93
« Uusin viesti kirjoittanut Jarhead 20.05.2024, 00:28:14 »
Hei,
Taipsulle vastaus.
Minä puran moottorin siten, että roottori ja käämitys pysyy paikallaan ja laakerit vaihdetaan päistä.
En oikein ymmärtänyt tuota vasemmalle suuntaan.
Myös kommutaattoripinnat ja hiilet vaihtelen uuteen.
Ongelma moottorissa on alumiinipäätyjen laakeripesän väljistyminen, erityisesti ns liukuvan vapaan pään väljistyminen sen shimmailu ja silti pitäminen aksiaalisuunnassa liikkuvana lämpölaajenemisen mukana on haasteellista.
En ole löytänyt mottoreita mitkä vastaisi speksiä, eri kuoret näyttäisi olevan tässä.
Samoja laakereita kommutaattoria ja hiiliä menee haldex pumppuihin, mutta ne on erilaiset kuoriltaan.
Tein vajaa kymmenen moottoria talvella.
On suht tarkka homma ja testiajoa tehtävä noin tunti että voi varmistua siitä, että ei lämpene ja leikkaa kiinni, tai että uudet hiilet ei sula hiilisiltaan kiinni.