Nämä kans hiukan mielipide juttuja. Halvimmalla pienen parannuksen saa tosiaan jäykällä jousella... mutta hyvää ei kyllä alustasta sillä keinolla saa. Kunnon iskarit (bilstein, koni..) ja vakaajat vaikuttaa oleellisesti alustan toimintaan. Itse uskon toimivaan iskariin ja vakaajaan paljon ennemmin kuin kivirekeen jonka jousitus on tapettu liian jäykällä jousella täysin. Kuormajousi täysipitkänäkin tosiaan todella jäykkä, lyhennettynä tilanne aina vaan pahempi...
Itse tein takajouset vakiojousista kierroksen poistamalla, sitä ennen oli alla lesjön madallusjouset. Ne sitten saa unohtaa kyllä heti. kuormankantokyky jotain olematonta, progressiivinen osuus makasi pohjassa kaiken aikaa, ja lanka ohuempaa kuin alkuperäisessä. Takana 19mm vakaaja farkun alkuperäisen 16mm tilalla.
Etupäässä vielä lesjöt paikallaan, toimii kohtuullisesti 23mm vakaajan kanssa.
Että jos kadulle alustaa tekee, niin periaatteitteni vastaisesti rälläkkäjouset alkuperäisistä ei ole ainakaan huonommat kun halvimmat kaupalliset jouset. Niille kaveriksi vakaajat ja kunnon pumput, niin aivan metsään ei mennä. Ja pelkka katkominen ei edes maksa mitään, joten helppohan tuo on kokeilla.
Mutta ei herneitä, jokainen makunsa mukaan.