Olen tuossa elvyttänyt 69 B20 Amazonia parina viikonloppuna. Konepuoli alkaa olla melko hyvällä mallilla, mutta jarrut tuottaa päänvaivaa.
Pääsylinteri on vuotanut tehostajan suuntaan. Purin sen ja hoonasin hapettumat "suulta" pois. Kumit oli melko hyvän näköiset, mutta eihän tuo mikään varma enää ole? Sylinteri on Wagner merkkinen ja sitä näyttää olevan vaikea löytää mistään? Eli kysymys tästä, että käykö tilalle mikään muu sylinteri, kohtuullisilla muutoksilla?
Toinen murhe on vasen jarrukilpi, joka on aivan muhjuna. Onko kokemuksia, että käykö jostakin toisesta, esim. 100-sarjasta kilpi tuohon(löytyneekö niitäkään sen kummemmin?) tai jostakin aivan muualta, jossa profiili ja mitat olisivat sellaiset, että kohtuullisella työllä saisi sopimaan?
Jos jollakin löytyy kohtuullisessa kunnossa olevia osia muutenkin, olen kiinnostunut.
En ole vielä ehtinyt perehtyä alustan kuntoon sen kummemmin, mitä nyt jarrupuuhastelun yhteydessä on silmään pistänyt, että melko pörröisen näköisiä kumiheloja yms. siellä on ainakin?
Ilmanputsarinotelon runko-osaa en löydä mistään, vaikka se kuulemma on varmuudella paikassa josta sitä olen etsinyt. Eli Strömbergiin käyvä kolmella pultilla kiinnitettävä putsarikltelo olisi tarpeen. Muovikoppa siihen löytyy.
Muutenkin kaikki vinkit koskien ko. tapausta otan mielelläni vastaan. Minulla ei ole mitään aiempaa kokemusta näistä Volvon varhaisemmista tuotteista.