Carcom Oy  Ateho

Kl- Racing coolerin vaihto V70 D5:een

  • 42 Vastauksia
  • 21705 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1686
  • www.vrcf.fi
Kl- Racing coolerin vaihto V70 D5:een
« : 27.09.2014, 21:05:55 »
Kuvia helpottamaan tulevissa operaatioissa.

Puskurin listan irroitus.





Paina nasta sisään keskeltä ja vedä koko paketti pois.



Peltiosa pois tieltä. Eli päältä ruuvit pois ja nämä lampun viereltä. Laitoin ruuvit magneettilistaan että saa samaan järjestykseen.







Anturin irroitus Torx T15 ruuvarilla.



Alamuovi pois tieltä että pääsee näihin ruuvein käsiksi.



Jäähdyttimen letkujen tukimuovit irti että syylarin saa pois tieltä.



Tuossa järjestyksessä sain nousemaan.



Ilmastoinnin syylarin rivat oli alaosastaan täysin rutussa, joten vedin ne pois. Uusi ehkä ensi vuonna tilalle.



Vanha ja uusi.



Laitoin puskurin takapuolelle biltemasta ostetun alumiiniristikon.



Homma jäi tänään kesken ja muita kuvia ehkä myöhemmin.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kl- Racing coolerin vaihto V70 D5:een
« Vastaus #1 : 28.09.2014, 09:45:22 »
Hienoa, että viitsitään tehdä näin seikkaperäisiä ohjeita :) Muutamaa kohtaa voisin kuitenkin hieman tarkentaa.


Paina nasta sisään keskeltä ja vedä koko paketti pois.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Kuvassa olevaa nastaa ei tarvitse irrottaa, vaan ainoastaan ne, mitkä ovat siellä ihan puskurin kulmassa.

Peltiosa pois tieltä. Eli päältä ruuvit pois ja nämä lampun viereltä. Laitoin ruuvit magneettilistaan että saa samaan järjestykseen.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Mielestäni umpiot kannattaa ottaa myös irti, koska ne eivät tuossa vaiheessa ole enää kuin yhdellä ruuvilla kiinni. Itse asiassa ihmettelen, että miten tuo pelti on saatu pujoteltua tuolta pois ilman "väkivältaa", kun umpiot ovat vielä paikallaan. Umpion irrotuksen jälkeen paljastuu liitin, josta menee johdot tööteille, ym. tuohon mustaan peltiosaan. Lisäksi konepellin avausvaijeri on helppo irrottaa lukoista, niin saa tuon koko peltiosan pois tieltä roikkumasta.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2014, 09:46:53 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1686
  • www.vrcf.fi
Vs: Kl- Racing coolerin vaihto V70 D5:een
« Vastaus #2 : 28.09.2014, 09:59:36 »
Iso kasa kirosanoja!  >:(     Näyttää vahvasti siltä että uusi on 15mm liian pieni leveyssuunnassa. Kiinnitysreiät ei osu kohdilleen. Voi v......

VOI HITTO SENTÄÄN!!!!
« Viimeksi muokattu: 28.09.2014, 15:15:13 kirjoittanut Hurm0s »
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1686
  • www.vrcf.fi
Vs: Kl- Racing coolerin vaihto V70 D5:een
« Vastaus #3 : 28.09.2014, 10:34:33 »
Nyt olis cooleri myynnissä. 330 ekua. Tähän autoon liian pieni. Omassa on 840mm leveä cooleri.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kl- Racing coolerin vaihto V70 D5:een
« Vastaus #4 : 28.09.2014, 10:40:38 »
Mitä ihmettä!?!? Kaikissa noissahan pitäisi olla saman kokoinen kennopaketti vuosimallista ja moottorista riippumatta. Tosi outoa? Olisiko jotain kiinalaista laatupoikkeamaa?

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1686
  • www.vrcf.fi
Vs: Kl- Racing coolerin vaihto V70 D5:een
« Vastaus #5 : 28.09.2014, 10:49:21 »
Kyllä tuo uusi on ihan oikeissa mitoissa. Mun autossa alkuperäinen on leveämpi. Yritän juuri googlettaa P3 mallin leveyttä. Vielä en ole löytänyt tietoa.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kl- Racing coolerin vaihto V70 D5:een
« Vastaus #6 : 28.09.2014, 10:51:08 »
Yritän juuri googlettaa P3 mallin leveyttä. Vielä en ole löytänyt tietoa.

Tuossahan on jo niitä Foordin osia :)

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Kl- Racing coolerin vaihto V70 D5:een
« Vastaus #7 : 28.09.2014, 10:58:01 »
Mihin se liika leveys puree kiinni? Eikö pultteja saa reikiin? Voiko riekiä viilata?

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1686
  • www.vrcf.fi
Vs: Kl- Racing coolerin vaihto V70 D5:een
« Vastaus #8 : 28.09.2014, 10:59:06 »
Tuossahan on jo niitä Foordin osia :)
Ei paljoa lohduta ku auto on levällään. Saakohan tähän edes parempaa cooleria?
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kl- Racing coolerin vaihto V70 D5:een
« Vastaus #9 : 28.09.2014, 11:02:42 »
Ei paljoa lohduta ku auto on levällään. Saakohan tähän edes parempaa cooleria?

Tarkoitin, että P3:ssa on jo ihan erilainen cooleri muutenkin.

Nimimerkki Hurmos just laittoi -07 D5 Volvoonsa KL:n coolerin ja se meni paikalleen ihan nätisti. Hänellä tosin etuveto ja sulla neliveto??

Skandixin katalooki erittelee bensa ja diesel-malleihin eri osanumerot ja sitten tietysti  -02-03 välissä tapahtuneen lämpötila-anturin paikan muutoksen.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1686
  • www.vrcf.fi
Vs: Kl- Racing coolerin vaihto V70 D5:een
« Vastaus #10 : 28.09.2014, 11:03:02 »
Mihin se liika leveys puree kiinni? Eikö pultteja saa reikiin? Voiko riekiä viilata?
Syylari mahtui runttaamalla coolerin putkien väliin. Jos viilaa niin menee korvakkeet poikki. Kohta tulee kuvia.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1686
  • www.vrcf.fi
Vs: Kl- Racing coolerin vaihto V70 D5:een
« Vastaus #11 : 28.09.2014, 11:04:18 »
Tarkoitin, että P3:ssa on jo ihan erilainen cooleri muutenkin.

Nimimerkki Hurmos just laittoi -07 D5 Volvoonsa KL:n coolerin ja se meni paikalleen ihan nätisti. Hänellä tosin etuveto ja sulla neliveto??

Skandixin katalooki erittelee bensa ja diesel-malleihin eri osanumerot ja sitten tietysti  -02-03 välissä tapahtuneen lämpötila-anturin paikan muutoksen.
Jep, nelkku on ja Hurm0ksen numeron mukaan tilasin.
Missä se anturi on muilla? Mulla se ei muutu mihinkään.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Kl- Racing coolerin vaihto V70 D5:een
« Vastaus #12 : 28.09.2014, 11:07:06 »
Syylari mahtui runttaamalla coolerin putkien väliin. Jos viilaa niin menee korvakkeet poikki. Kohta tulee kuvia.

Mulla oli muuten tuossa toisessa V70:ssä sama ahtausongelma. Tai ei se mikään ongelma ollut. Syylärin päädyssä sattui ahtoputken kohdalle muovinen jäykkäriripa jonka viilasin matalaksi ja sitten mahtui kivutta, viilasin muistaakseni toisestakin päästä että jää vähän liikkumavaraa.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kl- Racing coolerin vaihto V70 D5:een
« Vastaus #13 : 28.09.2014, 11:24:17 »
Missä se anturi on muilla? Mulla se ei muutu mihinkään.

2002 ja sitä vanhemmissa dieseleissä se on imusarjassa ja uudemmissa just tuossa coolerissa.


-Syyläreitä on kahdella varaosanumerolla riippumatta onko bensa, vai diesel.
-Coolereita on vuosimallimuutoksen lisäksi kahta mallia. Bensa ja diesel.
-Lauhduttimia on V70:ssä kahta mallia, riippuen vuosimallista, ei moottorista.


Mitä tuosta voisi päätellä? Ekana tulisi mieleen, että ainakin kennopakettien kiinnitysruuvien paikat pitäisi olla samalla jaolla kaikissa. Onko sulla nekin väärällä leveydellä?

Tuossa vielä kuva Hurmiksen asennuksista. Aika reilu rako siinä, mistä nyt ahdistaa.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2014, 11:32:56 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1686
  • www.vrcf.fi
Vs: Kl- Racing coolerin vaihto V70 D5:een
« Vastaus #14 : 28.09.2014, 11:39:27 »
Muutama tuore kuva.
Näkee että kiinnitysreiät ei käy.  :-\

Uuden leveys putkista mitattuna.



Vanha.



Leveysero.



Ristimittoja.



« Viimeksi muokattu: 28.09.2014, 11:42:07 kirjoittanut J2K »
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

 

Autoracing  KL-varaosat