Proturbo  Autodiagnoosi

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 262422 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Peck4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • muna
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #615 : 16.03.2017, 04:11:34 »
Jakopäässä on 4v aikarajana. Osat saa 70-80e hintaan kun tilaa maailmalta, Gates/Contitech tms.

Varustetaso pitäisi lukea valmistajan kilvessä oikeassa B-pilarissa tai erillisessä tarrassa vasemmassa A-pilarissa. Onko sadetunnistinta, kuskinpenkki sähköllä?
No penkki oli ainakin sähköllä. Pitää tiirata tarkemmin vielä ennen kauppoja.

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla

V50 2.4 Saksan trim level 3

Poissa Charlotta--

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #616 : 01.04.2017, 15:03:44 »
V50 2004 2.4 125kw. Mitä huomioida ostaessa? 2014 tammikuussa vaihdettu hihna, vesipumppu ja muut hilut. Kilsoja ajettu sen jälkeen n. 35tkm tähän päivään. Millon seuraava vaihto? Paljon maksaa halvimmillaan uudet hilut? Mikähän varustelutaso tässä on kun on nahkat, cruise, automaatti-ilmastointi ja ajotietokone ainakin? Syökö nää öljyä?

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla

Jos on täysnahkapenkit, niin veikkaan Summumia. Momentumissa taitaa olla puolinahkapenkit?

Minulla oli täsmälleen samanlainen V50 ja siihen maksoi merkkiliikkeen täydellinen jakopääremppa 600 euroa. Hinta on siis siitä alaspäin.

Öljyn tavallista korkeampaa kulutusta en huomannut, mutta öljynvaihtoon kannattaa varata öljyä vähän enemmän kuin ohjekirjassa sanotaan. Sillä määrällä ei meinannut saada öljytikkua edes puoleenväliin.

Muuten toimiva peli kestävällä moottorilla, mutta minulla rupesi kaksoismassapyörä oireilemaan 200 000 kilometrin jälkeen.

Siitä heräsikin kysymys, että uskallankohan hankkia seuraavaa Volvoa automaattilaatikolla, jos ajan pelkästään lyhyttä kaupunkiajoa? Kyselin siitä jo edellisellä sivulla.. Veikkaan, että siihen se minun kaksoismassapyöräkin ajan mittaan kyllästyi.
« Viimeksi muokattu: 01.04.2017, 15:05:23 kirjoittanut Charlotta-- »

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #617 : 10.04.2017, 14:25:30 »
Nyt on alkanut pienoinen autokuume taas vuosien jälkeen nostaa päätänsä. Vanha Volvo V70 mk1 olisi tarkoitus 6 (vai 7?) vuoden palveluksen jälkeen vaihtaa vähän tuoreempaan. Malliksi on valikoitunut S40 tai V50, mielellään jälkimmäinen. Moottori saisi olla 2.4i 170hv, T5 tai sitten diesel. Automaattilaatikolla. 90% kaupunkiajoa.

Ilmeisesti noissa pienemmissäkään dieseleissä ei ole laatikon kanssa ollut hirveästi ongelmia Powershiftistä huolimatta? Onko Bluetoothia (lähinnä soittomahdollisuutta puhelimesta, esim. spotify) ollut missään vuosimallissa tai varustelussa vakiona, vai onko se ollut aina ruksittava lisävaruste?

Vuosimalli tulee luultavasti olemaan jotain 2006-2012 väliltä ja mittarilukema saisi olla alle 250tkm. Tällä hetkellä eniten olen katsellut T5, D3 ja D5 malleja lähinnä laatikon vuoksi. Kulutuksella nyt ei ole niin väliä, tuskin mikään noista ainakaan enempää vie kuin nykyinen (vero ~300€, kulutus kaupungissa ~12l/100km bensaa).
« Viimeksi muokattu: 10.04.2017, 14:27:12 kirjoittanut Rytkonen »
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #618 : 10.04.2017, 15:25:14 »
s40 T5 automaatilla kulutus minulla ohjelmoinnin jälkeen tippui melkein litralla, nyt talvella lähinnä pelkässä kaupunkiajossa n 9,5l/100km. Sekalainen kulutus ollut melko raskaalla kaasujalalla semmoista reipas 8 ja nätissä matka-ajossa voi päästä alle 6,5 litraan   ;)
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #619 : 28.05.2017, 17:55:25 »
Millainen auto on vm.2008-2010 S40 1,8 tai 2,4 bensamoottori?
Polttoaineen kulutus ja onko joitakin heikkoja kohtia?
Yhtenä vaihtoehtona olisi Ford Focus 1,6 Titanium vm.2010->.

Poissa Autohullu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #620 : 30.05.2017, 12:04:56 »
Kokemusta S40 1.6 ja V50 1.8 ja nyt T5. 1.8 oli miellyttävä kokemus, kulutus maantiellä 7 litran tuntumassa. Riittää perusmenohaluihin. Halpa huoltaa. T5 on jäykempi, mutta tarjoaa kulkua pyydettäessä ihan tarpeeksi. Automaatti ok, suht pehmeätoiminen. Kulutus maantiellä 8, motarilla 9-10 ja nurkissa 10-12. Molemmat erittäin lämpimiä talvella, tavaratila ok, takapenkki ahdas, halogeenit huonot, xenonit hyvät. Ei herkkä ruostumaan. Hyvä ajaa, suuntavakaa ja jämäkkä. Kokoluokassaan hiljainen. Pyöränlaakerit kulutuskamaa, jarrulevyt oltava "merkkiä", muuten ihan peruskauraa osien puolesta.
Ex: Mazda 323 Bg, Sunny N13,  Civic Lsi, Subaru Legacy STW 1.8, Ford Ka, BMW 520i e39, M-B C220 Cdi, BMW 116i e87, Skoda Superb mk1, BMW 520i e60, Ford Mondeo STW mk3, Volvo S40 1.6 Basic, Audi A6 2.4a, Audi A3 Quattro 3.2 DSG, Volvo V50 1.8 Kinetic, Hyundai IX35 1.6 Classic, Ford Focus 1.4 , Opel Vectra STW 2.8 V6 Tbo, Opel Astra GTC 1.6 Tbo, Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 Flexifuel,  Volvo V70 2.4 Classic, V70 2.4 mk2., V50 T5a Summum, BMW 520dA, Volvo 240 2.0 DL, BMW 320d Xdrive, Volvo XC60 D5 Summum V60 BiFuel, i30N Fastback,  Ford S-Max, V60 D2  pakut: Citroen Jumper, Transit 280M, 300L, 300M x2, Sportsvan, Vito 111CDi,  Vivaro, ProAce x2, Trafic 1.6 x2, Trafic 2.0dci x2

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #621 : 30.05.2017, 15:59:33 »
Kokemusta S40 1.6 ja V50 1.8 ja nyt T5. 1.8 oli miellyttävä kokemus, kulutus maantiellä 7 litran tuntumassa. Riittää perusmenohaluihin. Halpa huoltaa. T5 on jäykempi, mutta tarjoaa kulkua pyydettäessä ihan tarpeeksi. Automaatti ok, suht pehmeätoiminen. Kulutus maantiellä 8, motarilla 9-10 ja nurkissa 10-12. Molemmat erittäin lämpimiä talvella, tavaratila ok, takapenkki ahdas, halogeenit huonot, xenonit hyvät. Ei herkkä ruostumaan. Hyvä ajaa, suuntavakaa ja jämäkkä. Kokoluokassaan hiljainen. Pyöränlaakerit kulutuskamaa, jarrulevyt oltava "merkkiä", muuten ihan peruskauraa osien puolesta.
Kiitos hyvistä kommenteista, paljon hyvää tietoa autosta.
Onko pyörän laakerit alimitoitettu vai mistä johtuu että on kulutus kamaa, ja onko miten hankalia itse vaihtaa?

Poissa Autohullu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #622 : 31.05.2017, 09:56:19 »
En tiedä onko alimitoitus syynä, Focuksessa samaa vikaa. Kyllä sen itsekin vaihtaa kun on kunnon työkalut, mutta ei asiallinen korjaamokaan yleensä rosvoa hommasta. Satasen työ ja osa saman verran, kannattaa ostaa kunnon laakeri. 1.8-kone menee muuten Fordin öljyillä, 5 litran kannu ei paljoa maksa Motonetistä ja vaihtelee 10 tkm välein niin on aina voitelu kunnossa. Jakopää onkin ketjulla eli aika edullinen ylläpitää kun ei ole sitäkään riesaa. T5 tuntuu olevan jarrusyöppö automaattina, nyt kolmas Volvo putkeen mihin saa heti vaihtaa jarrulevyt.. ei nuo nimettömät vaan toimi, kierot ovat vaikka liki uudet. Bremboa vaan tilaukseen Saksasta.
Ex: Mazda 323 Bg, Sunny N13,  Civic Lsi, Subaru Legacy STW 1.8, Ford Ka, BMW 520i e39, M-B C220 Cdi, BMW 116i e87, Skoda Superb mk1, BMW 520i e60, Ford Mondeo STW mk3, Volvo S40 1.6 Basic, Audi A6 2.4a, Audi A3 Quattro 3.2 DSG, Volvo V50 1.8 Kinetic, Hyundai IX35 1.6 Classic, Ford Focus 1.4 , Opel Vectra STW 2.8 V6 Tbo, Opel Astra GTC 1.6 Tbo, Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 Flexifuel,  Volvo V70 2.4 Classic, V70 2.4 mk2., V50 T5a Summum, BMW 520dA, Volvo 240 2.0 DL, BMW 320d Xdrive, Volvo XC60 D5 Summum V60 BiFuel, i30N Fastback,  Ford S-Max, V60 D2  pakut: Citroen Jumper, Transit 280M, 300L, 300M x2, Sportsvan, Vito 111CDi,  Vivaro, ProAce x2, Trafic 1.6 x2, Trafic 2.0dci x2

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #623 : 31.05.2017, 16:40:51 »
No alustava ostopäätös on tehty (ei tule minun käyttöön)autosta S40 1,8 2006 mikä on ajettu vähän yli 30tkm.
En tiennytkään että 1,8 on ketju kone, mutta hyvä, ei tarvitse olla huolissaan että aikaraja olisi mennyt umpeen.
Todennäköisesti huollot tehdään liikkeessä jotta huoltokirja pysyy aukottomana.


Poissa Juhku1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 (vm.04->) hankinta
« Vastaus #624 : 18.06.2017, 18:29:56 »
Terve!

Iski kamala Volvokuume kaverin pakottamana, ja nyt olen mennyt iskemään silmäni V50, hakusessa bensavehkeenä 2.4 tai 2.5 turbolla, vaihteistolla ei omaan makuun väliä. Tosiaan tilaa en tarvitse niinkään älyttömästi, ja eilisellä ensikoeajolla tuo V50 tuntu omaan käteen varsin passelilta peliltä.

Ymmärtääkseni asiat mitä kannattaa tutkia kandidaatista olisi seuraavanlaiset:
  • Perushuollot suoritettu
  • Perushuoltojen lisäksi vaihteistoöljyn vaihto suoritettu n. 80 tkm välein
  • Manuaaliaskin kuuntelu kylmänä

Vielä muutama juttu mietityttää, eikä threadia lukiessa pistänyt silmään:
  • Onko jarrut samanlaiset kuin V70/S60, joissa takajarru toteutettu rumpu-levy-kombinaatiolla, jossa rummulla käsijarru ja perus käyttöjarru levyllä, vai molemmat levyn kautta?
  • Uskaltaako 200 tkm päälle ajettuja ostaa, vai ovatko jo rullaavia aikapommeja?
  • Tietenkin tämän lisäksi kannattaa tietty kuunnella koeajolla ettei mitään ylimääräsiä kolinoita tai suhinoita kuulu, mutta onko foorumilaisilla joitakin muita vinkkejä antaa kyseisen menopelin ostajalle?
  • Mitenkä on näiden pikkuvolvojen huollettavuus? Ainakin isomman sarjan Volvoista olen saanut kuvan, että niitä on helppo huoltaa.
  • Koeajolla huomasin, että tauluun syttyy teksti Cruise-on, mutta ei nopeuslukua? Pitäisikö tulla nopeuskin vai ei?  ???


Fordinhan alusta tässä on, ja varmasti raskas auto kun on, niin saa kaikennäköstä pientä sieltä vaihdella, mutta ymmärtääkseni muuten melko huoleton peli? '
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!  :)
« Viimeksi muokattu: 19.06.2017, 07:38:13 kirjoittanut Juhku1 »

Poissa Juhku1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #625 : 21.06.2017, 13:25:18 »
Noniin, nyt on käyty kahta eri V50 koeajamassa, toisessa jotain BSR tuuninkia ilmeisesti, ja toinen toiselta omistajalta lähes virheetön merkkiliikkeestä. Jälkimmäinen merkkiliikkeestä löytyvä tuntui verrattaen kauhealta kivireeltä rengasmelunsa suhteen. En tiedä josko tuohon ensiksi mainitsemaani oli tehty myös jotain äänieristystöitä, mutta tuntui huomattavasti hiljaisemmalta ajossa.
 
Kuinka nirso tämä V50 on rengastukselle, vai onko vakiona oikeasti sellainen koppi jossa pitäisi olla peltorit päässä maantieajossa (60-80 km/h vauhdeissa aikamoinen melu), vao liekö yksilössä vain huono rengastus?  ???

Poissa jt4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #626 : 22.06.2017, 15:52:03 »
Faceliftin myötä tuli parannuksia myös äänieristykseen, tämä saattaa selittää erot rengasmelussa.
Oman kokemuksen mukaan renkailla on kyllä iso vaikutus rengasmeluun.
V50 d5 -10

Poissa TKG

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #627 : 22.06.2017, 22:30:43 »
...Jälkimmäinen merkkiliikkeestä löytyvä tuntui verrattaen kauhealta kivireeltä rengasmelunsa suhteen.

Pyöränlaakerit sökönä?
Ajossa: S60 T5 AWD '20, V60 T4 '20, V40 2,0 '04 (myös Kona EV '23, 944tbo '86)
Ex. V60 D4 '19,  V60 '12, V60 '11, V70 '08, V50 '04, V70 '01, 850 '95, S60 '02, V40 '97, 142 '73 (sekä lukuisa määrä muita...)

Poissa Juhku1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #628 : 26.06.2017, 08:28:44 »
Kiitoksia vastauksista!

Faceliftin myötä tuli parannuksia myös äänieristykseen, tämä saattaa selittää erot rengasmelussa.

Tämä selittääkin sen, tuo hiljaisempi malli oli tosiaan 2007 ja merkkiliikkeen yksilö 2005. Pitääkin katsoa joko noita 2007 jälkeen valmistettuja tai sitten suoraan isompia v70  :)

Poissa Autohullu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #629 : 28.06.2017, 22:33:17 »
Itsellä 2006 V50 ja alla 205/55 16 Hankookit H-nopeusluokassa. Ei pidä pahasti ääntä. Asfaltin laatu ratkaisee paljon. Edellinen oli V70 samoilla rengaskoolla ja merkillä, eipä ole isoakaan eroa noitten välillä. 100 km/h ylöspäin 50 pitää enemmän suhinaa. Oman kokemuksen perusteella V50:seen hiljaisimmasta päästä renkaita ovat Hankook ja BF Goodrich. Profiili vaikuttaa paljon ja kumiseoksen kovuus.
Ex: Mazda 323 Bg, Sunny N13,  Civic Lsi, Subaru Legacy STW 1.8, Ford Ka, BMW 520i e39, M-B C220 Cdi, BMW 116i e87, Skoda Superb mk1, BMW 520i e60, Ford Mondeo STW mk3, Volvo S40 1.6 Basic, Audi A6 2.4a, Audi A3 Quattro 3.2 DSG, Volvo V50 1.8 Kinetic, Hyundai IX35 1.6 Classic, Ford Focus 1.4 , Opel Vectra STW 2.8 V6 Tbo, Opel Astra GTC 1.6 Tbo, Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 Flexifuel,  Volvo V70 2.4 Classic, V70 2.4 mk2., V50 T5a Summum, BMW 520dA, Volvo 240 2.0 DL, BMW 320d Xdrive, Volvo XC60 D5 Summum V60 BiFuel, i30N Fastback,  Ford S-Max, V60 D2  pakut: Citroen Jumper, Transit 280M, 300L, 300M x2, Sportsvan, Vito 111CDi,  Vivaro, ProAce x2, Trafic 1.6 x2, Trafic 2.0dci x2

 

Autoracing  KL-varaosat