Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Vannepesuainetestit

  • 49 Vastauksia
  • 47395 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Vannepesu aine testit
« Vastaus #15 : 22.12.2013, 17:40:03 »
http://www.transmeri.fi/tuotteet/teollisuus/autojakuljetusalanpesujapuhdistusaineet/erikoispesuaineet/
Tuolta tuota AC-16. On hyvä tuote. 20% seos sumupulloon ja suihkuttaa vanteeseen. Kotvanen venailua ja pöljy alkaa valumaan norona. Hyvin mieto haju. Miinuksena on että suojaamaton alumiini vaihtaa väriä jos jättää upoksiin likoomaan pidemmäksi aikaa. Vanne märäksi, harjaa perään ja painevettä.

Toimii myös todella hyvin rasvanpoistoon. Esim öljyn muodostama kellertävä pinta venakopan sisäpuolelta lähti iloisesti kun kotvasen anto muhia ja näytti tiskiharjaa. Myös sama kävi pyörännapojen kohdalla kun vaseliini piti poistaa kartiolaakereiden väliltä.

Se että mistä ainetta voi tilata tms, on mulle kysymysmerkki.
S80 -07

Poissa hapatsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • Volvo S80 2.5T Ice White MY07 Geartronic Momentum
Vs: Vannepesu aine testit
« Vastaus #16 : 01.04.2014, 20:28:04 »
Tulipa tänään haettua tuota Auto+ Vannepesua. Sonaxilla en saanut kunnolla puhtaaksi, joten tuolla oli hyvä jatkaa.
Kyllä muuten tuli puhdasta  8) Pikeä tuo ei ehkä niin hyvin poista, mutta mulla oli lisänä samasta Tokmanni kaupasta ostettua Startti Esipesua, jolla sai isommat pikitahrat liotettua.
Volvoilua vuodesta 2009.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Vannepesu aine testit
« Vastaus #17 : 01.04.2014, 21:42:11 »
Tulipa tänään haettua tuota Auto+ Vannepesua. Sonaxilla en saanut kunnolla puhtaaksi, joten tuolla oli hyvä jatkaa.
Kyllä muuten tuli puhdasta  8) Pikeä tuo ei ehkä niin hyvin poista, mutta mulla oli lisänä samasta Tokmanni kaupasta ostettua Startti Esipesua, jolla sai isommat pikitahrat liotettua.

Sonax ollut yksi toimivimpia alumiinivanteiden kanssa, lähtee paska (jos käyttää oikein).

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 654
Vs: Vannepesu aine testit
« Vastaus #18 : 06.04.2014, 20:46:36 »
Täältä myös ääni sonaxille, johan lähti suolapaskat talvipalloista.
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 681
  • www.vrcf.fi
Vs: Vannepesu aine testit
« Vastaus #19 : 11.04.2014, 20:17:37 »
Millä aineella kannattaa lähteä puhdistamaan pulverimaalattuja vanteita?
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa N_iko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Vannepesu aine testit
« Vastaus #20 : 12.04.2014, 12:38:29 »
Kyllä pulverimaalatun pitäisi kestää happoja. itsellä ainakin kesti prestan vannehappoa hyvin.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Vannepesu aine testit
« Vastaus #21 : 12.04.2014, 13:20:35 »
Millä aineella kannattaa lähteä puhdistamaan pulverimaalattuja vanteita?

Sonaxilta löytyy mun muistaakseni hapolla ja ilman, itse käytän hapotonta perusversiota, ei pitäis tehdä mitään pahaa herkällekkään pinnalle.

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • www.vrcf.fi
Vs: Vannepesu aine testit
« Vastaus #22 : 12.04.2014, 19:00:01 »
Sonaksin hapotonta pari pulloa kokeilin "viiksivallun" moitteettomina myymiin puhtaisiin Virgoihin, joihin kaksi hienoa keskikuppia oli liimattuna kelvottomalla massaviritelmällä.... Oli vuodesta -88 saakka tullut jonkin verran paksaa takapuolelle vanteita ja kanttariosumia toiselle puolelle. Moitteettomiin pestyihin vanteisiin... 

Lähtihän se paksa osin , mutta  ei tarpeeksi.  Minun kriteereillä. Ei tepsinyt myöskään  Autogymin hapollinen pesu. Sonax hapoton  oli parempaa.

Apteekista tarttui mukaan pussi sitruunahappoa. Sehän myydään jauheena.  Onko kukaan kokeillut, vai täytyykö minun kokeilla....

_sfr-


Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • www.vrcf.fi
Vs: Vannepesu aine testit
« Vastaus #23 : 12.04.2014, 19:44:04 »
Sonüs Aluminum Restore

14,90 € / 500 ml sumutinpullo

Happopohjainen puhdistusaine paljaille alumiinipinnoille, joilta se poistaa hapettumat helposti. Erinomainen myös maalatuille/lakatuille pinnoille kuten kevytmetallivanteille, joiden pinttyneet kellastumat irtoavat helposti Aluminum Restoren avulla.

Onko kokemuksia tästä?

_sfr-

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: Vannepesu aine testit
« Vastaus #24 : 12.04.2014, 19:58:37 »
Sonaksin hapotonta pari pulloa kokeilin "viiksivallun" moitteettomina myymiin puhtaisiin Virgoihin, joihin kaksi hienoa keskikuppia oli liimattuna kelvottomalla massaviritelmällä.... Oli vuodesta -88 saakka tullut jonkin verran paksaa takapuolelle vanteita ja kanttariosumia toiselle puolelle. Moitteettomiin pestyihin vanteisiin... 

Lähtihän se paksa osin , mutta  ei tarpeeksi.  Minun kriteereillä. Ei tepsinyt myöskään  Autogymin hapollinen pesu. Sonax hapoton  oli parempaa.

Apteekista tarttui mukaan pussi sitruunahappoa. Sehän myydään jauheena.  Onko kukaan kokeillut, vai täytyykö minun kokeilla....

_sfr-

Olisit minulta hakenut ne Enzot vaan ;) Ne oli oikeasti moitteettomat.

Kokeile tuota Auto+ happopohjaista vannepesua. Tokmanni ketjun kaupoissa tuota ilmeisesti myydään.

https://www.toknet.fi/auto-vannepesu-650-ml/6438114567753/dp kappas vaan kaksi pulloa vitosella. Täytyy melkeen käydä itsekkin huomenna hamstraamassa jemmaan ;)
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: Vannepesu aine testit
« Vastaus #25 : 12.04.2014, 20:13:24 »
Sonüs Aluminum Restore

14,90 € / 500 ml sumutinpullo

Happopohjainen puhdistusaine paljaille alumiinipinnoille, joilta se poistaa hapettumat helposti. Erinomainen myös maalatuille/lakatuille pinnoille kuten kevytmetallivanteille, joiden pinttyneet kellastumat irtoavat helposti Aluminum Restoren avulla.

Onko kokemuksia tästä?

_sfr-

Mistä tuollaista voi ostaa?
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa N_iko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Vannepesu aine testit
« Vastaus #26 : 12.04.2014, 20:18:16 »

Poissa hapatsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • Volvo S80 2.5T Ice White MY07 Geartronic Momentum
Vs: Vannepesu aine testit
« Vastaus #27 : 14.04.2014, 22:34:00 »
Kumma juttu että toiset kehuu tuota Sonaxia ja toisille sen teho ei riitä :D

Lähetetty minun HTC One laitteesta Tapatalkilla

Volvoilua vuodesta 2009.

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: Vannepesu aine testit
« Vastaus #28 : 15.04.2014, 02:14:35 »
Täältä ääni tuolle Sonaxin extremelle. Vaatii vaan useamman käsittelyn jos on pahasti hapettumia yms. ja karhunkieltä. Huuhtoutuu myös ilman painepesuria. On kyllä vähän arvokasta 8-9€/500 ml.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: Vannepesu aine testit
« Vastaus #29 : 08.07.2014, 10:20:39 »
Würth Pineline Vannepesu -sumutinpullo + painepesuri. Suosittelen.

Jarrupölyn tummentamat ja ruskettuneet vanteet lähtivät, yllätys minulle, puhtaiksi.

Aine vaahtoava. Vaikutusaikaa 1-2min. Ei tarvinnut edes harjata  :o vaikkakin pullossa sitä suositellaan..

Pesuria perään ja ihmetys oli suuri :)


Esim Puuilossa 8.90 puteli.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo