Tuossakin taitaa olla n. 200cc/min@3bar suuttimet.
Ne loppuu kesken pelkällä E85.
Mut ei ole varsinaisesti ongelma normaalissa ajossa.
Lähinnä se tulee vastaan ekana, kun se ecu ei voi korjata niin paljoa sitä seossuhdetta mitä bensa->E85 muutos vaatii.
Oletettavasti noin 20% luokkaa pystyy korjaamaan. Isommilla suuttimilla saadaan riittävän lähelle "korjattua" eikä ecun tarvii niin paljoo korjata seossuhdetta lambdan perusteella.. eikä tule aukioloaika vastaan täydellä kaasulla.
Ei ole kokemusta motronic 4.4 kanssa, mut motronic 1.8 eli vanhempi versio ainakin sopeutui hyvin pelkillä isommilla suuttimilla E85:lle. Jos en väärin muista, täällä on ollut hyviä kokemuksia myös M4.4 kanssa vastaavanlaisella muutoksella?
Ainoastaan kylmäkäynnistys oli vähän haastavampi pakkasilla, mut kummatkin autot saanu käyntiin ilman lämmitystä -20C tai vähän kovemmallakin pakkasella (pelkkä E85 tankissa).
Suosittelen käyttöautoon kuitenkin jonkinlaisen lämmittimen käyttöä pakkasilla.
Mukavampi kun lähtee helposti / helpommin käyntiin.
Isommat suuttimet mitä käytetty on ollut T6 moottorista. Eli B6284T, jota käytään mm. S80 T6 mallissa.
Ne on 305cc/min@3bar.
Samoja suuttimia lyötyy myös T5 eli 5 sylinterisestä versiosta joka on huomattavasti yleisempi.