Kulkukoira  Proturbo

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Volvo 940 B230ft seosmittari
« Uusin viesti kirjoittanut Jambo tänään kello 05:27:09 »
Ei tietenkään, kun laitat vaan erillisenä, etkä yritäkkään päästä ns. yhdellä lambdalla. Annat auton alkuperäisen ecun kaverina olla orkkis lambdan ja sit se laajakaistalambda omanaan seosmittarille (/mahdolliselle aftermarket eculle).

Pointti aiemmassa viestissä oli että kapeakaista ja laajakaistalambdoja ei voi vaihdella ristiin, samoin kun tota laajakaistalambdaa on kahdella eri anturityypillä, 4.2 ja 4.9. Niitäkään ei voi vaihdella ristiin, eli esimerkiksi PLX purkki ja mittari vaatii 4.9 anturin eikä sille voi laittaa 4.2 anturia vaikka semmoinen olis ylimääräsenä tms.
2
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: V60 ovi ei mene "kiinni"
« Uusin viesti kirjoittanut BDT2A tänään kello 05:01:58 »
Kuskin oven johtosarjalle ääni myös täältä.

Akusta kaapeli irti, johtosarjan liitin irti, ovi irti ja johtosarjan kumisuojus A-pilariin niin syvälle kuin mahdollista ja tutkimukseen. Ainut että ovi on aika painava, siinä kannattaa olla kaksi ihmistä nostamassa ovea pois ja takasi paikalleen.

ÄH, kuulostaa melko jumppaamiselle. Johtosarjaa ei saa esim kuskin jalkatilan kautta esille? Joskus irrotettiin kaverin autosta ovi tunkkia apuna käyttäen, helpotti muistaakseni aika paljon. Mitenköhän tuon johdon sitten korjaa, uutta piuhaa pinneiltä asti? Pelkään että omat kolvaukset eivät ole kovin pitkäaikainen ratkaisu jos ne tekee samaan kohtaan mistä se on jo aiemmin murtunut.
3
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Uusin viesti kirjoittanut Kuhaz tänään kello 03:21:27 »
Ei ainakaan edellisessä my18 v90cc:ssä ollu ovien lukkojen kanssa mitään ongelmia. Eikä siihen oltu niitä koskaan vaihdettu. Muutenkin oli aika huoleton auto 150tkm - 200tkm välillä mitä ajoin. Ens talvi näyttää miten käy nykyisen my21 t6 ovien kanssa.
4
Yleiset autojutut / Vs: Sähköautot, joko?
« Uusin viesti kirjoittanut Rytkonen tänään kello 00:48:56 »
Nyt tulee aloittelijatason kysymys liittyen sähköautoihin.
Miten akun varauksesta huolehtiminen menee sähköautojen kanssa?
Minulle on opetettu että polttomoottoriauton "perus"akku kannattaa pitää mahdollisimman täynnä että se säilyy hyvänä ja jaksaa ottaa enemmän virtaa vastaan.
Eli aina vajaa akku menettää osan varastointi kapasiteetista, varsinkin pakkaskeleillä.
Meneekö asia näin myös sähköautojen kanssa?
Jos sähköauton akku on usein vajaa niin myös maksimi toimintamatka heikkenee?
Riippuu tosiaan akkukemiasta, mutta isoakkuisissa Volvoissa suositus on normaalikäytössä lataus sinne 80-90%. Autosta saa rajoitettua. Itse lataan 100% kotona vain, kun olen johonkin pidemmälle reissulle lähdössä. Kapasiteetti pysyy parempana, jos autoa ei säilytetä täydessä varauksessa (ja lämpimässä). Sama pätee ihan kannettaviin tietokoneisiin, jotka joillakin saattaa olla vuosikausia "pöytäkoneina" laturissa 100% varauksella. Sitten kun yrität käyttää konetta oikeasti kannettavana, niin akku ei kestä enää mitään.

Ei se akku nyt heti mene huonoksi yhdestä latauksesta, mutta en jättäisi omaa autoa laturin päähän esim. kuukaudeksi seisomaan kesällä ilman rajoitusta.
5
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 ’02 rajoittimet
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 00:08:15 »
Siniset ei riitä noille kumeille, osta mustat ne on paksuimmat.
Siniset on ohuimmat 14,5mm sitten on välikoko valkoinen 17,5mm ja musta on paksuin 18,7mm.
Mustien alkuperäisnumero on 31212191.

Noita on varmaan motonetissakin. https://www.motonet.fi/tuote/vaimennuskumi-pyoranripustus-18-4649?product=18-4649
6
Projektipäiväkirjat / Vs: Randsin 244 ikuisuusprojekti
« Uusin viesti kirjoittanut Rands tänään kello 00:06:55 »
Kiitos kiitos :) Vähän meinas alkumatka projektin kanssa mennä harjotellessa mutta eiköhän siitä ihan siisti tule. Jos ei mitään aivan yllättävää tapahdu saan auton viikonloppuna ajettua ulkosalle ja napattua pari kuvaa.

Tänään sain rekkarin telineen hitsailtua kasaan. 4 mm rosteri tangosta vaan runko ja kiinnitys puskurin pätkään :)


7
Jep että voi lukita auton kun menee tankkaamaan tms.
Amerikanperuja
8
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 ’02 rajoittimet
« Uusin viesti kirjoittanut Jorma 08.05.2024, 23:16:36 »
prikkoja väliin
Kuinka paksulti pitäs laittaa vai kokeiltava?
9
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 ’02 rajoittimet
« Uusin viesti kirjoittanut Jagmort 08.05.2024, 23:11:57 »
prikkoja väliin
10
Renkaat ja Vanteet / Vs: Volvon orkkis alut
« Uusin viesti kirjoittanut Jorma 08.05.2024, 23:10:25 »
Propinta Lahdessa puhaltaa ja pulverimaalaa ja päälle lakka - noin 150€/4 vannetta
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
RallyBaron  Samppasport