Elekma  Autoracing

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 262433 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #45 : 23.05.2011, 00:19:44 »
Tuo ovi juttu käy kyllä järkeen. Edellinen yksilö ei tuota ilmoitusta tehnyt.

Tuo "välikaasu" on kyllä ihan ohjelmoitu toiminto ja oikeastaan aika hyväkin lisä. Kiihdyttäessä auto laskee nopeudesta seuraavan vaihteen kierrosluvun ja pudottaa kierrokset siihen ja pitää siinä jonkin aikaa. Vaihto osuu just, oikein kun kierrokset eivät pääsee hidastumaan vaihdon aikana. Pitkään jos jättää kytkimen pohjaan auto pitää 2-3sekuntia kierroksia vaihtokohdassa mutta luovuttaa jos ei vaihtoa tule.

Pikkuhiljaa alan oppimaan valikoiden käyttöä ratin napista. Ei tuo nyt ihan niin paha ole käyttää kuin alkuun säikähdin.

Mulla ilmoitellut edellinen ja nykyinen Volvo tuota samaa.

Vaikuttaa ihan fiksulta toiminnolta, helpottaa vaihtamista entisestään...

Ymmärränkö oikein että rattiin tullut joku uusi nappi? Vai vanhat otettu uuteen käyttöön...?
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #46 : 23.05.2011, 07:04:09 »
Hieman hapuilevaa on tuo käyttö vielä. Joutuu lukemaan inffon radion näytöstä vaikka käyttää ratista. Muistelen sen jotenkin näin toimivan. Puhelimen/bluetoothin vihreä(enter) ja punainen (cancel) on mukana. Vihreällä valikoihin sisään/eteenpäin valinta, kappaleen valinta nuolet ylös/alas ja punainen luuri toimii cancel/taaksepäin. Puhelimen- ja soittiminenvalikoiden välillä valinta edelleen keskikonsolista. Voi olla etten vielä kaikkia toiminta tiedä tuosta.

Uskaltaakohan uuden auton vahata? Ohjekirja ei ainakaan sitä kiellä, suosittelee käsinpesua kyllä alkuun. Hyllyllä odottelee Autoglymin deep shine, musta etikettinen. Auto on perusmusta. Vahassa ei ole hiovia aineita ja suositus on uudelle autolle ja vesiliukosille uuden tyyppisille maalityypeille (kuten ne nykyään taitaa olla kiitos viherpiipertäjien) jne..
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #47 : 23.05.2011, 12:18:03 »
Hieman hapuilevaa on tuo käyttö vielä. Joutuu lukemaan inffon radion näytöstä vaikka käyttää ratista. Muistelen sen jotenkin näin toimivan. Puhelimen/bluetoothin vihreä(enter) ja punainen (cancel) on mukana. Vihreällä valikoihin sisään/eteenpäin valinta, kappaleen valinta nuolet ylös/alas ja punainen luuri toimii cancel/taaksepäin. Puhelimen- ja soittiminenvalikoiden välillä valinta edelleen keskikonsolista. Voi olla etten vielä kaikkia toiminta tiedä tuosta.

Uskaltaakohan uuden auton vahata? Ohjekirja ei ainakaan sitä kiellä, suosittelee käsinpesua kyllä alkuun. Hyllyllä odottelee Autoglymin deep shine, musta etikettinen. Auto on perusmusta. Vahassa ei ole hiovia aineita ja suositus on uudelle autolle ja vesiliukosille uuden tyyppisille maalityypeille (kuten ne nykyään taitaa olla kiitos viherpiipertäjien) jne..

Ok eli puhelimen napit on mukana. Mulla ei niitä ole ollut kummassakaan autossa joten siksi ihmetys. Mulla hoituu usbi-tikun kansioiden pläräys keskikonsolin napeilla...

Mulle sanottiin kerran että kuukausi pari kannattaa odottaa maalauksesta eli sanoisin että noin kuukausi auton luovutuksesta.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #48 : 23.05.2011, 14:40:24 »
Ehkä tuo joutaa odottaa kuukauden tai kaksi.. Liikkeen edustajan mielipide oli ettei nyt haittaakaan, mutta ilmeisesti tehdasvahattu jollain tapaa. Sinänsä hyvä aika saada tuo auto alle ettei ole kevään/syksyn kurakausi päällä.

Saisi tuo valikkokäyttö olla tyyliin nokialainen, että ristikko ja keskellä enteri. Ajaessa aika tuskaista hapuilla namikoita. Kyllä se taitaa rulla olla tällä hetkellä paras systeemi. esim audin vastaavat viritykset. Mutta ehkä rämplääminen rauhoittuu tässä uuden auton hajun hälvetessä.

Niin joo ja peilit ovat taasen muuttuneet. Sisäreunalta ovat korkeammat. Nyt taitaa olla 3 eria mallia peiliä liikenteessä.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #49 : 23.05.2011, 16:00:50 »
Mutta ehkä rämplääminen rauhoittuu tässä uuden auton hajun hälvetessä.

Niin joo ja peilit ovat taasen muuttuneet. Sisäreunalta ovat korkeammat. Nyt taitaa olla 3 eria mallia peiliä liikenteessä.

Kuuntelet samaa levyä uudestaan ja uudestaan...? :D

-10 :ssä on jo nuo vai onko taas muuttuneet?
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #50 : 23.05.2011, 16:16:03 »
Tikkua...Tikkua... Tavallisen CD soittimen jälkeen tsiljoona biisiä hämmentää. Rattinapit kovilla. Kokeilut kohta ohi sen uutuuden osalta.. En tiedä toimiiko musiikki bluetoothina kännykästä (ainakin volvocars.se mainostaa, mutta taas googlen suomennus on mitä on kuten mun ruotsikin). Sitäkin pitäisi testata joskus. Tosin ei juurikaan tule puhelimella kuunneltua musiikkia.

Hyvin tuo HI-PE setti ainakin soi. Eipä ole tarvinut koskaa vakio vehkeistä bassoja säätää pienemmälle. Alas asti menee melko hyvin. (joskaan nyt aivan äärimmäisiin amis taajuuksiin toistettuna 15" subuutterilla). Löysin etu ja taka taajuus korjaimen tosin se on vähän hassussa paikassa valikoissa. Keskiääntä piti hieman korostaa edestä ja matalinta bassoa (60hz pylpyrä) pois. Sen jälkeen kärsi nostaa volyymia ilman ylenpalttista huminaa. Nyt vain tuudittaudun ladamies syndroomaan etten käy koskaan kuuntelemassa premiumia, niin ei ala harmittamaan. Sen verta on eroa entiseen perussarjaan. Mikä ei kyllä sekään ollut huono. Muistan kun sen sain alle tuli siitäkin jonkin asteiset kiksit. ja sitä edellisessä autossa kun oli joku parempikin 7-kaiuttimen setti ja volvon perus vehkeet pesi 100-0 toistossa. No ehkä äänen kuva oli turhan alhaalla perussetissä. Sekin on kai nyt classiciin tehty 6-kaiuttimen setiksi, että edessä diskantit. Varmasti paremmasta päästä vakio pelejä mitä autoissa tulee.

Ei ole peilin vaihtojen ajankohtaa tiedossa. '10 vuosi mennyt ohi minulta.. Tiedän vain, että on 05/06 vaihtunut ja nyt sitten on kolmas malli minkä näen. Nykyinen on tavallaan muodoiltaan kuten ensimmäinen malli mutta suurennettuna...
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #51 : 23.05.2011, 19:53:45 »
Nyt vain tuudittaudun ladamies syndroomaan etten käy koskaan kuuntelemassa premiumia, niin ei ala harmittamaan.

Ei ole peilin vaihtojen ajankohtaa tiedossa. '10 vuosi mennyt ohi minulta.. Tiedän vain, että on 05/06 vaihtunut ja nyt sitten on kolmas malli minkä näen. Nykyinen on tavallaan muodoiltaan kuten ensimmäinen malli mutta suurennettuna...

Voin kertoa teille että älä käy kuuntelemassa... :pomo: :-X Olikoos tuossa satsissa jo jonkinmoinen keskikaiutin?

Siispä tuohon mun vuosimalliin vaihtunu viimeks.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa classic50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #52 : 23.05.2011, 20:29:29 »
Miten tuo Driven madallettu alusta on toteutettu? Teknisissä tiedoissa maavara on silti täsmälleen sama kaikissa moottorivaihtoehdoissa eli tuo 119mm.
V50 1.6D Drive S/S Classic 2012.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?car=43204

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #53 : 23.05.2011, 22:03:57 »
Ei ole keskiääntä. Jokaisessa ovessa basso + diskanttielementti.

Tuota 10mm madallettua alustaa minäkin mietin, että miksi kaikissa on tekn.tiedoissa on kuitenkin samat arvot. Olisiko virhe käynyt? Mitään hirmuista eroa en alustoissa huomaa. on tuo uusi tietysti napakampi jo pelkästään eri rengastuksen vuoksi. Ehkä se on sen 10mm sitten matalampi, vaikea silmällä erottaa noin pientä mittaa. Ehkä... Toinen mikä ihmetyttää on auton paino. Rekisteriotteessa oma paino merkitty 1502kg ja kok.paino 1900kg. Volvon sivuilla omapaino 1381kg.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #54 : 23.05.2011, 23:01:50 »
Ei ole keskiääntä. Jokaisessa ovessa basso + diskanttielementti.

Tuota 10mm madallettua alustaa minäkin mietin, että miksi kaikissa on tekn.tiedoissa on kuitenkin samat arvot. Olisiko virhe käynyt? Mitään hirmuista eroa en alustoissa huomaa. on tuo uusi tietysti napakampi jo pelkästään eri rengastuksen vuoksi. Ehkä se on sen 10mm sitten matalampi, vaikea silmällä erottaa noin pientä mittaa. Ehkä... Toinen mikä ihmetyttää on auton paino. Rekisteriotteessa oma paino merkitty 1502kg ja kok.paino 1900kg. Volvon sivuilla omapaino 1381kg.

PDF muotoisesta käyttöohjekirjasta poimittua, sivu 181

Lainaus
Dokumentoitu massa ajokunnossa koskee
perusmallista autoa - siis autoa ilman lisätai
valinnaisvarusteita. Tämä tarkoittaa, että
jokaista lisättävää varustetta kohti auton
tavarankuljetuskyky vähenee ko. varusteen
painolla.
Esimerkkejä varusteista, jotka rajoittavat
tavarankuljetuskykyä, ovat varustetasot
Kinetic/Momentum/Summum sekä muut
varusteet, kuten vetokoukku, taakkateline,
kattolaatikko, äänentoistolaitteisto, lisävalot,
GPS, polttoainekäyttöinen lämmitin,
suojasäleikkö, matot, näkösuoja, sähkökäyttöiset
istuimet yms.
Auton punnitseminen on varma tapa selvittää
juuri Teidän autonne massa ajokunnossa.


Käyttöohjekirjasta (s. 178) selviää myös, mistä päin autoa voi lukea tuon nämä painotiedot:
Suurin kokonaismassa
Suurin yhdistelmämassa (auto + perävaunu)
Suurin etuakselimassa
Suurin taka-akselimassa
Varustetaso

Tarra löytyy apukuskin ovenkarmista (takaosassa karmia.)



Eli lyhennettynä, kaikki lisävarusteet lisää auton painoa

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #55 : 24.05.2011, 07:49:08 »
Yllättävän paljon on rompetta lapettu autoon. En meinannut uskoa tuota massaa kun katsoin otetta. Tottakai maalaisjärjellä ajatellen se on näin. Ollut siinä uskossa, että on jotkin perusmassat mitkä on tyyppihyväksytty ja ne vain muodollisesti laitetaan autolle sitten rekisteröinti vaiheessa. Ja taas nuo painon lisäykset olisi vain kerrottu omistajalle knoppi tietona. On se jööti...

Onko tuosta huoltovapaasta hiukkasloukusta mitään tietoa? Volvon sivuilla on merkitty S40 ja C30 huoltovapaa, mutta edelleenkin V50 on tiedot viturallaan ja kun en muista oliko tuota merkintää vielä sivuilla kun autoa tilasin... Kalvaa, kun ei sata varma (ja liikkeeseen en soita). Lisäainesäiliö pitäisi kaiketi olla takakelkan päällä? eller hur? No, auton alla temutessa en sitä ainakaan nähnyt siellä. Ei oikein tiedä miltä sen pitäisi näyttääkän jos semmonen olisikin. Nyt viikon kysymys onko se säiliö helposti nähtävissä? Hulluksi tässä tulee...

EDIT:: Ilmeisesti 2009 on lopetettu lisäaineistuksella olevien hiukkasansojen laittaminen volvon pikkudieseleihin (5-mukisissa ei kait ole koskaan ollutkaan lisäaineita?)... joten uskoakseni mielenrauha on nyt taattu.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2011, 20:24:54 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #56 : 27.05.2011, 00:24:52 »
EDIT:: Ilmeisesti 2009 on lopetettu lisäaineistuksella olevien hiukkasansojen laittaminen volvon pikkudieseleihin (5-mukisissa ei kait ole koskaan ollutkaan lisäaineita?)... joten uskoakseni mielenrauha on nyt taattu.

Samassa uskossa olen ollut ettei tuossa omassa -10 mallissa olisi enää k*sisäiliötä...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #57 : 27.05.2011, 19:08:17 »
Mites sisäänajo? Ohjekirjoissa ei mitään puhuta ja nykyään taitaa kone olla penkissä sisäänajettu tehtaalla. Ajattelin ensimmäiset tuhannet nätisti ajella ja vaihtaa öljyt ensimmäisen kerran 5000 km pintaan. Mikään ohje tätä ei velvoita, terve järki vain. Mites muut herättääkö keskustelua. Jotenkin sopii hankinta topiciin, kun uusiakin tulee alle.

Ensimmäinen tankillinen meni tankkausmäärästä laskien 5.2l/100km keskikulutuksella (810km syttyi valo). Aivan tyytyväinen olen tuohon ja voisin olettaa, että laskee lukemat kun kone ja auto on notkistunut sekä kuski oppinut uuden ajokin käytöksen.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa tonppae

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Kokemuksia V50 2.4D D5 koneella -06?
« Vastaus #58 : 28.05.2011, 20:23:06 »
Eli saisiko kokemuksia, että millainen auto tuo Volvo V50 2.4D D5 koneella on? Kun on vähän kiikarissa tuommoinen vehje.
Huonoja / hyviä puolia?
Mitä kannattaa ostaessa huomioida?
Tyyppivikoja?
Kaikenpuolin kaikkea mitä tulee mallista mieleen niin olisi hieno kuulla.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #59 : 28.05.2011, 21:00:47 »
tonppae, yhdistin aloittamasi aiheen tähän olemassa olevaan auton hankinta keskusteluun.

 

Futurez  Kulkukoira