Elekma  Autoracing

Volvo 965 AMB, -91, B280F (Leimattu vuodelle 2021)

  • 78 Vastauksia
  • 39163 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F (jäähdytin vaihtuu)
« Vastaus #45 : 01.01.2013, 21:29:11 »
Osia odotellessa tallia siivottu ja maalattu jäähdyttimien alla oleva tukirauta valmiiksi.
Osat kun saapuu niin pääsee kokoomaan.

Irroitettu kuskin penkki ja ihmetelty airbag vikaa ja kaivettu esiin boxien numerot mahdollisia varaosahankintoja varten.
Kyselen asiaa korjaamon puolella. Saa vastata jos tietää vastauksia.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=28370.0

Turvavyövalon johto meni penkin alta, voiko sen kytkeä hyppylangalla liittimestä oikkariin niin valo pysyy sammuksissa? onnistuuko noin helpolla? Ja kyllä pidän turvavyötä päällä aina kun auto liikkuu.
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Paikalla Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F (jäähdytin vaihtuu)
« Vastaus #46 : 01.01.2013, 21:45:16 »
Otat vaan sen turvavyön lukolle tulevan johdon irti liittimestä (penkin vasemmanpuoleisen kiskon etupään tietämillä lattiaverhoilun alla) niin valo ei herjaile enää.


965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F (jäähdytin vaihtuu)
« Vastaus #47 : 07.01.2013, 18:15:43 »
Urakka seisoo kun classicpartsilta ei kumityynyjä kuulu, no vasta viikko odotettu. Vissiin ihan normaalia mutta odottavan aika on pitkä.

Kyllä ton ajoneuvoveron kanssa taas huumori alkaa menemään. Taas nousee!!!
Lanssin kokonaismassa 2300kg.

Vanha vero 31.12.2012 asti: 217eur/ vuosi
Uusi vero  1.1.2013 alkaen: 268 eur/ vuosi

http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/ajoneuvovero/veron_rakenne_ja_maara#kayttovoimavero_HAjaPA2013

Hohhoijaa ja mitään et voi asialle tehdä....

No pitää alkaa ottamaan pois tieliikkennekäytöstä herkemmin kun se ei maksa kun sen 4eur kerta. Saas nähdä koska alkavat muuttamaan systeemiä, kun joku ottaa joka toinen viikko auton käyttöön ja joka toinen viikko pois käytöstä.

Vakuutuksenkin kun vielä säästää niin kannattaa ottaa lanssi pois käytöstä kun tietää että auto seisoo yli 7 päivää ajamatta....

Yritä siinä sitten pitää rekisteriotteet ajantasalla järjestysnumeroiden osalta.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2013, 18:18:02 kirjoittanut coolower »
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F (jäähdytin vaihtuu)
« Vastaus #48 : 10.01.2013, 10:43:12 »

Yritä siinä sitten pitää rekisteriotteet ajantasalla järjestysnumeroiden osalta.

Kuorma-autossa oli vanhalla dieselverolla kannattavuusraja 2vrk, ja vieläpä konttorilla poistettuna. Eli viikonlopuksi olisi kannattanut poistaa jos konttori olisi auennut vaan tarpeeksi aikaisin.

Jokatapauksessa aika herkästi se seisontaan on laitettu, jonka takia niitä rekisteriotteita on jo vähän hemmetisti. Kysymys onkin, miksi se viimeisin pitäisi olla mukana? Kunhan mukana olevassa otteessa on katsastus voimassa, niin ei ole pahemmin kannettu huolta siitä mikä ote se on. Eikä sitä otteen väärää järjestysnumeroakaan poliisi tiedä ellei jostain sitä tarkista, ja jos tarkistavat, niin siinähän samalla näkevät kaiken muunkin tarpeellisen.

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F (jäähdytin vaihtuu)
« Vastaus #49 : 11.01.2013, 20:54:19 »
Jäähdytin (Nissens) ja laatikon jäähy vaihdettu.

GCPltä tilatut kumityynyt kesti viikon tulla.

Romuttamolta haettu hyväkuntoinen laatikon jäähy oli tosin 4cm korkeampi kuin vanha, en tiedä minkä mallin laatikkojäähy tohon nyt tuli...
Hajonneiden putkien tilalle tuli uudet teräspunos/ teflon- sisus letkut. Maksoi yht 23eur. Kestää kuulema 200barin paineen joten pitäis riittää... Oishan nuo putket ollu paremmat mutta mennään nyt näillä. Pitää toivoa että tuo ilmastoinnin lauhdutin mahtuu vielä tuohon keulille vaikka siellä nuo letkut on.

V70 alatukivarsi reklamointikin meni läpi joten melkein vuoden vanhasta alatukivarresta (ajettu 28000km) takaisin saadut varat sijoitin heti uudelleen eli ostin Mobil 220 ATF 20 litran kannun.
Joten seuraavaksi pitäis harjoitella tuo laatikon flushaus kun tuota ATFää on nyt reippaasti.

Edelleen tuolla korjaamon puolella tuo Airbagi kysymys on auki... joku vois suomeksi kertoa miten tuo SRS valoa voi yrittää nollata.


« Viimeksi muokattu: 11.01.2013, 20:56:36 kirjoittanut coolower »
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F (jäähdyttimet vaihdettu)
« Vastaus #50 : 14.01.2013, 21:27:28 »
Mistäköhän kannataisi kysellä Volvo linja-autojen sisustan osia?
Lanssin takatilassa on joitakin osia mitä haluaisin uusia ja ne on mielestäni busseissa käytettyjä osia...

Onko olemassa romuttamoja mitkä ois erikoistunut busseihin?
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F (jäähdyttimet vaihdettu)
« Vastaus #51 : 20.01.2013, 15:38:23 »
Onko Volvo tehnyt joskus ihan linja-autojakin? Tietääkseni ei varsianisa busseja tee itse ollenkaan.

Kyllähän niitä raskaankaluston romiksia on. On vähän konservatiivinen ala, ei ole kovin helppo löytää natistä niitä.

Poissa Timmeeni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F (jäähdyttimet vaihdettu)
« Vastaus #52 : 20.01.2013, 16:09:56 »
Onko Volvo tehnyt joskus ihan linja-autojakin? Tietääkseni ei varsianisa busseja tee itse ollenkaan.

Kyllähän niitä raskaankaluston romiksia on. On vähän konservatiivinen ala, ei ole kovin helppo löytää natistä niitä.

Volvo on maailman toiseksi suurin linja-auton valmistaja (volvo bus corporation) ON tehnyt ja tekee edelleen. Toimittaa pelkkää alustaa halutulle korin tekijälle tai sitten ihan alusta loppuun volvon tekeleenä saapi
Volvo V90 D5 AWD inscription -17
Volvo V70 D4 Summum -13 Ex: Volvo V70 D5 AWD R-Desing -12 Ex: Volvo 940 2.3 turbo classic -97 Ex: Volvo S80 V8 AWD -07  Ex: Volvo S60 R AWD Man. -04Ex: Volvo 740 GLE A B200E -86

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F (jäähdyttimet vaihdettu)
« Vastaus #53 : 20.01.2013, 17:28:29 »
Onko Volvo tehnyt joskus ihan linja-autojakin? Tietääkseni ei varsianisa busseja tee itse ollenkaan.

Kyllähän niitä raskaankaluston romiksia on. On vähän konservatiivinen ala, ei ole kovin helppo löytää natistä niitä.

Onhan noita tehtaita ollut Liedossa ja Tampereella.

http://yle.fi/uutiset/volvo_irtisanoo_tampereelta_ja_liedosta/5832593
http://www.carrusdelta.fi/?page_id=307

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F (jäähdyttimet vaihdettu)
« Vastaus #54 : 20.01.2013, 21:26:00 »
Itse olen 90-luvun lopulla kesäpoikana pakannut yhden kokonaisen Volvo-linja-auton+ kokoonpanolinjaston (hitsaus jigit jne) osina itserakentamiinini puisiin rahtikolleihin.
Kollit laivattiin muistaakseni Meksikoon...

Sain jonkun ukkelin kiinni Liedon ohjeiden perusteella. Ollut alalla 30 vuotta (hyvä merkki). Pitää kuulema lähettää sähköpostilla kuvia, sitten ihmetellään lisää.

Tänään huuhdeltu 10 litraa ATFää laatikkoon ja vaihdettu kuluneet etuvilkut uusiin samanlaisiin.

Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F (jäähdyttimet vaihdettu)
« Vastaus #55 : 16.04.2013, 19:18:01 »
Tänään otettu auto tieliikennekäyttöön ja haettu auto toverin maalauksesta.
Kuskin puolen Kylki/helma fiksattu ja maalattu listasta alaspäin uudestaan kun ilmeisesti joskus virka-ajossa kolhittu tms.
Toisen puolen takalokariakin sävytettiin uudelleen vähän enempi kohti muun korin väriä.

Saa kelvata siihen saakka kunnes koko auton ylimaalaus on ajankohtainen.

Seuraavaksi isompana hommana kattolistojen irroitus/kiinnitys ja niiden alla olevan korroosion poistoa/ tilkitsemistä. Ja kesärenkaat alle totta kai.
Lisäksi pitää parantaa auton tarroitusta

Takatilaan pitää somistella vielä kesällä tarvittavaa piknik varustusta  ;)
Hankittu mm. lentopallo ja perheteltta (seisomakorkeus)
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F (koria maalattu)
« Vastaus #56 : 19.04.2013, 17:29:57 »
Vaikkei autosta mitään hifiautoa ole tulossa niin oli pakko päivittää nuo etuovien kajarit kun olivat niin surkean kuuloiset.
Soittimenhan (uusi soitin on käyttämätön 90-luvun kasetti Grundig) olin jo aiemmin vaihtanut.

Ovissa oli 60w pahviset Knutssonit.... eiköhän 22 vuoden palvelus riittänyt niille.

Tilalle meni Sonyn 5.25tuumaset 2-tie Xplodit.
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F (hifistelyä)
« Vastaus #57 : 20.04.2013, 09:14:43 »
Menikö noi kaiuttimet muokkaamatta originaali paikkoihin?
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F (hifistelyä)
« Vastaus #58 : 20.04.2013, 12:29:02 »
Vanhat kaiuttimet oli kiinni pop-niiteillä muovisessa asennuskehyksessä. Porasin niitit auki, uudet kajarit uusilla pop niiteillä kiinni asennuskehykseen ja koko paketti kiinni oveen.
Lisäksi juotin uudet liittimet (kajareiden mukana tuleet) kiinni auton johtimiin kun vanhat oli sen verran väljät/ ei sopivat.

Nyt pitäis vielä päivittää tuo yksi kaiutin mikä soi tuolla potilastilassa. On liitetty samaan nippuun tuon ohjaamon "hifin" kanssa.
Eli tottelee ohjaamon soittimen asetuksia.
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Volvo 965 AMB, -91, B280F (hifistelyä)
« Vastaus #59 : 20.04.2013, 14:50:52 »
Roger.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

 

RallyBaron  Samppasport