Itse en ole irroittanut pyyhkijöiden vivustoja tähän mennessä. (Paitsi 240-sarja)
Ehkä olisi hyvä aloittaa siitä pyyhkijän moottorin irroittamisesta joka pitää joka tapauksessa ensin irroittaa jos vivustotkin ottaa irti. Moottorin irroittamisen jälkeen voi käsin vapaasti koittaa vivustojen liikettä ja huomata mikäli jumittaa.
Moottorin irroittaminen on hieman hankalampaa kuin 240 Volvossa, kun 140-sarjassa (1966-73) se on siellä kojetaulun takana piilossa kiinni.
Turhaa kai vivustoja on heti ottaa pois, jos vika saattaa olla moottorissa. Voihan siellä moottorissa hiiletkin olla ihan finaalissa?
Itsellä ei ollut 140-sarjan pyyhkijän vivustoissa mitään vikaa 600tkm jälkeenkään (1970 malli)
Toki kannattaa harjoitella jos on varaosa-autoja.
Jos vivustot irroittaa, niin tulisivatkohan apukuskin puolelta helpoiten pois?
Itse asiassa tuli mieleeni vielä yksi pyyhkijöiden vika, jossa ne liikkuivat tahmeasti. Tämä oli 240-sarjassa tosin. Se pyyhkijän moottorissa oleva jakopäärattaisto oli sellaisessa kai tehtaan rasvassa, joka oli aikojen kuluessa muuttunut todella jämäkäksi siirapiksi ja näin hankaloittanut kovastikin pyyhkijöiden liikettä. Sen rasvan kun tikulla pyyhki pois ja pesi jollain Bräkleenillä yms. ja vaihtoi uudet rasvat niin jopas jo lähti toimimaan hyvin. Saattaahan olla 140-sarjassakin samaa "vikaa"?