KL-varaosat  Race.fi

945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)

  • 463 Vastauksia
  • 195712 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #405 : 20.12.2017, 21:36:01 »
Nyt joku sanoo äkkiä mistä löytyy 1500-2000 vesihiomapaperia vähintään mitoilla 150x600 perjantaiksi? :buck2:
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #406 : 20.12.2017, 21:43:27 »
Noin pitkää pätkää tuskin mistään  :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #407 : 20.12.2017, 21:50:40 »
Sepä se. Voi jäädä vähän haaveeksi tuon lohkon pinnan oikasu (tai sen yrittäminen...) kotona lasin palalla jos ei yhtenäistä paperia löydy. Arkit joita esim motonetistä saa, varmaan tarttuu reunastaan aina vesikanavaan jne.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #408 : 20.12.2017, 22:16:50 »
Vedä liimalla kiinni siihen lasiin ne, ainakin vanerissa pysynyt vaikka sauma kohdan yli hiomaliike meneekin.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #409 : 25.12.2017, 15:53:44 »
Noh. Motonetin viivain oli kaikkea muuta kuin suora. Oikaistuihin sorvin johteisiin oli heittoa 0,25. Hiottiin toinen lape niissä johteissa suoraksi. Tällä viivaimen lappeella sitten lohkosta mittailemaan, joihinkin kohtiin meni 0,04 rakotulkki nahkeasti ja yhteen 0,06. Kannen oikaisija oli sitä mieltä että heittoa pitää olla alle kymmenys, eli laitettiin nyt sitten tuollaisenaan kansi päälle, kolmilovisella terästiivisteellä ilman sitä copper gaskettia tällä kertaa.

Kannenpulteiksi tuli 12.9 osakierteelliset M12x1,75x120. Vakiot on täyskierteelliset 115 pitkät, mutta lohkossa oli 5mm varaa. Osakierrekin piisasi juuri ja juuri. Vanhat kannenpultit rälläköin poikki ja otin niistä orkkis aluslevyt, niistä ajettiin sorvilla sisäkehää reilu millin isommaksi, jotta saatiin menemään ne näihin uusiin 12.9 vahvuisiin pultteihin. Nuo on siis niitä ihme prikkoja joita ei saa pultista pois katkaisematta sitä...

Ensisavut kerettiin ottaa, mutta sitten jo maailmaa nähnyt laturi luovutti ja muuttui kiukaaksi, laakerit valmiit. Siitä varmaan johtuu, että tämä kävi aiemminkin hieman raskaan oloisesti tyhjää.

Eli jollain järkevillä kilometreillä olevaa ehjää TDI:n laturia saa tyrkyttää tännepäin.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #410 : 06.01.2018, 16:14:35 »
Uusi laturi on hankittu ja paineet pudotettu 1,5 kiloon. Josko kestäisi paremmin.

Minuun otettiin jälleen yhteyttä askin ohjaimen tiimoilta, ja houkuteltiin mukaan kehittämään avoimen lähdekoodin ohjainta. Kaverilla oli jonkinlainen toteutus jo valmiina, mutta tuo minun oma oli jo huomattavasti pidemmälle evolvoitunut. Saa nähdä miten käy, ruvetaanko tässä jopa käyttämään tuota mun softaa pohjana. :buck2: Olen sen oman version ristinnyt openATC:ksi, niinkuin open automatic transmission controller. Mikä lie tulee lopullisen version nimeksi, mutta jos tuon niminen tulee nyt netissä vastaan niin se on mun käsialaa.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #411 : 06.01.2018, 23:51:46 »
Otin siis bleedin pois, jotta paineet olisi pudonnut siihen kellon paineille, eli tällä kellolla 1,5:een. Kunnon vedossa sieltä tulee kuitenkin yläkierroksilla 1,8bar, eli kyllä tuo pakopesä näyttää jäävän auttamatta pieneksi. Pakopaine oli vastaavasti noin 2,2bar, eli kestoennuste on sentään rutkasti parempi. Kulkupuoli ei 1,8:lla juurikaan eroa aiemmasta 2,0, mutta alemmilla kierroksilla 1,5:llä eron kyllä huomaa.

Eräs kiihdytysvideo illalta: https://www.youtube.com/watch?v=5AMoIfMgPyA

Piirtelin ja tulostelin uudelle vaihdekepille kotelon.



Josko siitä nykyisestä motonetin sähköikkunakytkimestä pääsisi eroon.
« Viimeksi muokattu: 29.10.2019, 20:08:28 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #412 : 24.03.2018, 18:40:47 »
Tähän täytys nyt laittaa leimalle monta vuotta oikutellut käsijarru, ja ostin nyt sitten uudet vaijerit. Toinen niistä on jo kertaalleen katkeamisen jälkeen jatkettu.



Tästäpä sitten muistinkin miksi ne vaijerit jäi joskus vaihtamatta. Tuo vaijerihan tulee kiinni siihen linkkuun jollain ihme tappivirityksellä, ja jos muistan oikein niin se tappi ei sieltä millään halunnu tulla pois. Onko antaa vinkkejä tuohon?
« Viimeksi muokattu: 29.10.2019, 20:07:47 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1714
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #413 : 24.03.2018, 19:14:29 »
Sehän on vain tappi, miten niin ei lähde :) ?

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #414 : 24.03.2018, 19:18:14 »
Tästä nyt on jo vähän aikaa, mutta muistelisin, että se oli erittäin tiukasti kiinni siinä linkussa eikä hievahtanut mihinkään vaikka sitä taottiin ties mihin suuntiin ja millaisella voimalla. Sitten sai vaijerinvaihdot jäädä...

Miten se tappi sitten on kiinni siinä linkussa? Ihan prässäämällä vaan vai?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #415 : 24.03.2018, 19:21:12 »
Tästä nyt on jo vähän aikaa, mutta muistelisin, että se oli erittäin tiukasti kiinni siinä linkussa eikä hievahtanut mihinkään vaikka sitä taottiin ties mihin suuntiin ja millaisella voimalla. Sitten sai vaijerinvaihdot jäädä...

Miten se tappi sitten on kiinni siinä linkussa? Ihan prässäämällä vaan vai?
Ihan painamalla, ruostunu varmaan kiinni ja lämmöllä luulis viimestään lähtevän

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #416 : 24.03.2018, 19:23:41 »
Kiitos tiedosta. Ensi viikonloppuna kokeillaan isommalla voimalla (ja lämmöllä).
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #417 : 24.03.2018, 19:53:31 »
Eikös biltemassa myyty siihen linkkuun korjauskappaletta, mikä tulee U-pultilla akseliin. Silloinhan sen vanhan voi ajaa rälläkällä pois.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Jarrujarjestelma/Jarrutuskitka/Jarrukenkien-asennussarja/KORJAUSSARJA-KASIJARRU-VOLVO-2000029671/

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1714
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #418 : 24.03.2018, 19:55:39 »
Juu, ihan on painamalla irronneet, joskus piti kai vähän voimaa käyttää(ja saattoi olla vielä vain yhteen suuntaan eli vähän kartio) On tuolla photobucketissa kuviakin, muttei viitsi koskea mokomaan likosankoon, eikä se edes oikein onnistu tabletilta käsin.

Jaa, mutta mikäs tuo tommonen vaijeri on? Vaijerinpää menee levittäjän sisään, eli nyt puhutaan varmaan eripäistä? Eiku joo, näinhän se meni, reikä on levittäjässä :) tai sitten ei, jos joku voi vahvistaa, milloin tuo on muuttunut? -96:ssa oli ainakin toisenlainen vaijeri.
« Viimeksi muokattu: 24.03.2018, 20:14:53 kirjoittanut Orlov »

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #419 : 24.03.2018, 19:57:42 »
Joo tuollainen linkku onkin jo hankinnassa. Tarkoitin kuitenkin tässä tuota vaijerin päätä, joka kiinnittyy sinne itse kenkiä kääntävään linkkuun. En tuohon, joka on akseliputkessa jakamassa voimaa.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

 

Elekma  Autoracing