessa koko matkan aikana 9,4L/100km  ;D


Volvo on siis 1998 vuoden classic, moottorina B230FT ja vaihteistona AW-71L. Matkamittarissa mukavat 379tkm.
Moottori käy todella hiljaa, ei ylimääräisiä naputuksia tms. kampiakselin etustefa valskaa, ja se onkin vaihtolistalla heti jakopään kanssa!
Maalipinta OK, pientä naarmua tosin aika reippaasti. Toivottavasti saa edes osan häivytettyä koneellisella kiillotuksella.
Ei ruostetta muutakuin alustan osissa.

Varusteina:
-Puolinahka penkit.
-Sähkölasit
-Autom. ilmastointi (vaatii täytön?)
-Vetokoukku
-Vakkari
-Autom valot
-Penkinlämmittimet
-Snowcap
yms.

Piti ajella tällä talvi, ja kesällä ruveta laittelemaan mieleiseksi, mutta taitaakin tapahtua jo talvella. Koko kalusto menee seisontaan talveksi, sekä Audi että Volvo..
Yön pikkutunteita tuli logiteltua syrjäteillä audin ilmamassamittari lukemia ja ahtoja koneelle, sheriffin tutkaan tarttui moinen lukema, että seuraavan kerran ajellaan varmaan keväällä... ja ennenkö syytetään hulttioksi, ainoan kenet vaaransin olin minä itse. Halvemmalla olisi päässyt varmasti dynossa kun näin jälkikäteen miettii  :(
« Viimeksi muokattu: 15.08.2016, 16:54:34 kirjoittanut Hannnu »
98" 945 Classic B230FT + AW-71L
96" Lada 21044 1700i
01" Audi A6 Allroad V6 TDI 6spd http://hlehto.kuvat.fi/kuvat/A6+Allroad/

 

KL-varaosat  Race.fi