Autoracing  KL-varaosat

Konehuoneen pesu

  • 37 Vastauksia
  • 23856 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Konehuoneen pesu
« Vastaus #30 : 13.05.2014, 20:49:25 »
Ja jäähdyttimiä pestessä kannattaa suunnata se suihku suoraan siihen kennoon eikä sivusta, nii ei ne rivat lyttäänny.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Tossu

  • Vieras
Vs: Konehuoneen pesu
« Vastaus #31 : 27.06.2014, 15:12:36 »
En oo ite suojaillu mittään sieltä, vähän järkeä käyttää laturin yms kohalla niin hyvin menee

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Konehuoneen pesu
« Vastaus #32 : 29.06.2015, 20:33:39 »
Vanhahko aihe mutta pitää kommentoida, kun elämäni ensimmäisen kerran vaivauduin pesemään konehuoneen... enkä suojannu mitään, pesun jälkeen pistin auton käymään koneen lämpimäksi ja löin pellinkiinni...

lancella pistin ensin tehopesun vaahtona koneelle/konehuoneeseen... vaimennus pahvia en hennonut kastella, painepesurilla huuhtelin... suht hyvä tuli, ainakin on puhtaampi kuin koskaan ennen. D5 pata oli kyseessä...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa DaKeiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: Konehuoneen pesu
« Vastaus #33 : 29.06.2015, 21:26:25 »
Vanhahko aihe mutta pitää kommentoida, kun elämäni ensimmäisen kerran vaivauduin pesemään konehuoneen... enkä suojannu mitään, pesun jälkeen pistin auton käymään koneen lämpimäksi ja löin pellinkiinni...

lancella pistin ensin tehopesun vaahtona koneelle/konehuoneeseen... vaimennus pahvia en hennonut kastella, painepesurilla huuhtelin... suht hyvä tuli, ainakin on puhtaampi kuin koskaan ennen. D5 pata oli kyseessä...

Mäki oon aina noin tehny eikä koskaan oo tullu mitään ongelmia, toki vähän kattonu mihin suihkii.  :pomo:

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Konehuoneen pesu
« Vastaus #34 : 30.06.2015, 07:09:21 »
Vanhahko aihe mutta pitää kommentoida, kun elämäni ensimmäisen kerran vaivauduin pesemään konehuoneen... enkä suojannu mitään, pesun jälkeen pistin auton käymään koneen lämpimäksi ja löin pellinkiinni...

lancella pistin ensin tehopesun vaahtona koneelle/konehuoneeseen... vaimennus pahvia en hennonut kastella, painepesurilla huuhtelin... suht hyvä tuli, ainakin on puhtaampi kuin koskaan ennen. D5 pata oli kyseessä...

Ei ole ollut ongelmia konehuoneen pesussa, vaikka pessyt useamman kerran..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

s73

  • Vieras
Vs: Konehuoneen pesu
« Vastaus #35 : 30.06.2015, 10:25:13 »
Vanhahko aihe mutta pitää kommentoida, kun elämäni ensimmäisen kerran vaivauduin pesemään konehuoneen... enkä suojannu mitään, pesun jälkeen pistin auton käymään koneen lämpimäksi ja löin pellinkiinni...

lancella pistin ensin tehopesun vaahtona koneelle/konehuoneeseen... vaimennus pahvia en hennonut kastella, painepesurilla huuhtelin... suht hyvä tuli, ainakin on puhtaampi kuin koskaan ennen. D5 pata oli kyseessä...
Ongelma tulee liuottimesta jos se sulattaa sähkölaitteista lakat pois tai vie laakerista rasvat. En tiedä pitääkö tuo lakkojen sulaminen paikkansa, näin minulle on väitetty.
 :(

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Konehuoneen pesu
« Vastaus #36 : 30.06.2015, 21:36:55 »
Ongelma tulee liuottimesta jos se sulattaa sähkölaitteista lakat pois tai vie laakerista rasvat. En tiedä pitääkö tuo lakkojen sulaminen paikkansa, näin minulle on väitetty.
 :(
Aine oli bilteman moottorin pesuun tarkoitettua ainetta... en kyllä antanut kauaa liota... nyt on sit SRS herja  :idiot2:
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa petskula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • www.vrcf.fi
Vs: Konehuoneen pesu
« Vastaus #37 : 30.06.2015, 21:41:28 »
Persaukisuuttani ja kun perheessä tarvittiin neljättä autoa 740 GLT:n, 740 perusfarkun ja V90:n lisäksi, sekosin reilu vuos sitten patonkiin. Moottorinpesuun liittyen jouduin sitten just laittaan avunpyynnön Sitruunapatonki-foorumille:
"Muistan jostain lukeneeni, että Napoleon halusi, että rakastajattarensa ei pese konehuonettaan. Ei näköjään ranskattaren pidäkään.
Menin pöljyyttäni pesemään liuottimella ja ihan vaan puutarhaletkulla varovaisesti ruiskien 16V Xantun motöörin. Volvossa vastaavan operaation voi tehdä painepesurilla. Pesun jälkeen puhaltelin paikat paineilmalla, mutta ei tuosta käyntikuntoista saanut. Käynnistyi kyllä vajaalla ja röpöttäen ja kun pidin kierroksilla väkisin käynnissä alkoi hetken päästä "haista sähkö", moottorin vikavalo syttyi ja kun sammutin pahalle haisevan auton, ajovalot jäi päälle valoviiksen asennosta välittämättä. Otin akkukaapelin irti ja pakenin pirttiin.
Mikäs tossa keksinnössä nyt sitten veikkausten mukaan on vettynyt ? Olen räpeltänyt kaikki liittimet läpi ja kurkkinut niihin konehuoneen mustiin laatikoihin mitään ongelmaa aiheuttavaa löytämättä. Jätän tuon nyt pariksi päiväksi haukottelemaan nokkapelti auki. Ottakoon suulista. Töihin menen talouden luottopelillä, 3 litran suoralla kutosella varustetulla wanhan liiton takavetovolvolla."


Tapatalkista iKälättimellä

 

Proturbo  Autodiagnoosi