Elekma  Autoracing

B230FT kestävyys

  • 6 Vastauksia
  • 2524 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ramiko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
B230FT kestävyys
« : 18.06.2020, 09:29:22 »
Tälle kysymykselle ei ole oikein kunnolla sopivaa kategoriaa ja eikä löytynyt vastausta ihan lähi historiasta.

Eli, on menossa B230FT venekäyttöön ja moottorin kestävyyttä mietin, kun on erittäin paljon kovemmalla koetuksella veneessä kuin autossa. On siis kyse kuinka kestää moottori 15 - 30min vedätyksiä, ja autokäyttöön verrattuna sama on asuntovaunu koukussa ja ylämäkeen = veden vastus.

Anteeksi jos on käsitelty asiaa ennenkin, mutta en löytänyt aiempia topickeja.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230FT kestävyys
« Vastaus #1 : 22.06.2020, 22:32:26 »
En näe suurta ongelmaa mistään muusta kun melko reilusta lämpökuormasta, tarttee varmasti öljyjäähyn vesijäähyn lisäksi. Ja moottorinohjaus tulee olemaan asia, vakiolla seokset on niin tolkuttomat isoilla kuormilla että öljyt mustuu parissa tunnissa tervaksi jollei sille tee jotain. Ja merikoneessa lambda putkessa voi olla hankala sekin, vai tuleeko tämä ilmaputkilla?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: B230FT kestävyys
« Vastaus #2 : 22.06.2020, 23:42:41 »
Eipä tähän oikeastaan muuta tule mieleen kuin juuri tuo kasvanut lämpökuorma. Mutta veteenhän sitä lämpöä on hyvä siirtää. Moottorinohjausta olisi ehkä hyvä päästä hieman ronkkimaan että voisi seoksia säätää. Vesikäytössä ei tarvinne olla tasakaasulla niin paksua seosta kuin autokäytössä  ??? 
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: B230FT kestävyys
« Vastaus #3 : 25.06.2020, 16:46:39 »
Jos E85 ei oo ongelma, ni siitä vois olla apuja?
Mäntien jäähdytys ainakin paranisi.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230FT kestävyys
« Vastaus #4 : 25.06.2020, 21:52:16 »
Näppituntumana sanoisin että on isompi riesa kun apu, nakutus ei ole tuossa padassa ongelma niin ei ole tarpeellista huonontaa voitelua viinalla. Etsku on lisäks polttoainelinjojen ja suuttimien jne suhteen huonompi kun veneillä on kuitenkin merkittävä aika vuodesta taukoa, ja etsku tuppaa esim hapettamaan joitakin suuttimia säilytyksessä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1396
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT kestävyys
« Vastaus #5 : 26.06.2020, 19:10:59 »
Plus se polttoaineen haalaaminen veneelle, kasivitosta ei satamamittareista saa, varsinkin kun sitä palaa vielä enemmän.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT kestävyys
« Vastaus #6 : 26.06.2020, 20:09:46 »
Plus se polttoaineen haalaaminen veneelle, kasivitosta ei satamamittareista saa, varsinkin kun sitä palaa vielä enemmän.

Meilläpäin ainakin perus 98 on satamamittarissa sen hintasta, että kannuissa tuon 80litraa yleensä tuon.
On tuossa yksi isompikin vene jonka omistaja kyllästynyt satamahintoihin, sillä on transportterissa kuution säiliö ja pumppu.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

 

Autoracing  KL-varaosat