Autodiagnoosi  Carcom Oy

Voi poistaa!!

  • 44 Vastauksia
  • 16191 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maraa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Voi poistaa!!
« : 08.08.2012, 20:46:10 »
Hejsan alla mina turbobrick vänner! :DDD

Moro! Tota tollanen Volvo V70 Mk1 Tdi löytyy multa, tullu noita poppijuttuja säädettyy aika paljon jne, ja nytten sitten alkais toi tehon laittaminen :)

Suunnitelmissa olis 3" rosteri putki, lastu, suuttimet, nokka ja EVRY-moodi jos tällanen talitintti ymmärtää miten se toimii :D Ulkonäköä tulen vielä vahtelemaan , että tulee mustat ajovalon linssit ja vilkkulinssit mustaksi, merkitön grilli ja luultavasti maalaan konepellin mattamustaksi :) Yritän olla niin aktiivinen tässä projektissa vaan ku pystyn :D Ja kysyä saa niin paljon kuin laki sallii :)



« Viimeksi muokattu: 18.08.2013, 15:54:11 kirjoittanut Maraa »

V70 2.4D

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #1 : 08.08.2012, 20:52:17 »
Hejsan och välkommen! (siihen suunnilleen loppui mun sujuva ruotsinkielen taito, mutta yritin ainakin! ) :)

Sen verran kommentoin heti, että samaan autoon ei "lastua" (=ECU:n uudelleenohjelmointia) ja EVRY-modia kannata laittaa. Mieluiten kunnollinen uudelleenohjelmointi siis. Ja jos noita edullisia viritysbokseja ajattelit, ne tekevät saman kuin EVRY mutta ovat valmiiksi paketoituja ja johdotettuja.

Eli yritän sanoa, että laita joko EVRY tai lastuta mutta älä tee molempia, ei ole hyötyä ja voi olla haittaa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #2 : 08.08.2012, 20:53:50 »
Tervetuloa diesel jengiin.   :hello:
Mä oon keskittyny vasta tuohon ulkokuoreen. Seurailempas mitä saat aikaan.   :)

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #3 : 08.08.2012, 21:14:25 »
Tervetuloa miunkin puolesta :) Mikä tuo soitin on, mukavan laaja egu ainakin... Vissiin pakuks rekisteröity?

Poissa Maraa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #4 : 08.08.2012, 22:12:32 »
AJJAA? :O Kumpi olisi sitten parempi? chippi vai EVRY?

Toi on alpinen touch 1-din soitin? en muista tarkkaa versiota mutta voin tarkistaa...

JA KYLLÄ! se on pakettiauto! :)

V70 2.4D

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #5 : 08.08.2012, 22:13:38 »
AJJAA? :O Kumpi olisi sitten parempi? chippi vai EVRY?
Uudelleenohjelmointi. Toki jos pelkkää savua ja raskaan tyhjäkäynnin haluat niin EVRY.  ;)
Jäitä housuun!

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #6 : 08.08.2012, 22:19:55 »
Uudelleenohjelmointi. Toki jos pelkkää savua ja raskaan tyhjäkäynnin haluat niin EVRY.  ;)

Juuri näin. Täsmennetään tosiaan näitä käsitteitä, että näihin autoihin ei enää laiteta lastua perinteiseen malliin kolvailemalla tai muuten piiriä vaihtamalla vaan tosiaan uudelleenohjelmoidaan ECU kuten uudemmissakin.  Käytännössä kuitenkin puhutaan "lastutuksesta" vaikka oikea termi olisi uudelleenohjelmointi tai moottorin optimointi.

Elkin puheista huolimatta kyllä sillä EVRYllä vähän voimaakin saa ja hinta-laatusuhdehan siinä on mainio. Mutta EVRY silti on sellainen köyhän miehen viritys, johon liittyy myös mahdollisia ongelmia.

Moottorin optimointia / uudelleenohjelmointia saat esim. foorumin/yhdistyksen yhteistyökumppaneilta. Debil, Sercap, Moonlight Motorsport, Motorbit, Nurmon Autopiste, optimoiautosi.fi. Jos joku yhteistyökumppani unohtui joka näitä tekee, korjatkaa ihmeessä mun tiedot! :)

Edit: omat höpöhöpö-juttuni yliviivattu, näihin siis uudelleenohjelmointi tehdään perinteisesti lastulla.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2012, 14:06:00 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Maraa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #7 : 09.08.2012, 00:52:34 »
Vissiin taitaa tuo Voimaa.com tehdä noita ohjelmonti muunnoksia, mutta olen kattonu findieseliltä noita ultima 2 suuttimia ja olisi vissiin ihan järkevä sijoitus?...

Mutta viikonloppuna tai tämän viikon aikana teen tuon putken ja laitan kuvia sitten :)

V70 2.4D

Poissa Maraa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #8 : 10.08.2012, 09:53:58 »
Tuli uus pumppu hankittua ku tossa vanhassa luultavastin syötön ajastin tai jokin muu paskana ku Ei halua oikein kylmänä halua lähteä käyntiin Mutta löysiun 300tk ajetun pumpun 200e :) onkos kellään kokemusta tollasen pumpun viriättämisestä? Hehkut korjattu niin Ei oo hehkut ainaakin Syu miksi Ei lähe kylmänä käyntiin, pumpussa luultavasti juuri tuo syötön ajastin paskana :)

Vielä pitäis sorvata Tollanen pakoputkenlaippaliitos niin että pääsee hitsaamaan tuon 3" putken katalysaattorista eteenpäin :) Putkihan Tulee loppumaan niin että se Tulee vasemman takarenkaan eteen, sillei vinoittain ulos :p laitan kyllä kuvia sitten, no worries :p

V70 2.4D

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #9 : 10.08.2012, 10:42:20 »
Kylmänä käyntiin lähdön ongelmat useimmiten liittyvät mekaaniseen ajoitukseen, nämä mokomat kun ovat aivan pirun tarkkoja siitä että pumppu on ajoitettu just eikä melkein kohdalleen. Suutinhuolto tai uudet suuuttimet (tai kärjet...) voisi olla myös paikallaan.

Tuon pumpun virittely ei vielä maltillisella viritysasteella liene mitenkään tarpeellista, vasta sitten kun alkaa olla reippaasti päivitetty ahdinta suurempaan ja muutenkin ollaan tehoa hakemassa. Nestepäätä ne näihinkin suurempaan vaihtavat sitten kun sellainen tilanne tulee. Mutta ei tuo vakiopumppu heti ensimmäisenä ole ahdistamassa, tietty riippuu millaisia tehoja olet hakemassa.

Joka tapauksessa lienee hyvä että on kaksi pumppua, toinen pajan pöydällä ja toinen autossa kiinni! :tykkää:
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #10 : 10.08.2012, 11:03:26 »

Vielä pitäis sorvata Tollanen pakoputkenlaippaliitos niin että pääsee hitsaamaan tuon 3" putken katalysaattorista eteenpäin :) Putkihan Tulee loppumaan niin että se Tulee vasemman takarenkaan eteen, sillei vinoittain ulos :p laitan kyllä kuvia sitten, no worries :p
Aijai, ei kai vain matkita mun kylkiulostuloa  :nohnoh
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Maraa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #11 : 11.08.2012, 17:46:21 »
Dodiin nytten tuli tuo putki tehtyä :) ei kyllä äänet paljon vaihtunu niin ajattelin että vissiin pitäis toi ensimmäinen äänenvaimennin tai katalysaattori tai mikä onkaan ottaa pois :D , mutta tuleekohan liian härskit äänet? tietääkö kukaan? :) ja häviikö paineet? :O

3" putki ja sitten ton kulman jälkeen toi neliskanttinen on 50x100 :) , ihan siisti mun mielestä :P

Terveiset  Makru:lle : en ole lukenut projektiasi niin en kyllä ole kopioinnut mitään ja mielestäni putkemme eivät ole yhtään samannäköisiä...  8)








OLKAA HYVÄ :)

V70 2.4D

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #12 : 11.08.2012, 17:56:19 »
Vitsillänihän mä  :P no sen verran samaa on että samasta kohtaa tulee ulos  :D
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Maraa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #13 : 11.08.2012, 18:23:27 »
HAHA, juu ymmärsin kyllä, mutta pakko oli antaa pikkaisen takaisin ;)

V70 2.4D

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: RantaRuottalaisen Nokikola/TurboBrick ( Volvo V70 ,Tdi )
« Vastaus #14 : 11.08.2012, 23:41:05 »
Jos otat katin pois niin tarviit ehdottomasti vaimentimen, nimim. testattu aikoinaan.
V40 T2 -17
Kuvat

 

Samppasport  Futurez