Ite ottaisin vaparin, onpahan yksi riesa vähemmän siellä konetilassa ku ei ole turboa.
Itellä oli 855 T5 autom. joka tuli vaihtokaupoissa. Nyt jos valitsisin niin ottasin manuaalin vapari-koneella. Minunkin autossa oli öljyvuotoa turbon oljyletkuissa, yms. pientä jotka pitivät kädet rasvaisina. Ei ne pahoja vikoja ollut, mutta ku tietoa etsiskeli niin yleisiä tuntui olevan. Ei ole mukava ku öljyä tihkuu koneen kyljelle, ja paikalleen pysähtyessä tulee pieni (huom. pieni, ei juuri huomaa jos ei erikseen ajattele) öljyn katku sieltä konetilasta.
Teknisesti ei eroja 855 ja V70 juuri ole, mutta katselisin V70 fiksumman näkösen sisustan vuoksi.
Jos V40 etsit, niin 2000 tai uudempi. Itellä oli 350tkm ajettu 2.0 automaatti S40 -99 hyvin huollettu, ei kiertopalkinto, eikä mitään ongelmia ollu tekniikan suhteen. Tuossa 2000 mallisessa on kuitenkin mm. alustassa parannuksia, jne. Tunnistaa helposti uudemmista puskureista, ja pienistä muutoksista sisällä. Tarviiko senki olla turbo? Vaparillakin normiajossa ehtii. Jälleen kerran on ne turbot varmasti olleet kovemmalla käskytyksellä.