Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: zta - 04.07.2018, 10:06:17
-
Moi,
Herättelin Amazonin neljän vuoden levon jälkeen eloon tallin perukoilta. Kaasuttimen putsauksen ja tiivisteiden vaihdon jälkeen se lähti iloisesti käyntiin ja katsastusmieskin antoi leimansa ilman huomautuksia. Näyttäisi kuitenkin siltä, että jarrutehostin on sökö. Jalka jarrupolkimnella startattaessa poljin ei painu lisää moottorin käynnistyessä ja kyllä se tarvittava poljinvoimakin tuntuu kovemmalta kuin mustelin. Jarrun painallus myös häiritsee tyhjäkäyntiä, joten diagnoosi taitaa olla selvä. Niin ja pääsylinterin ja tehostimen välistä tihkuu vähän jarrunestettä, joten männäntiivistekin taitaa olla heikossa hapessa.
Sitten se kysymys: Onko muita suoraviivaisia/helppoja ratkaisuja kuin tilata Ruotsista uusi tehostin ja pääsylinteri? Muistelen lukeneeni juttuja myös edullisimmista vaihtoehdoista, mutta niiden asentaminen ja sovittaminen taitaa vaatia enemmän askartelua.
t. Matti
-
Suosittelen suosiolla uutta. Aikanaan ostelin käytettyjä "takuulla". Ei syntynyt toimivaa ja avasinkin ja sisuskaluja vaihtelin. Sitten investoin uuteen. Meni heittämällä paikoilleen, ja on nyt pelannut moitteetta lähemmäs 100.000 km. Ainoa huono puoli oli, kun oli tottunut rikkinäiseen, että joka risteyksessä ainakin matkustajan turpa oli tuulilasissa.
Lauri
-
Moi,
Uusi tehostin ja pääsylinteri on nyt hommattu ja asennettu paikoilleen. Tuo varoitus otsalohkosta tuulilasissa oli ihan asiaa. :)