Veneellä ajeltu lähes ongelmitta koko kesä, nyt syksyllä viimeinen pitkä matka päättyi satamaan tultaessa pieneen koneen empimiseen, ja 10m ennen laituria sammui.... tosin tankkikin oli melkein kuiva. Seuraavan kerran kun piti startata, ei bensapumppu enää käynyt, hapettumaa 4kk vanhassa sulakepesässä.
Laturin vaihdoin uuteen 105a malliseen, kun 50a orkkislaturi vuodelta 1986 ei enää jaksanut potkia 13v enempää, tosin sekin riitti hyvin ajovirtaan ja akkujen ylläpitoon. Mikäköhän tossa vois olla vikana, latausrele ehkä, sehän on näissä merikone valeo latureissa rakennettu roiskevesi ja kipinätiiviiksi paketiksi, ja valettu umpeen hiilisillan taakse... hiilet on OK ja käämityksen uusin viimevuonna.
Polttoainetalous, mikä tärkeintä tässä, on pysynyt 1l/mpk nurkilla, eli euro mailille. Halvalla kulkee, on kaikki kaverit sanoneet tämänkokoiseksi veneeksi.
Ens kesäksi voi olla että koneeksi tulee b200f joko ahtimella tai ilman, koska AQ171 joutuu luultavasti Finncraft 22HT veneeseen. Finncraft vaatii vähintään 150hv, ja mielellään 200hv, tai maksimissaan 350-400hv, haaste johon ahdettu aq171 voi hyvin vastata.
Polttoaineeksi kummallekkin tarjotaan tietenkin viinaa, B200f yritän ajaa orkkis LU jetronicilla ja renix sytkällä 300 sarjasta, ja 2,5bar bensapainesäädin vaihdetaan 3bar säätimeen, tai ehkä B234F polttoainekisko paikalleen, jos vaan heittämällä sopii 8v imusarjaan jossa valmiina 3bar säädin.