Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 740 GL D5252T+HX35 & Volvo V70 TDI -00. 6.12.2023

  • 1224 Vastauksia
  • 491496 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Kytkentäkaaviota opeteltu lukemaan ja joku käsitys saatu miten pitää kytkeä, huomenna kokeilemaan työpaikalla pääseekö ecuun sisälle kun laittaa virtaa menemään vai nouseeko savu jostain  ELK
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Tänään tuli koekytkettyä sähköt ja voi pojat nehän pelaa niin kuin pitääkin  8)


Koe kytkentä ja autocomi kiinni sähköissä


Ja ecuun pääsi kerralla sisälle ja muutama vikakoodihan sieltä löytyy kun ei ole kaikki liittimet kiinni  :P


Semmoista, seuraavaksi isompaa mappia metsästämään ja tilaukseen ja sitten ecu viedä ohjelmoitavaksi jossa poistetaan myös käytöstä egr, ilmamäärämittari, ynm ja ajonesto joka olikin ecussa.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
ajonesto joka olikin ecussa.

No sitähän minäkin. Jos tuo ois ollu ihan vaan johdot purkamalla poistettavissa, ois ollu mullakin jo melkeen syytä vaihtaa portterin sähköihin.

3bar mappina voi käyttää vaikka tuota Boschin 0281002401. Sopiva liitin siihen löytyy osanumerolla 1J0973704-SET-G esim ebaysta. Siinä on myös samoissa kuorissa IAT, senhän sä varmaan haluat myös.

Meinaatko sä ite ohjelmoida tätä ollenkaan vai ulkoistatko muille?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Ohjelmoinnin kyllä ulkoistan, ei ole tietotaitoa saatikka laitteita siihen touhuun.
Ohjelmoija meinas että käyttäisi tätä mappia
http://www.partco.fi/fi/elektroniikan-komponentit/anturit/paine/6295-mpxh6400a.html
Samalla kun ecu käy ohjelmoijalla mutkan jossa kaikki turha poistetaan ohjelmasta käytöstä niin vaihtaa tuon mapin, se kun on tinattu portterissa ecun sisään.
Anteeksi tyhmyyteni mutta mikä on IAT?
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Anteeksi tyhmyyteni mutta mikä on IAT?
Imuilman lämpöanturi. Kovin suositeltava kun IMM:n jätät pois.
Jäitä housuun!

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Ahaa, ei ookkaan piuhan perässä niinkuin volvon versiossa.

IAT eli Intake Air Temperature (sensor). :) ECU käyttää sitä laskemaan ilman lämpölaajenemisen takia tarvittavaa korjauskerrointa paineelle.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Imuilman lämpöanturi. Kovin suositeltava kun IMM:n jätät pois.
Semmoinen löytyy portterista vakiona ja se jää paikalleen  ;)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
740 kanssa puuhailtu, tuli laitettua akku paikalleen ja lähti jopa käyntiin, siitä sitten halliin ajamalla.


Näky ei ollut kovin iloinen vuoden seisonnan jäljiltä...


Kaverin kanssa napattiin kone pois ja pukkiin kiinni...


Koneen irroituksen jälkeen pesin konehuoneen puhtaaksi ja näytti paljon paremmalta, tämän jälkeen pukattiin auto pihalle takaisin odottamaan.

Koneesta nykäisin kannen auki jä näytti tältä.....






Kaikki männät enemmän ja vähemmän sulaneita, pahiten tuo kakkosen mäntä ottanut kipeää.
Myös kannesta tullut entinen kun sulanut sen verran pahat syöpymät sylintereiden väliin  :buck2:
Ja jotkut kehtaa väittää ettei näitä saa rikki ajamalla  :2funny: :2funny:

Semmoista, noh otetaan tuosta 850 moottori tähän niin päästään halvimmalla, tällä kertaa tosin en kyllä rupea laakeroimaan saatikka muutakaan tekemään. Kanteen vaan uudet ohjurit vaihdattaa niin loppuu todennäköisesti öljyn syönti..
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Mites se nyt noin on mennyt :o
No kun halvalla sai.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Taivas varjele :o ikuisia tosiaan nämä tdi koneet :D kyllähän tuolle pitäis joku syy löytää, ei vaikuta ihan normaalilta... ps. Mulla olis vähän ajettu AAT:n alakerta jouten :2funny:

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Koneesta nykäisin kannen auki jä näytti tältä.....
(Kuva poistettu lainauksesta.)


Jösses  :o Äkkiseltään näyttäisi, että sylinterit eivät ole saaneet kipeää?

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Lohko on ehjä mutta joutaa siitä huolimatta verkonpainoksi, 850 keulalta otan koneen tähän.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Suuttimista taas kyselen. Kenen valmistamat kärjet ja missä ne on laitettu? Omasta nykäsin irti ja jonnekin sais lähettää laitettavaksi.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Turbodiesel. Fi foorumin kautta sain yhden henkilön kautta kiinni heebon joka tilasi ja vaihtoi kärjet. Kiinalaiset kärjet ilmeisesti  :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Jotain saatu aikaankin, löytyi "uusi" moottori keväällä josta oli runkopultit katkennut 2 runkolaakerin kohdalta mutta muuten täysin ehjä kone ja vähän ajettu (300tkm).
Moottorin purin murusiksi ja lohko lähti runkolinjan poraukseen, kampiakselin oli kiero ja katkesi oikaisu yrityksessä. Onneksi koneistamolla jossa lohko kävi oli nurkissa venttiili vaurion kokenut moottori josta löytyi ehjä kampiakseli.
Kannelle ei tarvinnut kuin perus venttiilien läpikäynti tahnan kera ja tasopinnan oikaisu, entisestä kannesta vaihtelin tuplaventtiilijouset ja r-koneistuksen nokka-akselin.
Koneen kasailin pikkuhiljaa nippuun uusilla tiivisteillä ja jakopäällä.
Entisestään koneessa ollut deekun vauhtis ja sre763 asetelma menivät paikalleen tähänkin, pari viikkoa sitten nostin moottorin paikalleen ja viime viikonloppuna sain käyntiin ensimmäistä kertaa sähköisellä pumpulla ja portterin johtosarjalla ja eculla, kummasti nosti motivaatiota tätä kohtaan. Eihän tämä ole kuin kohta kaksi vuotta seisonut  :D
Puhelin täynnä kuvia eri vaiheista mutta kun tuo photobucket.com mennyt perseelleen ja vielä ole keksinyt mihin lataisi kuvat uusiksi  :P
Lähi aikoina olis tarkoitus leimata tämä kun esikoinen syntyy toukokuussa niin kahdelle autolle tulee tarvetta, vaimo saa tyytyä tohon v70 ja minä "joudun" tällä ajamaan  ELK
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

 

Samppasport  Futurez