Futurez  Kulkukoira

Volvopolulta eksyneet oman polun tallaajat, eli vieraalla maalla

  • 435 Vastauksia
  • 140353 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Aika mukavan palvelun ovat BMW:n pojat keksineet:

Münchenissä saa vuokrata vaikka M5, X6M:n tai 740d:n tuntitaksalla BMW Weltistä:

http://portal.bmw-on-demand.de/select.do?action=display

Vaikkapa muutama tunti M3 Coupella maksaa 120€ + kilsat. Eikä tarvitse esittää ostokiinnostunutta automyyjälle  :P

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Tuon tämän topickin sivun 9 pinkin -94 seat ibiza GTI:n vaihdoin päittäin tälläiseen Ford Mondeo GT 2.5 24v V6 Ghia -97 Black panter. Auto on Ghia varustelulla joten löytyy mm. ilmastointia, jalopuuta, sähkölaseja, Ford-hälytin+kauko-ohjattava keskuslukitus, 16" aluvanteet nastarenkailla, 17" aluvanteet kesärenkailla jne jne.

Autossa on muutama pikkuvika joka ei vaikuta ajoon Vetonivel melko lopussa, täristää kiihdyttäessä hiukan (Tyyppivika), käsijarru heikko.

Auto on tuotu saksasta vuonna 2003 ja on ulkopinnaltaan ja sisustaltaan virheettömässä kunnossa. Moottoria enkä pohjaa ole vielä kerennyt tutkimaan, ainakin kone näyttää päällisin puolin hyvältä.

Tuossa muutamia kuvia. Kuvista poiketen autossa ei ole yhtään klommoa eikä ruostetta.. Auton on vain likainen ja puhelimessa huono kamera.

« Viimeksi muokattu: 16.09.2012, 22:13:43 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Kantti

  • Vieras
Fordsoni tääläkin. Kolmoskorin mondeo löytyy. 01 vuosimalli. Edellisestä vastauksesta olevasta seuraava korimalli. 2Litran duratec bensakoneella.
940 vaihtui tähän reilu vuosi sitten. Monskuun tullut nyt pian 30tonnia lisää. Laiskaltahan tämä tuntuu 145<220 mutta pensaa ei mee ihan nii paljoa.
201 tuhatta oli ostettaessa taulussa ja voi poijjaat on saanu vaihtaa osaa. Kaikkea kulutusosaa mennyt eripuolille. Laakereita ym ym...
Helmoista lähtee maali, paikat kolisee ynnämuuta kivaa. Ei voi sanoa muutakun että v***u mikä romu.
Onhan tuo ihan ok ajaa ja varusteet paremmat mitä volvossa (10v uudempi, LOL) Muttakun pyöränlaakerit takana kestää 3kk niin jumalauta!!!
Keskuslukko temppuilee varsinkin talvella. Kerran jäänyt jo käyntiin ja ovet naps lukkoon. Välissä ei lämpeä kabiini millään vaikka moottori on jo lämmin.
Kaikkea tämmöstä pientä ittumaista tässä on joten vaihdan kunhan vähän rikastun.
s40,60 tai ekan korimallin focus st on haaveissa tilalle.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Aiai, tämän mukaan kannattaa varautua pahimpaan :D

Tutkimuksessa haastateltiin lähes 40 000:ta autoilijaa. Autojen ikä vaihteli neljästä kahdeksaan vuoteen.

Epäluotettavimmat autot:

1. BMW 3 Series Convertible (3.49 päivää korjaamolla)

2. Land Rover Discovery 3 (2.69)

3. BMW 5 Series Touring (2.58)

4. Volvo XC90 (2.56)

5. Citroen C4 Picasso (2.53)


Toki autot olivat 4...8 vuotta vanhoja tässä, ja jotenkin epäilen että sinun tulee olemaan uusi. Onko muuten M5? ;)
Välillä 70 000-106 000km 2007 335i korjattiin seuraavasti.
-dvd soitin
-Suuttimet(takuuseen)
-Etupyöränlaakerit
-Takaiskarit alkoi olla lopuillaan ne vaihdettiin ja samalla sitten etuset vaikka ehkä ne ois menny vielä.
-paripoltimoa takavaloihin.

Arvonsa säilytti hyvin. Liike hyvitti melkein sman mitä siitä maksoin. :D

Ensisijaisesti vahdoin pois käsittämättömän ajomelun vuoksi. Ja ajettavuus ei kaikissa tilanteissa vastannu odotuksia. Muuten kyllä tykkäsin.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Villy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Autoilu aloitettu aikanaan Volvolla 740 -85 230A pierupurkilla soppa maistu sopivasti... sitten tuli "hairadettua" melkein 4 vuodeksi syylinen W201 Mese hyvä peli kaikinpuolin. Nyt tuli sitten koiran myötä sorruttua takasin Volvoon 855 -97 B5254T Niis ja emännällä työmatkaajossa B corsa mallia -98 isolohko 1.4  ;D
744 GL B230A -85 --> W201 190E m102 -90 --> 855 fwd B5254T -97 --> 740 GLT B234F -90 --> 944 B230FT -93 & 945 GL B200F (varaosiksi)

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Onkohan foorumilla muitankin Peugeotin omistajia?

Itsellä nämä ranskalaiset ovat täysin uusi tuttavuus, ja enpä olisi vielä vuosi sitten voinut kuvitella ajelevani ranskalaisella autolla.

Auto on siis Peugeot 508 2.0 Hdi, jolla ostettaessa ajettu 75tkm, nyt kolmen viikon jälkeen mittarissa 77tkm, joten onhan tällä jo jokunen kilsa tullut ajettua.
Auto oli seisonut liikkeen pihalla reilut puoli vuotta, joten joitain pieniä vikailmoituksia tuli, mutta ne lähtivät itsestään pois hetken liikuttuaan, ja avaimeton käynnistyskin alkoi toimimaan ongelmitta kun vaihdoin avaimen patterin. Myös Volvossa tuli erinäisiä ilmoituksia, kun seisoi pihalla puoli vuotta, joten annetaan Pökötillekin anteeksi ;)


positiivisia huomioita Saabin jälkeen:

-Auto on ihanan hiljainen, ja tämä pätee myös sisustan osiin. Ei todellakaan tule ylimääräisiä natinoita mistään, ihan selkeästi paras autoni tämän suhteen, varsinkin edellinen Saab 9-3 oli varsinainen natinoiden pesä, milloin kojelauta ritisi ja ratisi, milloin rämisi taustapeili jne, ja tämän päälle järkyttävä rengasjyrinä...
 
-Sisusta on pökötissä muutenkin tyylikäs, pianolakattu muovi näyttää hienolta(  :D ), muotoilu toimii ja kaikki tuntuu "jämäkältä". Ensimmäinen ranskalainen auto, jossa on tälläinen fiilis tullut.
 
-Penkit tuntuvat Saabin peruslautojen jälkeen huomattavasti paremmilta, istuessa tulee aika pitkälti mieleen edellisen S60:n sporttipenkit.  :-* 

-Kulutus on hyvin kurissa, ottaen huomioon, että auton omapaino on yli 1600kg. Yhden kokonaisen tankillisen olen ajanut, joka sisälsi paljon moottoritietä, työmatkaa Helsingissä ruuhka-aikoina ja webaston käyttöä, niin silti laskettu kulutus oli alle reippaasti 6l/100km. Joten 71l tankilla pääsee helposti 1200km, jos maantiellä ajelisi, niin pääsisi huomattavasti enemmänkin.

-Moottori&vaihteistopaketti tuntuu kokonaisuudessaan onnistuneelta, voi vedättää pienelläkin vaihteella ilman ylimääräisiä heilumisia/nykimisiä. Saabissa saattoi olla jotain vikaa, mutta ainakaan 32tkm omistusaikana "vika" ei juuri muuttunut. Eli kun painoi kaasua vitosella tai kutosella moottoritienopeudessa, niin koko auto heilui ja tuntui, että joku osa antaa periksi nyt tai heti. Vaihteisto toimi myös Saabissa TODELLA jähmeästi, Peugeotissa on ilo laittaa suurempaa silmään, kun vaihteet menevät niin nätisti päälle. Ilmeisesti Saabin viimeiset ekomallit eivät olleet ihan loppuun asti testattuja näiden osalta..
 
-Lämpiämisvauhti on todella hyvä. Vaikka Saabissakin oli Eber, niin ei mitään jakoa Peugeotin lämpiämiselle. Käytän webastoa kymmenen minuuttia ennen lähtöä ja lähden Lauttasaaresta Espooseen päin, niin Keilaniemen kohdilla alkaa lämmöt olemaan normaaleissa. Lämpö myös jakautuu mielestäni oikein hyvin. Kolme ihmistä kyydissä ja ulkolämpötila oli -8 pari päivää sitten, helposti pysyi ikkunat auki, vaikka piti ilmastoinnin "auto"-asennossa. Tämä ei Saabissa tai Volvossakaan ollut mitenkään itsestäänselvyys...

-Autossa on kivoja varusteita, joista tällänen "tekniikkafriikki" tykkää. Mukautuvat&kääntyvät xenonit pelittävät oikein mahtavasti, ja hienosti se tunnistaa vastaantulevat ajoneuvot. ( http://www.youtube.com/watch?v=30EMGMAZ4s0 ), valotehokin on varsinkin lähivaloilla loistava, kaukovalot olivat varmaankin Saabissa vähän paremmat. Avaimeton sisäänmeno on myös kiva lisä, ei tarvitse etsiä avainta, sen kun tarttuu kahvasta. Ja auton paras varuste on ehdottomasti kaukosäädin webastoon, ei tarvitse pakkasaamuina miettiä muistiko ajastaa lämmittimen, sen kun painaa sängystä lämmittimen päälle  :-*

-Ajettavuus on hyvä, Saab nimittäin oli melkoinen uraohjus, niin ainakin sen jälkeen tämä tuntuu menevän hyvin suoraan. Jotkut länsiväylän isoimmat urat kyllä tuntuvat ratissa saakka. Epäilen auton myös tuntuvan huomattavasti paremmalta, kunhan saan joskus kesärenkaat alle, nyt on kohtuullisen korkeaprofiiliset (215/55R17) nastarenkaat (HKPL 7) alla. Auto kuitenkin tuntuu huomattavan isolta, Saab tuntui enemmän ajettavalta autolta, mutta jännä kuitenkin, että mitä nopeammin tällä menee mutkiin, sitä paremmin se niihin tuntuu taipuvan. Saab alkoi puskea herkemmin. Ilmeisesti se alustasuunnittelu on mennyt vuosikymmenessä eteenpäin, vaikka aikanaanhan Saab oli varmasti parhaiden joukossa keskiluokassa.


Ja sitten niitä huonoja puolia:

-Stereoilla tulee toimeen, mutta Saabin 7 kaiuttimen audio oli ihan eri luokkaa. Ilmeisesti oviin ei mahdu kuin todella ohuet elementit, joten ääntä ei kuulemma helposti saa parannettua kaiuttimia vaihtamallakaan. Autossa on myös bluetooth musiikit kännykästä, mutta laatu on aivan hanurista, eli sillä ominaisuudella ei tee mitään. Onneksi kännykän voi liittää myös aux:n kautta, jolloin laatu on ihan ok.

-Tuulilasin pesuri ei ole kovin kummoinen, moottoritienopeudessa se ei jaksa pestä lasin yläosaa. Lasi tosin on niin iso, etteivät likaiset kohdat ole näkökentässä, mutta saisi se silti pestä koko lasin. Tähän samaan liittyy myös auton ärsyttävin ominaisuus, nimittäin pesuvesi huuhtoutuu lasin alaosaan ja alkaa sieltä tuulen mukana nousta ylöspäin motarinopeuksissa. Ja sitten kun pyyhkäsee sen pois, niin yläosassa lasiin on vähän ehtinyt kertyä kuraa, joka likaa lasin pyyhkästäessä ja tämän jälkeen on pakko pestä uudestaan ja sama kierre jatkuu...


Kokonaisuutena siis todella pieniä harmeja, muuten vaikuttaa todella onnistuneelta paketilta. Nyt vaan odottelemaan mitä kilsat tuo tullessaan.   :)

Ehkäpä autot ylipäätään ovat todella kehittyneet paljon, kun omat autot ovat olleet 90-luvun lopun/2000-luvun alun suunnittelua, niin kai se vaan kehitys kehittyy ja mahdollisesti muutkin uutta suunnittelua edustavat autot ovat yhtä hyviä/parempia, mutta ainakin uusi Passat tuntui niin tylsältä, että se piti hylätä kauppaan samantien, enhän sentään insinööri ole  ;D
Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
1,5 vuotta sitten oli pakko luopua melkeen puoli milliä rullatusta -91 240 farkusta, kun ostin velipuolelta todella hyvällä pidolla olleen Nissan Primeran vm 1997. Metallinpunainen 2-litrainen SportDeck on osoittautunut varmatoimiseksi ja taloudelliseksi, vaikka on siihen startin, pakoputken ja jarruputken joutunut vaihtamaan. Ruostunutkaan ei ole mokoma kuin takaluukun reunasta, mikä on melko hämmentävä saavutus tälläselle. Muutama pikkuvika joihin on jo tottunut: oikean oven keskuslukko, oikean etuvalon pyyhin, merkkivalo pimeenä takalasinlämppärin kytkimestä, kuskin penkinlämppäri ei lämpiä, naarmu oikeessa takaovessa lakkapinnassa. Jos on jotain muuta niin sehän selviää ensi viikolla katsastuksessa... Kaiken kaikkiaan ihan ok perusauto. Vaikkei V70 mikään spesiaali ole sekään niin kyllä koeajolla tuli selväksi että on siinä Volvossa vaan jotain mikä meikäläiselle tuo hyvää fiilistä, sellasta mitä Nissan ei vaan herätä. Joten...

Jos jotakuta tämä Primera muuten kiinnostaa ostaa niin YVtä vaan. ;)
V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
en muista enkä jaksa selailla oonko jo laittanu tänne mitään....  Volvoilla ajellu melkein aina.siis niillä oikeilla takatuuppari Volvoilla missä on sitä kunnon tunnetta kun sillä ajaa, ne jotka tietää mistä kirjoitan tietää varmasti mistä kirjoitan  ;)

Noh kuitenkin Viimeiseksi hyväksi Volvoksi todettu oli 95 vuosimallin 940 farkku turbo auto oli ajossa 4 vuotta. sen jälkeen

Chrysler Grand Voyager 3,3L bensiiniimuri, tykkäsin auton koosta mutta muuten en, auto oli ajossa 6kk
Mazda 6 farkku tiisseli , tykkäsin ajaa mutta mulle liian pieni. auto oli ajossa 1v
Volvo V70 I koppanen VAG tiisseli . ajossa ok muuten täys paska. ei volvosta enää tietoakaan tässä mallissa . auto ajossa 8kk

Sitten tuli kuvioon 2010 syksyllä  Mercedes-Benz merkkiset kulkuneuvot

-01 vuosimallin Väyrynen ajossa  korjauskustannukset  50tkm aikana 370€  ja ajossa 3 vuotta! Oli hyvä Väykky mutta Kerran koukatessani Tuusulassa autokaupankautta,ikävä kyllä sitten kuten arvata saattaa,  tarttui mukaan Metallimusta -05 mallin farkku  3,2L tiisseli suora kutosella  (malli S211) 

En ole pettynyt yhtään joten ellei tämä Mersu kuse mun aamumuroihin, luulen että merkissä pysytään. mää oon niin laiska paska muutenkin että Mersu on mulle ihan Omiaan vaikka Volvoista tykkäänkin , siis tunneasiahan se on  :D

Joko on SBC-yksikkö vaihdettu? :)
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Hiltunen_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Huomasin tuon listan eilen... ja 3-sarjan avomallista olen haaveillut kun 135i menee vaihtoon. 8) 

M550d Touring tuli tilattua.


Mahtava laite laitettu tilaukseen S*

Itseni pitää "tyytyä" 535d f10, silloin ku se porukoilta saa ajoo :D
Ajossa:BMW 320d msport 2009 .      EX: Bmw 520i e60 ja volvo s60 2.4t

Poissa TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5914

Mahtava laite laitettu tilaukseen S*

Itseni pitää "tyytyä" 535d f10, silloin ku se porukoilta saa ajoo :D

Vuosi ajettu nyt M550d:llä. Ei mitään vikoja, pelkkää ajamisen iloa. :)
Kulutus juuri alle kympin sekalaisessa ajossa eikä siitä juurikaan nouse vaikka Saksassa luukuttaisi kaasu pohjassa.

Luota minuun -tiedän mitä teen!

Poissa TT-V

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • naps ja kiekka takas
Joko on SBC-yksikkö vaihdettu? :)

OT: ei tarvi vaihtaa... ehtii vaan sopivan kaverin joka osaa nollata laskurin
MB E 270 CDI -03

Poissa Hiltunen_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vuosi ajettu nyt M550d:llä. Ei mitään vikoja, pelkkää ajamisen iloa. :)
Kulutus juuri alle kympin sekalaisessa ajossa eikä siitä juurikaan nouse vaikka Saksassa luukuttaisi kaasu pohjassa.


Katos perhana olikin laittanu tilaukseen noin vuosi sitte, ei tullu yhtään katsottua päivämäärää.


Joo, kyllä nää suht vähä vikasilta tuntuu, ollut isällä neljä f10 (520d, 525d, 530d, 535d) ja ainoat viat ollut soittimen pätkiminen, ja apukuskin sähköpenkin pimeneminen :)
Ajossa:BMW 320d msport 2009 .      EX: Bmw 520i e60 ja volvo s60 2.4t

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo


Joo, kyllä nää suht vähä vikasilta tuntuu, ollut isällä neljä f10 (520d, 525d, 530d, 535d) ja ainoat viat ollut soittimen pätkiminen, ja apukuskin sähköpenkin pimeneminen :)

Vaihtaa autoa useammin kuin sukkia? Ei tuo f10 nyt niin vanha malli ole.

Poissa Hiltunen_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Kyllähän noi vaihtuu melkosta tahtia :idiot2:
Ajossa:BMW 320d msport 2009 .      EX: Bmw 520i e60 ja volvo s60 2.4t

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
OT: ei tarvi vaihtaa... ehtii vaan sopivan kaverin joka osaa nollata laskurin

OT2: Mutta eikai ne hiilet, paineakku yms. sillä nollailulla vetristy? Kesällä oli jo aika lähellä, että ostan w211 korisen. Ehkä seuraava auto sitten facelift w211 kun muutaman vuoden vanhenevat ja halpuvat kun ei köyhällä ole varaa kohtuu kilometreillä olevaan vielä :-\ Niistä puuttuu ne hienot sbc-jarrutkin :D
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

 

Autoracing  KL-varaosat