Autoracing  KL-varaosat

B5244S ahtaminen?

  • 3 Vastauksia
  • 1587 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lalli01

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
B5244S ahtaminen?
« : 12.06.2020, 11:09:20 »
Elikkäs -06 S60 2.4l vaparikoneella löytyy pihasta ja vaikka omasta mielestä 170hp on aivan tarpeeksi kortin menettämiseen, tuli tässä mietittyä onko kyseisen moottorin turbotus kuinka helppoa.

Ymmärtääkseni lohko on sama kuin turbolla varustetuilla äskuuskymppisillä, mutta tuskin turboa voi silti vaan lyödä kiinni. Mitä muokkauksia pitäisi tehdä että saisi B5244T3:n turbon liitettyä vaparikoneeseen? Onko niin suuri urakka että kannattaa suoraan vaihtaa koko moottori valmiiksi turbotettuun? Autoa/koria en vaihda.

Entäs laillisuus? Saako muutoskatsastettua?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B5244S ahtaminen?
« Vastaus #1 : 12.06.2020, 11:26:26 »
Kyllä senkin voi miedosti ahtaa kunhan vaihtaa E85:lle. Turboksi muuttaminen on helpointa vaihtamalla konehuoneeseen "kaikki". Alusta ja etujarrut on muutettava turboa vastaaviksi.

Nykysäännöillä ei saa muutoskatsastettua ilman virallisen tahon ajonaikaista päästömittausta(kallis). Luultavasti sama homma myös silloin vaikka vaihtaisikin moottoria myöden kaikki osat vakiosta autosta, koska päästöt muuttuu. Konttorilta kysymällä selviää.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2020, 14:06:01 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lalli01

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: B5244S ahtaminen?
« Vastaus #2 : 13.06.2020, 13:35:44 »
Kyllä senkin voi miedosti ahtaa kunhan vaihtaa E85:lle. Turboksi muuttaminen on helpointa vaihtamalla konehuoneeseen "kaikki". Alusta ja etujarrut on muutettava turboa vastaaviksi.

Nykysäännöillä ei saa muutoskatsastettua ilman virallisen tahon ajonaikaista päästömittausta(kallis). Luultavasti sama homma myös silloin vaikka vaihtaisikin kaikki osat vakiosta autosta, koska päästöt muuttuu. Konttorilta kysymällä selviää.

Eli ei kannata ellei tuu lottovoittoa, näin vähän epäilinkin...

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1395
  • www.vrcf.fi
Vs: B5244S ahtaminen?
« Vastaus #3 : 13.06.2020, 21:53:37 »
Jos vaihtaa tekniikan vastaavan päästöluokan S60 turbomallista kokonaan niin onnistuu muutoskatsastus. Jälkiturbotus vaatisi kalliin testin.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

 

Ateho  Elekma