Elekma  Autoracing

KRT Garage: TDi ($)Express

  • 2 Vastauksia
  • 398 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
KRT Garage: TDi ($)Express
« : 15.01.2024, 00:03:32 »
En löytänyt enää haulla onko tästä horistu täällä.

Perustiedot:
Volvo 145 Express 1971

>>>>Tdi+zf 6speed manuel

Tämähän rojektintynkä alkoi herran vuonna olikohan noin 2014, olisin silloin halunut aloittaa projektin Kulmamiehen jo tekniikkaswappaamasta yksilöstä, mutta Kulmamies oli Julmamies, ja kertoi ettei se ole seuraavalla omistajalla myytävänä.

Nooh, haettiin sitten Liedosta aihio, peltityöt käytännössä tehty yksilö, mikä liikkui omin voimin b20+m40 paketilla, mutta kopassa ei oikein muuta ollut kiinni kuin tyhjät luukut ja valot.
 
 Punainen tema pinnassa tämä sitten toistaiseksi viimeisen kerran liikkui peruuttamalla talliin silloin. Sen jälkeen ehti projektin eri vaiheissa muuttamaankin pariin kertaan, aktiivisinta edistys taisi olla 14-15 talvena tallilla numero 1, kunnes meni jalka pakettiin, niin tuli 2kk tauko oikeen mihinkään tekemiseen. Tdi-tekniikka on käynyt konehuoneessa tässä vuosien varrella kymmeniä kertoja.

   Seuraavan vuoden aikana, autoon tehtiin mm. Sivuputken kiinnikkeet ja satoja tunteja pohjatöitä, joita ei edes mistään huomaa kun vieläkin perunapeltoa, (sovittiin jo maalariopiskelijan kanssa että saa tehä uusiks kyljet kun tarvii näyttöjä). Sovitettiin kone ja loota paikoilleen, mutta ilman öljypohjaa, öljypohjasta tulikin sellainen via dolorosa, että lopulta 2023 siirrettiin tulipeltiä, mutta siittä lisää myöhemmässä vaiheessa.

  Sitten tuli reissuhommat ja taas tallimuutto 11/16, omaan talliin, talven Express olikin montulla ja hinkkailin aina välillä kun ehtis, mutta 3/17 kun alkoi yrityshommat reissuhommien päälle, niin Volvo sai siirtyä peltihalliin, jossa se oikeastaan oli hyvin rauhassa keräämässä ruostetta kiinarosteriseen sivuputkeen
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: KRT Garage: TDi ($)Express
« Vastaus #1 : 15.01.2024, 00:05:00 »
Kesällä 2023 sitten havahduin että dieselöinnin siirtymäaika kolkuttelee ovella, kori sinneppäin sileäksi ja väri päälle alkusyksystä.

  Kiireitä ja yllättäviä töitä, siirsivät edellä mainitut asiat projektia lähemmäs deadlineä, kunnes joulukuussa hirveä puristus että saatiin sitten lopulta se tulipelti siirrettyä 10cm taaemmas keskeltä, sekä tekniikka käyntikuntoisena paikalleen.

Auto saatiin kuin saatiinkin muutoskatsatettua 2.5tdi moottorille, vuoden viimeisenä arkipäivänä.

 Laakereille ei voi jäädä makaamaan, tekniikka on kyllä käyvä, ja otteessa, mutta kaikenlaista muuta tarpeellista uupuu, ja tuo konekkin pitää vielä saada kunnolla toimivaksi, sekä voima siirtymään asfalttiin, kaiken sisusta ja muutos ja kasaus työnlisäksi.

  Lisäksi voi olla että tilaa täytyy tehdä lisää vielä konehuoneeseen kaikelle komponenteille. Auto tullaan uudelleen muutoskatsastamaan ennen käyttööottoa mm. Isommalle ahtimelle, sekä muille mielessä oleville muutoksille.

Tässä olkoon alkusepustukset ja vähän muuta näin 10v myöhässä.
Tarkempaa selostusta tulossa, vanhoja projektikuvia löytyy muutama fb.com/krt145
Loppukiristä löytyy videoklippejä Tiktok / Normaalkatastrof
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: KRT Garage: TDi ($)Express
« Vastaus #2 : 15.01.2024, 00:13:49 »
Vanhetessa tässä on vaan alkanu miettiä, onko tässä mitään veetun järkeä väsätä tollasta pataa sinne mistä ei kukaan oikeesti tunnu enää muistavan mitään, ja aftermarkettipalikkaa on huonosti saatavilla. Harmi kun tditä oli niin vähän aikaa Volvosss että on vähän väliinputoaja deekun ja deefemman välissä.

Jos olis fyrkkaa, niin vois olla että mielummin änkis nyt sinne D5sen, mutta tuon tdin kanssa on jo tehty niin paljon töitä että sekin tuntuu vähän hölmöltä ja kalliit laatikot ja kytkimet teetetty..
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy