Proturbo  Autodiagnoosi

imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön

  • 298 Vastauksia
  • 176161 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #180 : 03.08.2014, 01:58:01 »
Sillein ajattelin itsekin... Tuli vain vastaan tuollainen laippa, niin mietin että tekeekö mitään. Kauhean korkealta meinaan näyttää toi laippa.
Eikai siinä muuta kun postiostoksille
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #181 : 03.08.2014, 09:58:32 »
mulla on siirtynyt n.50mm kauemmas koneesta ja mahtuu 19T vielä paikalleen. tämä siis 940:ssä...eli sen verran pitäisi mahtua turbon ja pakosarjan väliin, menee varmaan enemmänkin....

Poissa filth

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #182 : 04.08.2014, 13:04:19 »
Vastaavan menttaliteetin laippa, lähikunnan tarkin katastus setä kahto kaiken  läpi aina intercoolerista ja ahtimesta lähtien eikä ollu sanomista ulkosesta hukkaportista.   ::)

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #183 : 04.08.2014, 21:00:23 »
Kaun meni mutta nyt sätös tehty: Ikea evo1 by Simolan keskikalja ry :D
http://aijaa.com/X2qcml
http://aijaa.com/LNVdLR
Huomenna pilillä kuumaksi ja kopputtelut päälle......maalit joskus.....
« Viimeksi muokattu: 04.08.2014, 21:02:50 kirjoittanut tasamaantallaaja »
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa Mata76

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #184 : 03.12.2014, 23:25:09 »
Tälläinen pako ja imusarja tuli tehtyä itelle!
Imusarjan putket tehty 50.8x2 putkesta ja se on toisesta päästä supistettu kanavan kokoiseksi ja toiseen päähän tehty vähän torvea,pituus putkilla 220mm!
Pakosarja tehty 48,3mm putkesta!











Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #185 : 03.12.2014, 23:35:15 »
Aika hirmuisen iso putkipakopuolella. 42 mm pidetään jo isona. Painepulssi kyllä laskee noin isossa putkessa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #186 : 04.12.2014, 01:48:41 »
kumpi muuten pienempi paha 300-350hv teholuokassa 36mm vai 42mm putki

Poissa Mata76

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #187 : 04.12.2014, 05:37:23 »
Onhan tuo vähän isoa mutta kun sattu oleen mutkia valmiiksi niin aattelin tehdä tuosta ja sisäreikähän tässä on muistaakseni 41,9mm :)
Moottoripyörän sarjan tein siitä 42.? Putkesta ja kyllä se siinä ainaki pelaa helevetin hyvin joten ei se pieniputki aina välttämättä ole tie onneen :)

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #188 : 04.12.2014, 18:13:48 »
Saako enää mistään järkevän hintasia tuubikäyriä turbopakosarjan tekoa varten? Jostain kattelin niin 42mm putkesta pyydetään 4,5e/mutka :o
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Mata76

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #190 : 04.12.2014, 20:28:07 »
Nivalan rautavarastolta oon hakenut parivuotta sitten mutkia ja hinta oli 0.7e-1e kpl! 42 sekä 48mm

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #191 : 05.12.2014, 12:49:17 »
Paikallisesta teräsfirmasta 2.5e/mutka. 10kpl ostin ja tais jäädä vielä yks yli
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #192 : 05.12.2014, 20:00:39 »
Aika hirmuisen iso putkipakopuolella. 42 mm pidetään jo isona. Painepulssi kyllä laskee noin isossa putkessa.
Aiempi pakosarja olis tuossa omassakin vinokonessa 48mm putkesta. Uusi 42mm ja herääminen parani oleellisesti.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #193 : 05.12.2014, 21:05:07 »
Reilu vuosi sitten näitä mun teesejä pidettiin juopuneen höpinöinä:

Itte tekisin näihin perus vino-turbo-virityksiin ahtopakosarjan niin pienestä putkesta kuin mahdollista.
Silloin virtausnopeus pysyisi mahdollisimman korkeana ja ennen kaikkea pakopulssi "terävänä"
Jossain vaiheessa pieni putki alkaa ahdistamaan mutta väittäisin että [mutu] 90% turbo pakosarjoista on liian isoilla putkilla[mutu\]

Yleensä ratkaiseva tekijä on jostain ostettu pakosarjanlaippa joka on leikattu tiivistettä kaavana käyttäen.
Laippa on siis vähän kanavaa isompi ja hieman kantikas. Siihen käy helposti halkaisijaltaan hieman suurempi putki
Näistä syistä johtuen vinokoneiden turbopakosarjat ovat yleensä tehty siitä (mikä se halkaisija nyt onkaan?) vesijohto putkesta

Itse suunnittelin joskus täyttäväni kannen pakokanavaa, teettäväni mittatarkan laipan ja käyttäväni mahd.pientä putkea
-mutta päädyin kustannus tehokkaampaan ratkaisuun...

Onneksi Makella on laittaa käytännön kokemuksia suht tehokkaasta vinokoneesta
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #194 : 10.12.2014, 08:52:07 »
Onkos jollain kuvaa kuinka on toteuttanut vinolohko+hx35 yhdistelmän?
Ei taida mahtua koneen ja korin väliin...?
EX: 440x2,340,360,760+muut

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo