Ateho  Elekma

Volvopolulta eksyneet oman polun tallaajat, eli vieraalla maalla

  • 435 Vastauksia
  • 140359 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Neljän Volvon jälkeen (välissä yksi Saab) oli pari Mersua ja nyt kun auto taas vaihtui, oli harkinnassa taas Volvo, mutta niin siinä vaan kävi, että kolmas tähtikeula peräkkäin tuli pihaan.

Ei vaan oikeen säväytä mikään niistä Volvoista, jotka olisivat täyttäneet omat hakukriteerit, alle 10v ikää, max.250 tkm ajettu tehokas diesel ja hintaa max.28 tonnin nurkilla ja kooltaan isompaa perheautoluokkaa.

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Onhan se vähän niin kuin kumipallon päällä istuisi mutta ei ollenkaan vanhojen Citroenien tasolla.  Huonoilla teillä en sen ihmeellisempi matkustaa kuin S80:llä.

Vanhoihin Citroeneihin en ota kantaa, kun sellaisista ei mitään tietoa, mutta XC60/S80/V70:iin verrattuna Citroen C5:sen (vm. 2011) (tätä C6:sta en ole vielä samoissa olosuhteissa ajanut) jousitus on kyllä aika omaa luokkaansa juurikin tuolla huonolla tiellä.
Toki en tiedä mitä ihmeitä V8:n säädettävä alusta tekee autolle, mutta ihan perusalustalla olevalla S80 D5 2009:llä on tullut jonkin verran ajettua, ja hyvällä tiellä noilla ei juuri huomaa eroa, kummassakin on erittäin mukavuuspainotteinen pehmeä alusta, mitä nyt Sitikka keinuu vähän enemmän, mutta kun mentiin kelirikkoiselle hiekkatielle, niin Sitikka jatkoi suht eleetöntä kulkuaan ja mitä nopeammin ajaa, sitä vähemmän kuopat tuntuu. Sama pätkä tuli sitten ajettua seuraavana päivänä Volvolla, niin tuntui lähinnä siltä, että nyt ei ajeta samalla tiellä, ja alkoi käymään sen verran auton alustaa sääliksi, että oli pakko laskea nopeutta ja sama efekti vielä huomattavasti äänekkäämpänä päivää myöhemmin XC60:llä, ja sitten mökiltä lähtiessä taas Sitikalla sama pätkä ilman mitään ongelmia. Juuri tuollaisella alustalla se on melkoinen taikamatto.

Ainut missä Sitikka alkaa pikkuhiljaa antautumaan on syvät ja pitkät nimismiehenkiharat, ei ilmeisesti jaksa pumpata jousiin lisää painetta niin nopealla tahdilla ja alusta alkaa muuttumaan suht kovaksi. Tähän liittyen myöskään poikittaiset saumat kaupungissa eivät ylity aivan niin nätisti kuin voisi kuvitella, muuten kyllä aika mahtava alusta ja täydellinen omaan makuuni.

__

Ja mitä noihin huoltokuluihin ja kestävyyteen tulee, niin tästä saa hajota vaikka moottori, sillä tässä viimeisen vuoden aikana olen tutustunut n. 4000e edestä GM-laatuun tältä vuosikymmeneltä ja olen täysin vakuuttunut, että ainakaan siitä huonommaksi ei voi mennä: imusarjan tiivisteet vuotaneet jäähdytysnesteet pihalle(onneksi ei sentään koneeseen), turbon putki halki, turbon tiiviste falskaa, EGR:n tiiviste falskaa, alhainen öljynpaine-ilmoitus käynnistyksessä, kun öljypumpun imuputken tiiviste falskaa, sisälämppärin tuuletin kärähti, vaihteisto on varsinkin talvella niin jäykkä, että saa naama punasena survoa vaihdetta päälle, penkinlämmittimen kummatkin elementit hajosi, takajarruvalon ledit pimeni osittain, 100tkm ajetussa autossa laturin hihna pitää hirveää möykkää ja vesipumpun laakeri raapii viimeisiään, virtalukko ilmoittelee jostain haamuvioista aina silloin tällöin ja mitä noita nyt on tähän 15tkm matkalle mahtunut.  Onnea vaan Opel Insignian/Saab 9-5:sen omistajille :)

Mutta kun katsoo kavereiden taistelua noiden saksalaisten premiumien kanssa, niin onhan sitä itse selvinnyt puolella siitä, mitä varsinainen Premium-maksaa:

BMW 116i -08 kone vaihtoon, hinta-arvio 7000-8000e, lopulta maahantuoja maksoi uuden koneen vähäisten ajokilsojen, omistus- ja huoltohistorian perusteella(1. omistaja liikkeen jälkeen, täysi merkkihuoltokirja), vaikka 6v vanha auto oli. Maku meni Bemarista, joten osti uuden Alfa Giulietan, jossa -25 pakkasilla akku tyhjeni, muuten täysin ongelmatonta ajoa.
BMW 520d -09, ketju kilahti vähän ennen 200tkm, huollon arvio "vähintään 8000e", nyt hankki 5000 eurolla koneen Saksasta ja huoltoliikkeen mukaan on kuulemma viallinen kone, ei kannata laittaa kiinni. Toista kuukautta auto telakalla, kun Saksan osapuoli ei ole ollut hirveän halukas asiaa selvittämään..
Audi A4 -08 rakennettiin 50tkm sitten kone uusiksi (4000e++), kun öljyä kului saman verran kuin bensaa (2.0TFSI) ja nyt sitten 190tkm kohdilla ketju petti ja ei viitsinyt enää korjauttaa vaan myi vikoineen korjattavaksi parilla tonnilla ja osti tilalle 330d xdriven vm. 2014.


Joten ei tää ranskalaisella autolla paljon pahempaa voi olla  ;D

Ja huonon karman maksimoimiseksi vaihdettiin myös emännän Saab 9-3 farkku -07 -> Renault Grand Scenic 1.6Dci -12.  Tuplasti siis ranskalaisia pihassa tällä hetkellä  8) Meneepähän ainakin Emmaljungat kyytiin ongelmitta
« Viimeksi muokattu: 25.04.2016, 13:47:12 kirjoittanut rommitommi »
Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Onnea vaan Opel Insignian/Saab 9-5:sen omistajille :)

Miten ihmeessä omalle kohdalle ei ole tullut yhtään pommia?  *koputtaa ikean lastulevypöytää*

Pikemminkin tuhkimotarinoita tuon pallosalaman kohdilta, tai no oli exässä muutama vastoinkäyminen joista toinen oli oma moka :D (toinen vastoinkäyminen oli kun laturi levisi 146tkm kohdilla) ja jos olisin antanut olla haljenneen pakosarjan paikallaan, enkä olisi avannut pultteja niin kaksi pulttia ei olisi katkennut kanteen, josta ei olisi seurannut korjaamoreissua :facepalm:

Pistin tuon sitten kiertoon 200tkm kohdilla kun eteen tuli tämä veronkiertopaku, jossa nyt 135tkm. Tässä on alusta asti (oman omistusajan) vasen etujarru v*ttuillut, mutta korjaantui/parani liukutapit vaihtamalla. Muuten on vaan saanut vaihdella öljyjä ja suodattimia. Pistää kyllä hieman sylettämään tuo dieselsuodattimen hinta n.70e  >:( Tosin pitäisi kyllä EGR:lle tehdä jotain.. Näyttää imusarja jne aika maukkaalle  :-X

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Nelivedon se subaru osaa tehdä muttei näköjään dieselkonetta... 260tkm ja kampiakseli poikki matka-ajossa. Bemari tuli tilalle(E46 330XD) kunnes saa koneen tuohon, saapa nähdä mitä kivaa sen kanssa saa jumpata...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Tuke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • www.vrcf.fi
Dodii, nyt on Passitti ollu vuoden verran alla ja kilometrejä on tullut vajaa 20 tkm lisää mittariin. Auto on pelittänyt lähes moitteettomasti. Ikävin asia ja ainoa oli vesipumpun pettäminen, mutta se menee omaan piikkiin, kun ollut ajatuksella katsonut huolto-ohjelmaa. Pumpun suositus vaihtoväli on 100tkm - max 150tkm ja mittarissa oli 199 kun petti.

Kulku ja kulutus kulkee aika hyvin käsi kädessä, eihän tää kovin ihmeellisesti kulje muttei ei ihan hirveesti kulutakkaan. Tankkaukset on ollut 4.8 - 6.5 l/100km välillä keskimäärin 5.6 tienoilla. Pienimmät tankkaukset tuli 2500km pohjosen reissulla jossa 500km kotinurkkien ajoja ja suurimmat kovien pakkasten nurkka-ajossa webaston kera. Pelkkää maantietä ajaessa lukemat olisi hyvinkin mukavaa katseltavaa. Voimaa ehkä lisää sen jälkeen, kun auto on käynyt tappajadiesel-kamppanjassa.

Edelleen tykkään auton tiloista, kun reissaa tuon pikku neidin kanssa. Vaunut ja muut gromppeet mahtuu kyytiin ilman suurempaa pakkaamista. Ja sähkötoiminen takaluukku <3

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6027
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Ikävin asia ja ainoa oli vesipumpun pettäminen, mutta se menee omaan piikkiin, kun ollut ajatuksella katsonut huolto-ohjelmaa. Pumpun suositus vaihtoväli on 100tkm - max 150tkm ja mittarissa oli 199 kun petti.

???
Millä padalla se oli? 1.6TDI? ???
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Tuke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • www.vrcf.fi
???
Millä padalla se oli? 1.6TDI? ???

Sillä juuri.

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6027
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Sillä juuri.
Missäs tommonen suositus on?
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Tuke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • www.vrcf.fi
Muistelin omiani. Oli vaan remontin yhteydessä puhetta, että kannattaa jakopään rempan yhteydessä vaihdattaa. On ilmeisesti jonkin verran pumppuja mennyt?

Poissa Korppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Olisiko jollain tiukkaa mielipidettä.  :idiot2: Hakusessa naiselle luotettava kaupunkikiesi päivittäiseen ajoon pk-seudulla ja ihan ytimessäkin. Budjetti 10 000 molemmin puolin, mutta mikäli käytettyyn päätyy, niin mielellään reilusti alle.

Uutta Rioa ja I20 oli käynyt ajamassa. Itse en tähän hätään päätyisi uuteen.
Käytiin -11 Twingoa ajamassa,  ei liikaa säväyttänyt ja monessa paikassa oli säästetty mm.pienen takakontin lisäksi takapenkkin kaatuu yhdessä osassa.
Lisäksi katsottu ilmoituksia laidasta laitaan: Skoda Citigo, onko nämä kaikki olleet jonkun stevarifirman käytössä? Ja onko sillä väliä? Chevrolet Aveo, halpa hinta, pienet kilsat ja astetta isompi kuin noi pikkupurkit. C30 taitaa olla tällä budjetilla liikaa ajettuja...

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Yksi Volvo talossa vielä mutta toinen vaihtui Audin TTS coupeen.  S* Saapa nähdä pääseekö taistelemaan TFSI öljyn kulutuksen ja S-tronicin(DSG) ongelmien kanssa.  :'(
« Viimeksi muokattu: 23.08.2016, 12:52:58 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Yksi Volvo talossa vielä mutta toinen vaihtui Audin TTS coupeen.  S* Saapa nähdä pääseekö taistelemaan TFSI öljyn kulutuksen ja S-tronicin(DSS) ongelmien kanssa.  :'(
Ei huono. Vaikka tietty tuossa on nuo ongelmat mistä mainitsitkin  :-\
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6871
  • Kaikkee sitä...
Yksi Volvo talossa vielä mutta toinen vaihtui Audin TTS coupeen.  S* Saapa nähdä pääseekö taistelemaan TFSI öljyn kulutuksen ja S-tronicin(DSS) ongelmien kanssa.  :'(

Laitappa coupesta kuvaa! :tykkää:
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Ei huono. Vaikka tietty tuossa on nuo ongelmat mistä mainitsitkin  :-\
Ilmeisesti kuitenkin eroaa jotenkin nämä Audin laatikot VW vastaavista ja sitten näitä näyttää olevan kovin montaa mallia.
Laatikkoon vaihdettu öljyt ohjelman mukaisesti ja huomaamattomasti se vaihtaa.
Sen verta tutkin moottoria että huohotin puoli ja mitä öljykorkista näkin näytti karstattomalta ja puhtaalta. Kone ei myöskään kalise kylmänä.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

 

Kulkukoira  Proturbo