Elekma  Autoracing

240 B230FT

  • 625 Vastauksia
  • 229955 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #450 : 06.03.2020, 15:45:41 »
Osia haalittu lisää. D24tic m90 massalevy ja 940 pääsylinteri tuli Aeromotorsilta tänään.



Seuraavaksi olisi auton siirto kaverin tallille, jossa on nosturi. Liekkö enimmät nuoruuden rassailu innot karisseet jo pois, kun lattiatasolla työskentely ei enää innosta vaikka tallikin on lämmin? :D

Pari viikkoa sitten vaihtelin 850 taka-akseliston puslia tallissa ja 240 majaili pariyötä naapurissa kylmässä hallissa. Akku on ihan surkea (vm 2009 67 Ah Exide) ja käyntiinlähtö oli aika laiskaa. Akku ja jarrunesteet menee vaihtoon ennen kesää :P



Parkkipoltin palanut  :nohnoh
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #451 : 03.04.2020, 20:20:41 »
Laatikko rumba alkoi viimeviikolla, nosturin "kaukaisesta" sijainnista johtuen hommia tullut tehtyä pekkasilla ja pienissä pätkissä.
Vielä jäi pikkuisen rutistettavaa jotta auto on jälleen ajo kunnossa.

Otin auton ajoon pari päivää ennen ja tippa linssissä rutistelin m47 vaihteita sisään (joka purettiin ehjänä irti)





Purku meni suhteelisen kivuttomasti, tästä ei tullut kuvia otettua, tuppaa jäämään puhelimen räplääminen kun on mielekästä tekemistä ::) Vaihteiston tuki palkin muutossarja tuli Jktku:n kautta, kuten kytkinpolkimen muutossarjakin. Pääsylkästä löytyi random kuva.



Sre -763 ruuvattiin vauhtikseen



Keppitelineen toinen korva oli särkynyt vaihteistoa purkaessa, enkä huomannut sitä ostaessa. Myyjäkin oli niin fiksu ettei maininnut asiasta. Liekkö savolaisen vittumainen tinkaaminen hinnasta teki osansa? Tallilla ei ole tigiä saati sillä onnistuneesti hitsannutta, tein kulmaraudasta esteettisen telineen, jonka ruuvasin askin takakiinnitykseen. Yksi huono kuva mallailun ajalta



Loppuhan meni kuin Edd Chinalla konsanaan

Sinne sujahti


Lootasta jäi vielä öljyt täyttämättä, ja työsylinterin seekerirengas uupuu.

E: korjattu virheellinen nimimerkki muutospalojen takana JVEEM:stä Jktku:n
« Viimeksi muokattu: 11.04.2020, 07:50:03 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa VolvoMees25

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #452 : 05.04.2020, 12:33:15 »
Millä kardaanin etupätkällä laitoit?
Volvo 240 8v turbo projekti, Volvo 740 16v GLT.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #453 : 05.04.2020, 12:55:13 »
Millä kardaanin etupätkällä laitoit?

M47 koko pötkö. Tukilaakeria siirsin tarvittavan määrän
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #454 : 10.04.2020, 17:04:36 »
Ekat puoli sataa kilsaa päästelty uudella lootalla. Aamulla polkimen jouduin vielä ottamaan irti, sillä pääsylinterin käyttötanko oli huonossa kulmassa poljettaessa ja kytkin ei liikkunut täyttä aluetta. Käyttövipuun uusi reikä ylemmäs ja johan alkoi pelaamaan.



240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #455 : 17.04.2020, 17:20:26 »
Vaihdekeppi tuli siis hyödynnettyä M47 vaihteistosta parista syystä, ensinnäkin minulla ei ollut M90 omaa keppiä, ja toiseksi tykkään tuosta kromikeppisen nupista. Kaaviohan ei enää ollut sinnepäinkään, joten tilalle piti saada uutta. Ensin tuli mieleen lätkän, joka sisältää H-kaavion tekeminen jalopuusta, tai metallista koneistuttaminen. Ensin mainitun lopputuloksen hylkäsin miltei heti. Sitten mieleen tuli 3D tulostus. Nykyteknologia kun mahdollistaa tulostamisen jopa kotioloissa, lähdettiin tulostuspaikkaa etsimään. VRCF:n Off-topic osiosta apu löytyi ja tulostaja löytyi näppärästi, kiitos vaan tulostajan julki tuoneelle.

Muutaman viestin ja teknisten piirustusten jälkeen tuote oli tulostettavissa ja pian postitettuna perille. Fontti oli oltava alkuperäisen mukainen, pinnan kupera ja pakki oikealla paikallaan H-kaaviossa.

Tulostettu tuote näytti tältä



Pinnassa oli pientä rosoa, jotka hioin p400:sta p1200 asti. Täytin kaavion Pattexin no more nails- massalla.



Lopuksi pintaan muovi pohjuste ja akryylilakka.



Alkuperäinenhän siis näytti tältä :juhau:



Mokomasta lätkästä sain otettua useamman kuvan, kuin esim moottorin kasaamisesta, edistystä sekin ;D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #456 : 19.04.2020, 09:31:45 »
Tuntumaa uuteen kytkimeen ja laatikkoon haettu lähinnä kauppareissuilla kaupunki ajon osalta ja eilisellä bändi treeni pyörähdyksellä sai vähän matka-ajoakin alle. Matka treenikselle on mukavan mutkainen paikka paikoin, jollaisella tiellä tällä tuntuu olevan mieluisinta päristellä. 10V-kasipätkän jälkeen tällä uskaltaa jo lähteä ohikin jos moiselle on tarvetta.

Pikkusällin kanssa käytiin ihmettelemässä sulanutta järveä. Mieluinen kulkupeli tuntuu olevan.

Jokunen kuva tuli otettua, puhelimesta pimeni näyttö ja piti ottaa vanha peruna käyttöön :buck2:




Seuraavaksi olisikin voiteluaineiden vaihtoa moottoriin ja laatikkoon ja josko sitä sitten lisäisi sitä kuuluisaa boostia imusarjaan? Sen jälkeen käydään dynolla, jos ei muuten niin saa käyrän tulostettua tallin seinälle, oli se sitten 125hv tai 225hv  :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT+Td04hl-18t, 400cc, Sre -763, M90
« Vastaus #457 : 22.04.2020, 13:08:26 »
Ostinpa tämmöisen lärpäkkeen viimeinkin. S70 OEM, kiinnityksiä/kontin ja lipan rakoa saa modata huolella, mutta yleinen muoto mielyttää. Mielipiteitä? *W->


240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: 240 B230FT+Td04hl-18t, 400cc, Sre -763, M90
« Vastaus #458 : 22.04.2020, 13:21:51 »
Näppärän näköinen. Tuleeko hännät yhtään kontinluukusta yli? kuvasta ei ihan hahmotu
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT+Td04hl-18t, 400cc, Sre -763, M90
« Vastaus #459 : 22.04.2020, 13:26:55 »
Tulee vähän, n. 3cm. Mielessä tehdä vaahtomuovista/uretaanista muotti ja kuiduttaa rakoset ja pehmentää mainitsemaasi ylitystä. Jos kulman meinaa jättää kontin päälle, asennuksesta tulee tökerö, kun lippa jää kontin kanssa miltei samaan tasoon.

E: näkyiskö tästä

« Viimeksi muokattu: 22.04.2020, 13:28:56 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: 240 B230FT+Td04hl-18t, 400cc, Sre -763, M90
« Vastaus #460 : 22.04.2020, 16:10:21 »
Hyvä jotta tulee kontinluukun reunosta hiukan yli, ei näytä nysältä. Kivasti kaartuu takaapäin yli  O0
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B230FT+Td04hl-18t, 400cc, Sre -763, M90
« Vastaus #461 : 24.04.2020, 10:24:53 »
Mulla on samanmoinen  :D ja suunnitelmissa laittaa paikalleen, saa nähdä minä vuonna. kokeilin paikalleen ja tosiaan näytti että kiinnitystä saa muokata jonkun verran että istuu hyvin
Drop it, pop it and burn em!

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT+Td04hl-18t, 400cc, Sre -763, M90
« Vastaus #462 : 24.04.2020, 12:35:15 »
Mulla on samanmoinen  :D ja suunnitelmissa laittaa paikalleen, saa nähdä minä vuonna. kokeilin paikalleen ja tosiaan näytti että kiinnitystä saa muokata jonkun verran että istuu hyvin

No perkule ;D Reikiä ei tekis mieli tehä, vaikka kontti onki vaan tavallinen pappa malli.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT+Td04hl-18t, 400cc, Sre -763, M90
« Vastaus #463 : 27.04.2020, 13:18:41 »
Spoilerin asennus tapahtuu ilman ensimäistäkään ruuvin reikää autoon porattuna. 8) Väkästelin 20*20 rst kulmasta korjauspalat, jotka ruuvasin spoilerin pohjaan kiinni. Kaveriksi kuvan mukainen kiinnike samaisesta kulmalistasta ja kiinnikkeeksi m5 rst ruuvi.



Raot kontin ja spoikan välistä täytän pleksistä tehdyllä spacerilla ja loput lasikuitupakkelilla. Tulisikohan liian härski esitys jos lipan vetäisi mustaksi :idiot2:




E: kuva lisätty
« Viimeksi muokattu: 27.04.2020, 13:49:07 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT+Td04hl-18t, 400cc, Sre -763, M90
« Vastaus #464 : 30.04.2020, 16:57:34 »
 Pesua ja pari *W->





Ihan tuli mieluinen S*
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

 

Autoracing  KL-varaosat